Tutaj jesteś: Zwierzęta > Owady > Muchy > Jak pozbyć się much?
Jak pozbyć się much?

Jak pozbyć się much?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2/5 (361 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Muchy są bardzo irytującymi stworzeniami. Jak to możliwe, że one zawsze potrafią nas znaleźć i bardzo często potrafią uciec przed packą. Kiedy siedzisz przy stole nie możesz się przed nimi opędzić, ale w momencie gdy wstajesz i wracasz z packą nigdzie nie możesz ich znaleźć. Czasami potrafisz spędzić pół dnia w pokoju i nie będzie Ci przeszkadzać żadna mucha. Ale gdy tylko się ułożysz do snu, automatycznie pojawia się ten brzęczący insekt i krąży Ci nad głową. Muchy przenoszą różne zarazki, jako, że siadają na zepsutym jedzeniu, śmieciach i innych różnych zanieczyszczeniach. Przylatując do Twojego domu i przysiadując w różnych miejscach roznoszą te zarazki w Twoim otoczeniu. Dlatego bardzo ważne jest, aby się ich pozbywać.
1

Jeśli zauważysz zwiększoną liczbę much wokół domu, a co za tym idzie w domu - gdyż na pewno znajdą otwarte okno przez które wlecą, poszukaj koło domu rozkładających się owoców, nieuprzątniętych śmieci lub innych gnijących rzeczy.

2

Stojąca woda również sprzyja obecności much. Wylewaj więc wodę po każdym deszczu z doniczek i innych miejsc przed domem, gdzie może się gromadzić woda.

3

Wszystkie odpadki, które mogą się rozkładać i gnić trzymaj w osobnym pojemniku z pokrywą. Pamiętaj, aby go regularnie opróżniać, ponieważ muchom sprzyja takie środowisko.

4

Utrzymuj dom w czystości. Myj regularnie podłogę, wyrzucaj wszystkie odpadki, zmywaj regularnie naczynia. Sprzątaj regularnie w łazience i toalecie. Muchy przyciągają brudne, zaniedbane pomieszczenia.

5

Dobrym pomysłem jest założenie siatek na okna, tzw. moskitier. Większe muchy nie mają szans przedostania się przez siatkę, chociaż mogą szukać w niej dziurek. Upewnij się, że założona siatka jest dobrze naciągnięta. Sprawdzaj ją co jakiś czas, czy się nie poluzowała. W razie potrzeby popraw.

5 przyrządów do usuwania kleszczy
Jak pozbyć się rybików?
Jak hodować patyczaki?
Jak leczyć ugryzienie owada?
6

Użyj lepu na muchy. Możesz go wykonać samodzielnie. Potrzebujesz brązowej torebki pakownej. Wytnij z niej pasek i zrób dziurkaczem dziurki po jednej stronie. Przeprowadź przez nie sznurek, aby można było go łatwiej powiesić. Zrób miksturę z ½ szklanki syropu klonowego i dwóch łyżek brązowego i białego cukru. Dokładnie wymieszaj. Zamocz w tym pasek i pozostaw na około osiem godzin. Potem powieś w jakimś miejscu, gdzie będzie mógł ścieknąć. Jak już ścieknie powieś w miejscu, gdzie chcesz się pozbyć much.

7

Możesz też zrobić pułapkę na muchy wykorzystując dżem, nadgnity owoc czy jakiś słodki syrop. Potrzebujesz jakiegoś pojemnika z pokrywką lub słoika. W pokrywce zrób dziurki na tyle duże, aby przeleciała przez nie mucha. Umieść w środku coś kleistego i zamknij pojemnik. Muchy wlecą do środka, ale nie będą w stanie wylecieć.

8

Innym bardzo prostym środkiem jest spray zrobiony z wody i mydła w płynie. Pryśnij tą miksturą w muchy w powietrzu. Spadną one na ziemię, skąd z łatwością się ich pozbędziesz.

 2/5 (361 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (19)

Poirytowany - 2014-09-29
A jak pozbyć się much, które co noc rozdupczają się w domu? Zamknięte okna na cztery spusty. Wiem gdzie: W górnym, prawym rogu okna pod/za okiennicą (drewniane jeszcze). Pokój sprzątany regularnie i mimo chemii wypsikanej do tej szpary, codziennie pojawiają się nowe. Jest lepiej, bo było tak, że much było do 25 szt. w różnym stadium rozwoju.
eh - 2014-09-03
to sie redaktorzyna wsylili/a hehe nie fajnie....a co do much ot masakra mendy leca I jak pijane! cholery jedne.siatki ok ale nie dasz wszedzie .......okna musze myc co tydzien w kuchni I pokoju bo obsr..........ne
topielica - 2014-07-11
Cóż lepy to też jakiś pomysł,packa na muchy jest niezastąpiona w domu ,natomiast są też w sklepach takie krateczki do postawienia lub powieszenia które wydzielają taką substancję że muchy padają i ten zapach ich odstrasza- w domu cisza i spokój .
tom_39 - 2014-06-07
Mam prośbę, jeżeli ktoś pisze artykuł to niech najpierw zastanowi się czy nie pisze "oczywistych oczywistości", z szacunku dla ew. czytelników.
HXX - 2013-08-12
Myślałem że to poważny artykuł ......a to tylko to co wszyscy wiedzą
Wikto - 2013-07-26
Ja na okna przyklejam takie księżyce, świecące w nocy. Pomagają na muchy i komary. Działają tak, że muchy przyklejają się do nich, a potem odpadają i nie mogą się ruszać. Polecam :)
daria16rog - 2013-06-21
Najlepiej chyba założy siatki w okna i mieć święty spokój.
topielica - 2013-05-14
Najlepiej sprawdzają się jednak moskitiery w oknach i zwykła packa na muchy,choc w zeszłym roku kupiłam płytkę nasączoną jakimś płynem i z muchami miałam spokój przez jakiś czas .
arimor - 2013-02-19
Na małe muszki świetną pułapką będzie butelka z niedopitym piwem - mniej więcej 1/4 butelki. Zostawiona na wierzchu zwabi wmnóstwo muszek, które wlecą do niej i się potopią.

Jeżeli mamy jednak poważny problem z owadami (tak jak opisywany tu w komentarzu kłopot w drewnianym domku czy altance), uratuje nas pomalowanie drzwi, ram okiennych albo ścian na niebiesko. W krajach orientu maluje się tak nawet całe budynki (słynne niebieskie miasteczka). Widząc błękit, owad sądzi, że ma do czynienia z wodą i trzyma się od niebieskiej powierzchni z daleka.
zigitrn - 2012-11-14
Moskitiery w oknach i żadna mucha nie wleci ;)
Bzzzyk - 2012-07-06
Biedne muchy! A żaden ludzki szympans latający z packą i trucizną nie pomyśli, że one też czują, cierpią i walczą o życie. I ich prawo do życia na Ziemi jest takie samo jak szympansów nazywających siebie ludźmi.
krzysiaczek - 2012-01-02
a moim zdaniem najlepsze sa siatki na okna - zarówno na muchy jak i komary!
mkp - 2010-08-29
Mam pewien problem jeśli chodzi o muchy- może ktoś z Was będzie miał jakiś pomysł jak się ich pozbyć?
Otóż muchy uparły się na moje drzwi do domu-koloru brązowego-może kojarzy im się z ...? NIe mogę się ich pozbyć,drzwi są myte np. wodą z mydłem. Już nie mam pomysłu jak się ich pozbyć. W oknach mam moskitiery więc w domku ich nie ma- tylko na drzwiach ;/ Mieszkam w domu z ogródkiem. Dodam,że śmietnik stoi w drugiej części ogrodu...
Czy ktoś miał podobny problem lub mogłby mi coś poradzić? Będę wdzięczna
Maciejewski - 2010-08-15
Mam domek na wsi i sąsiada - gospodarza, który hoduje krowy i trzyma inny inwentarz. Much bywa tyle, że dostawałem histerii. O zostawianiu czegokolwiek na wierzchu (jedzenie, napoje, otwarte piwo) nie było mowy. Tłukłem "packą", ale ile można. Odkryłem bardzo skuteczny środek - Bros Dwuskładnik na Muchy. Po rozrobieniu smaruje się nim miejsca, które muchy chętnie obsiadają, np. ramy okienne od zewnątrz, futryny drzwi. Do środka jest dodany jakiś wabik, który muchy przyciąga. Po polizaniu powierzchni, mucha zdycha. Trzeba tylko częściej zamiatać, ale nie trzeba się odganiać.
Spioszka - 2010-07-22
Much nie będzie jeśli nie będziemy zostawiać na wierzchu jedzenia. Wszystko trzeba przykryć. Poza tym są specjalne lampy owadobójcze - instaluje się je np. w oknie (na drodze którą muchy muszą przebyć aby do nas przylecieć).
Fawia - 2010-07-22
Jak się otwiera okna to trzeba przykładać takie specjalne siateczki przez które muchy się nie dostaną.
Ice - 2010-07-17
Szkoda, że psy nie jedzą much. Przynajmniej mój nie je. :D
Hala - 2010-07-05
Mój kot też zjada wszystkie muchy w domu :)
Marika - 2010-06-17
Firany po samą podłogę, ewentualnie lep na muchy. Ja z owadami nie mam problemu odkąd przyniosłam do domu kota. Jakoś tak mu muchy posmakowały, że czasem specjalnie wnosi je z okna do domu i zjada :D
Za każdym razem, kiedy mucha siada na naszym jedzeniu zastanawiamy się, czy jest ono przez to zanieczyszczone i co się...
Co się dzieje, kiedy mucha siada na twoim jedzeniu?
Za każdym razem, kiedy mucha siada na naszym jedzeniu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt