Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Meble > Inne meble > Jak pomalować meble?

Jak pomalować meble?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeśli planujesz kupić drewniane meble na wyprzedaży garażowej lub w sklepie z używanymi meblami warto pomyśleć już teraz jak się zabrać za ich odrestaurowanie. Najłatwiejszym sposobem na odnowienie starych mebli jest ich pomalowanie. Jest to bardzo proste i prawie każdy może sobie z tym poradzić w jeden dzień, lub weekend jeśli malujesz wolno i dokładnie lub chcesz nałożyć kilka warstw.
Rzeczy, których potrzebujesz:
farba, papier ścierny, pędzle do malowania, wałek, paleta na farbę, śrubokręt, wilgotna ściereczka
1
Dokładnie umyj i osusz mebel przed malowaniem. Jeśli mebel składa się z kilku części, oddziel je od siebie. Wyjmij wszystkie szuflady i odkręć drzwiczki. Malowanie będzie łatwiejsze i będziesz mieć pewność, że farba dotrze w każdy zakamarek. Usuń również wszystkie klamki i pokrętła. Jeśli są one już bardzo zniszczone lub chcesz nadać meblowi inny charakter zakup nowe.
2
Jak już wyczyścisz mebel i rozbierzesz go na części, możesz przystąpić do kolejnego etapu. Przeczyść mebel papierem ściernym. Jest to bardzo ważne ponieważ usunie wszystkie nierówności i starą, odłażącą farbę lub lakier. Przygotuje powierzchnie do malowania. Nie musisz trzeć papierem zbyt mocno, celem nie jest pozbycie się całej starej farby czy lakieru, jedynie tych jej fragmentów, które już odłażą. Jak już skończysz przetrzyj mebel wilgotną szmatką, aby zdjąć z niego proch.
3
Teraz możesz przystąpić do malowania. Najpierw pędzelkiem pomaluj krawędzie i wgłębienia. Następnie przystąp do malowania całej powierzchni mebla. Możesz to zrobić za pomocą wałka. Jeśli stary kolor będzie wciąż prześwitywał przez nową warstwę farby nie przejmuj się. Po prostu jak farba wyschnie nałóż drugą warstwę. Lepiej nałożyć dwie cienkie warstwy farby, niż jedną grubą.
4
Możesz też po całkowitym wyschnięciu pierwszej warstwy farby ponownie przetrzeć powierzchnię mebla papierem ściernym. Wygładzi on drewno i stworzy idealną powierzchnię do malowania. Ponownie ściągnij kurz wilgotną szmatką i poczekaj, aż przeschnie. Nałóż drugą warstwę farby.
Jak pomalować meble kuchenne?
Jak pomysłowo odnowić plastikowe krzesło?
Jak zrobić ławkę z palety drewnianej?
Co zrobić ze starymi meblami?
Przeczytaj teraz: Jak odnowić meble sosnowe?
 4.6/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

alutka.9 - 2015-12-20
fajne to łóżko, ja mam ławę i też jest super, bardzo fajne sa paletowe meble:)
Kaprys - 2010-10-18
Odnawiałam kiedyś meble, były nie do poznania, polecam tą metodę, za niewielką sume mozemy zafundować sobie całkowicie inny wystrój w mieszkaniu.
Posiadasz starą, ale będącą ogólnie w dobrym stanie szafkę? Jeśli tak, nie pozbywaj się jej, ale spróbuj nadać jej...
Jak odnowić starą szafkę?
Posiadasz starą, ale będącą ogólnie w dobrym stanie szafkę? Jeśli tak, nie pozbywaj...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt