Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Inne Choroby > Co zrobić, gdy ość stanie w gardle?

Co zrobić, gdy ość stanie w gardle?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (415 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Utknięcie ości w gardle może być bardzo irytujące i niekomfortowe. Jednak zdarza się dość często, zwłaszcza osobom, które uwielbiają ryby. Należy je więc jeść bardzo ostrożnie, jednak zdarza się, że przeoczymy jakąś ość i utknie nam ona w gardle. Co wtedy robić?
1
Spróbuj połknąć kawałek chleba, najlepiej tej części ze skórką, ponieważ jest twardsza. Powinien on zabrać ze sobą ość z gardła podczas połykania. Ość przedostanie się do żołądka, gdzie zostanie rozpuszczona przez kwasy żołądkowe. Jeśli jednak próbowałeś już połykać chleb, banana lub jabłko, a ość ani drgnie, udaj się do lekarza. Skoro wszystkie sposoby na pozbycie się ości zawiodły, wygląda na to, że ość o której mowa albo jest bardzo mała, albo jest ułożona równolegle do ścianek przełyku.
2
Możesz też spróbować wywołać wymioty, aby pozbyć się niechcianej ości.
3
Jeśli ości wciąż nie da się usunąć, spróbuj ją potraktować octem. Musisz jednak uważać, aby nie podrażnić ścianek przełyku. Rozpuść odrobinę octu w wodzie, raczej nie połykaj samego octu. Możesz połączyć jedzenie chleba i picie octu. Dzięki temu nie podrażnisz bardzo gardła.
4
Ważne, aby stwierdzić, czy ość nie utknęła gdzieś w pobliżu krtani. Jeśli ość utknęła gdzieś na samym początku przełyku i jest widoczna po szerokim otwarciu ust, możesz spróbować ją wyjąć jakimiś szczypcami lub pęsetą.
5
Najlepiej jednak udać się do lekarza i pozwolić mu usunąć ość. Jest to najlepsze rozwiązanie.
Jak powstrzymać czkawkę?
Jak dbać o nogi?
Domowe sposoby na kolkę u dorosłych
Jak postępować z ością w gardle?
 3.4/5 (415 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (8)

wiola - 2016-06-27
Mnie boli
aga - 2016-04-20
Do przygłupów którzy szerzą takie brednie w internecie. Każdy przypadek jest inny, NIE WOLNO!!!! uogólniać. Dla mnie "dobra rada" w postaci jedzenia chleba na połkniętą ość, skończyla się na stole operacyjnym (chleb tylko wbił ość głębiej, na tyle głęboko, ze nie dalo jej się wyciągnąć z zewnątrz), a lekarz miał ochote zamordować tego kto mi to doradził.
W przypadku połknięcia ości, kiedy wbije się w przełyk należy jechać do szpitala. czekania pewnie ze 2 godziny, sam zabieg 2 minuty. po chlebku 2 dni w szpitalu.
ola18 - 2015-08-10
zmien diete - wegetarianizm , tam niema ości
krystyna - 2015-02-16
co zrobić, kiedy nawet lekarz nie był w stanie usunąć ości, jak długo będzie się rozkładać?
Kobra - 2012-12-26
Jak dla mnie punkt piąty jest nieco bez sensu. Nie raz zaksztusiłam się ością, człowiek się wtedy dusi. Zanim bym się ubrała, pojechała na ostry dyżur i postała kilka godzin w kolejce, dawno byłoby po mnie
mati - 2012-04-08
jadłam zupe i kośc utkneła mi w gardle co robic?
Tomsiu - 2011-02-24
Ciusiek idź na L4 jak Ci oś utknęła ;(
Marta - 2010-06-18
Gdy czujemy, że ość jest większa, warto szybko udać się na pogotowie. Połknięta ość może być niebezpieczna dla krtani i przewodu pokarmowego.
Każdy chce wyglądać i czuć się zdrowo. Aby poprawić swoje zdrowie istnieje tysiące pozornie prostych sposobów....
Jak być zdrowym?
Każdy chce wyglądać i czuć się zdrowo. Aby poprawić swoje zdrowie istnieje tysiące...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt