Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Jak leczyć wzdęcia brzucha?

Jak leczyć wzdęcia brzucha?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 9 
Wzdęcia to nie choroba - tak mówi wiele osób, ale jest to pewnie ta grupa, która nie cierpi z ich powodu. Wzdęcia mogą być bardzo dokuczliwe i bolesne. Dokuczają zwłaszcza wtedy, gdy jesteś na diecie kapuścianej, ale tworzą się też po wielu innych potrawach. Poniżej znajdziesz wskazówki na temat tego jak leczyć wzdęcia i kilka informacji o przyczynach ich powstawania..
 4/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (6)

aga - 2013-08-19
Wzdęcia mogą być objawem poważnej choroby - drożdżycy układu pokarmowego (candidy), której można dostać od przyjmowania antybiotyków lub jedzenia zbyt dużej ilości słodyczy i białego pieczywa. Lekarze często mylnie dniagnozują ją jako zespół jelita drażliwego. Choroba ta jest o tyle niebezpieczna, że po pewnym czasie candida przenika z jelit do innych części organizmu. Niestety większośc lekarzy nie wie o istnieniu takiej choroby, choć w dzisiejszych czasach jest ona bardzo rozpowszechniona - z tego względu większość chorych jest niezdiagnozowana.
mara - 2012-12-31
Szczerze mówiąc nie jestem osobą która lubi pić herbatki ziołowe, dlatego lekarz przepisał mi espumisan i od jakiegoś czasu gdy dopadają mnie wzdęcia wówczas sięgam po niego. Czasami też biorę profilaktycznie np. jak wiem że czeka mnie wielka uczta :)
Barbara - 2010-09-14
Trzeba unikać jedzenia takich produktów jak fasola, groch, kapusta, kalafior, napoje gazowane. Jeśli wzdęcia występują to polecam picie takich ziółek jak kminek, koper włoski, mięta pieprzowa.
wiolka - 2010-08-18
Czy myślicie ze tutaj dobrym rozwiązaniem jest np. branie przez pewien okres czasu ranigastu ?
Laska - 2010-08-09
Trzeba unikać jedzenia które nam szkodzi. Poza tym dobrze przez pewien czas przestać jeść chleba białego i innych mącznych produktów.
Adam - 2010-06-15
częste i bolesne wzdęcia mogą być objawem choroby zwanej zespołem jelita drażliwego, należy się wówczas udać do lekarza, który przepisze odpowiednie leki i zaleci dietę
Znasz to krępujące uczucie, kiedy po posiłku twój brzuch pęcznieje nagle tak, jakby zamieszkało w nim nowe życie? A...
Jakie zioła na wzdęcia i gazy?
Znasz to krępujące uczucie, kiedy po posiłku twój...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
pasożyt