Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Sprzątanie kuchni > Jak zwalczyć mole spożywcze?

Jak zwalczyć mole spożywcze?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (508 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Chyba każdy, kto miał kiedykolwiek do czynienia z molami spożywczymi rozumie, jak uciążliwe jest ich pozbycie się. Czasami wręcz wydaje Ci się, że atakują Cię z każdej strony, otwierasz szafkę z ryżem i ulubionymi krakersami – a tam mole, chcesz zrobić ciasto i sięgasz ręką po mąkę – a tam mole, idziesz do komórki po zapas cukru – a tam mole. Myślisz czasami, że Cię to przerasta. Ale może być gorzej. Czasami mieszasz już prawie gotowe danie i nagle zauważasz pływającego mola lub jego larwę. Ohyda! Czasami mole przynoszone są z produktami ze sklepu. Żeńskie osobniki składają od 100 do 400 jajeczek, z których wylęgają się małe larwy znalezione potem przez nas w ulubionej kaszy, orzeszkach czy nawet w karmie dla zwierząt. Jak się ich pozbyć? Jest na to kilka sposobów.
1
zwalczanie moli spożywczych - krok 1

Usuń wszystkie produkty, w których zadomowiły się mole spożywcze. Wyrzuć je na do kontenera na zewnątrz, nie w domu. Nie zostawiaj ich w środku domu. Wyrzuć je w osobnej torbie lub pojemniku.

2
zwalczanie moli spożywczych - krok 2

Sprawdź torebki z mąką, ziarnami, pudełka z płatkami śniadaniowymi. Jeśli zauważysz mole, całkiem prawdopodobne, że ich jajeczka są właśnie w tego typu produktach. Bezwzględność jest tutaj bardzo ważna. Nie możesz zostawić ryżu, bo się boisz że się zmarnuje. I tak go nie zjesz z larwami, a niepotrzebnie przedostaną się one na inne produkty.

3
zwalczanie moli spożywczych - krok 3

Dokładnie wyczyść wszystkie szafki. Użyj odkurzacza, aby wyssał wszystkie podejrzane śmieci. Użyj ciepłej wody z mydłem, przetrzyj szafki i pozostaw do całkowitego wyschnięcia. Następnie spryskaj szafki octem lub olejkami eterycznymi. Zmieszaj 110g octu z ½ łyżeczki olejku eukaliptusowego, ½ łyżeczki olejku cytrynowego i ¼ łyżeczki olejku lawendowego.

4
zwalczanie moli spożywczych - krok 4

Umyj dokładnie wszystkie pojemniki, w których trzymasz produkty spożywcze.

5
zwalczanie moli spożywczych - krok 5

Używaj pułapek na mole. Są one niedrogie i nietoksyczne. Przyciągają osobniki męskie feromonami i łapią je w pułapki, dzięki czemu stopuje się rozmnażanie moli. Pułapki takie kupisz na przykład tutaj.

Wskazówki
  • Nowo zakupione produkty włóż na kilka dni do zamrażarki. W ten sposób, jeśli znajdują się w nich jakieś larwy, zostaną one zamrożone i zginą.
  • Przechowuj wszystkie suche produkty takie jak kasze, ryż czy płatki owsiane w szklanych lub plastikowych, dobrze zamkniętych pojemnikach lub słoikach.
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się moli?
 3.5/5 (508 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (61)

mole - 2016-11-24
niestety ale ta piechota przyjechała z Chin w towarach i nie można sobie z nimi poradzić znosi to nawet do 100 tys. jaj . jest to nie do wytępienia .
mole - 2016-11-24
Słonko - 2016-11-22
Wyrzuciłam wszystkie !!! artykuły spożywcze, przez ponad pół roku WSZYSTKIE nowo kupione kasze, mąkę, cukier, słonecznik itp trzymałam w lodówce. Co jakis czas myłam szafki domestosem i pryskałam środkiem na owady. ODRODZIŁY SIĘ !!!! A skąd sie wzięły? Larwy ukryły się w nakrętkach na słoiki. Więc tym razem wyrzuciłam też słoiki, nakrętki itp. Od dwóch lat mam spokój.
Havranek - 2016-11-14
Nie jedz chleba, bułek i innych wyrobów piekarniczych bo w nich na 100% są mole i nie tylko. Nie jedz wyrobów wędliniarskich bo zmielone są w nich różne mięsa nie tylko wieprzowe lub wołowe. Nie jedz...... Nie jedz.........
bp - 2016-10-28
Kiedy wyrzuciłem już wszystkie zainfekowane produkty takie płatki, kasze, orzechy włoskie i inne podobne, jakie buło moje ździwienie kiedy chciałem zjesć cukierka i tam znalazłem larwy. Były także w wyrobach czekoladowych. Na razie jest spokój, jednak spodziewam się, że mole pokażą się w najmniej spodziewanym miejscu. Pozdrawiam i życzę sukcesów.
Zamolona - 2016-05-30
Od 16 lat mieszkam w swoim domu, w którym mam niedużą spiżarnię. Dwa lata tem zalęgły mi się mole spożywcze. Prawdopodobnie przyniosłam je w ryżu ze sklepu. Gdy zauważyłam zaraz zaczęłam stosować różne preparaty, umyłam regał itp. Nic, dadzały się jak feniks z popiołów. W dwóch latach bezowocnej walki wyrzuciliśmy z mężem wszystko zespiżarni, łącznie z regałem. Larwy były na ścianie za regałem, w pudełkach z butami, w butach ( kilku par musiałam się pozbyć), pod nakrętkami słoików, dosłownie wszędzie. Ściany zostały umyte, pomalowane, wstawiliśmy nowe regały, kartonowe pudełka na buty zastąpiłem pudełkami z tworzywa. Każdy słoik z przetworami, każdy przedmiot, który wrócił do spożarni umyty został wodą z octem. Profilaktycznie porozwieszałam odpowiednie środki na mole i jest pięknie. Ale pracy i pieniędzy nas to kosztowało.
Azija - 2016-05-27
Ku przestrodze!!!! Pułapki z feromonami owszem wyłapują osobniki ale uważajcie, gdzie je wieszacie... W moim domu ktoś wyhodował mole i zauważyłam, ze wylatują z klatki schodowej. Bardzo wiec sprytnie powiesiłam taki lep w przedpokoju, zeby ten co wleci dalej nie pofrunął. Po dwóch godzinach miałam cała chmarę tego paskudztwa. Przeciskaly sie pod drzwiami wejściowymi do wabiącej je płytki. Wyrzuciłam lep na klatkę ale feromony rozstały w powietrzu :/
jusia - 2015-09-07
niestety starsi ludzie je hoduja i wystarczy otwarte okno i juz ci dziad wleci. pulapki na mole sa dobre no i regularne sprawdzanie jedzenia, mycie czeste szafek woda z octem.
Marzena - 2015-07-08
czesc.znalazlam sposób na mole spożywcze.mole nie lubia octu.wlaczylam wiec zwykly parowar do gotowania i nalalam wode z duza iloscia octu,pozamykalam okna na kilka dni,wlaczylam na 15 min co 2 dzień,3 razy.mole zaczely fruwac wiec zabijałam.oczywiscie przy okazji odkamienilam parowar:-).w szafkach lep na mole tez się przydal bo meskie osobniki roznoszące larwy lapia się i gdy wygina to wówczas masz spokoj.niestety to jest czasochłonne, o wyrzucaniu wszystkiego co sypkie itp. nie wspomnę.wytrwalosci ale da się...
kinga - 2015-07-03
a zrobić w sytuacji kiedy w jedzeniu JESZCZE nic nie znalazłam natomiast mam podejrzenie, że wlatują z zewnątrz - niedaleko okna są kosze na śmieci,a w bloku również zsyp. Co robić?? :-( zamontować siatkę na okna?
ja - 2015-05-14
Wypróbowany sposób: odkurzacz w kuchni podłączony i stale gotowy do wchłonięcia , jak tylko coś się ukaże. W ubiegłym roku zalęgły się w orzechach których dużo przechowywaliśmy i po generalnym sprzątaniu cierpliwie odkurzaczem. W tym roku pojawiają się tylko sporadycznie pojedyncze sztuki. Odkurzacz nadal w gotowości, więc się nie odrodzą. Powodzenia!
Efka - 2015-01-13
Przynosi się ze sklepu !! UWAGA - sprawdzona rada : każdy zakupiony produkt , w którym mogą być mole spożywcze np: kasz , mąka , ryż itp. wkładam na conajmnie 3 doby do zamrażalnika a potem do słoja zakręcanego. Ponadto na drzwiach szafek od wewnątrz zawieszałam przez jakiś czas pułapki na mole spożywcze - to są takie kartoniki z klejem wabiące mole , które się przyklejają. Jak się troche poprzyklejało - wymieniałam kartonik na nowy po ok 2-3 tygodniach. Stosowałam tą metodę przez ok. rok i pozbyłam się chyba wszystkich starych moli ( bo w szafach ubraniowych też ) . teraz od czasu do czasu wieszam kartoniki - profilaktycznie ale nic się od dłuższego czasu nie przykleiło ( od co najmniej pół roku albo dłużej ) Nie mniej jednak wszystkie produkty zakupione w sklepie a mogące zawierać mole wkładam do zamrażarki. Mam nadzieję ,że przydadzą się moje rady , z których również od kogoś skorzystałam. A grzybów suszonych mam w 3 wielkich 3 i 5 litrowych słojach , bo uwielbiam zbierać grzyby i zupę grzybową oraz inne potrawy z suszonymi grzbami - i na szczęście moli w nich nie ma , bo zapłakałabym się chyba ;) - a listek laurowy w takim słoju nie zawadzi i parę ziaren ziela angielskiego. Niestety te mole to plaga jakaś , nie dość ,że przynosi się je ze sklepów spożywczych to fruwają i wpadają przez otwarte okna latem , tak że cały czas trzeba mieć się na baczności.
wlodomur - 2014-12-09
lubię kaszę,gotuje tradycyjnie czyli chwila dotowania potemgarnek pod poduszki i po trzech godzinach piękna sypciutka,otwieram dziś świeżo kupioną kaszę jaglaną wsupuje do miarki a tu podejrzane stworzenia,internet i coż mole,na razie szafkę potraktowalem liścmi laurowymi,mieszkanie schlapalem dwoma Brosami na fruwajace i pelzajace,co wyjdzie?
Kasia - 2014-11-27
Czy można się tymi molami zarazić? to znaczy, jeżeli był w przyprawach i ja tych przypraw użyłam. Czy są to raczej nikłe szanse?
desperatka - 2014-11-27
Ha, ha, ha.... rady sobie, a życie sobie.. a raczej życie moli sobie... Mole przeżyły już dwa remonty kapitalne, szorowanie szafek ( jak można było z ich rozkręcaniem)... no cóż- odkurzacz nie wyssie wszystkiego ze szczelinek w meblach. Słoiki szklane ??? DOSKONAŁE SIEDLISKO I WYLĘGARNIA. Własnoręcznie zbierane, obierane i suszone grzyby( moja rodzina dostaje szału nad moją skrupulatnością w poszukiwaniu "robali") zamknięte w szklanym słoju szczelnie zamkniętym... po miesiącu były doskonałą stołówką dla moli i larw. Larwy dostawały się nawet pod zakrętki własnoręcznie robionych przetworów- kompotów, dżemów, konfitur, sałatek w occie i tym podobnych.. Wchodziły w leki, opatrunki... NIE MA NA NICH SPOSOBU.. nie oszukujmy się.
Ania - 2014-11-18
Sluchajcie ład i porządek to jedno a ja mam teraz taka sytuacje od trzech tyg zauwazylam glisdy biale łazace po scianach wiec zaczelam szukac i nic potem zas wyszly przedwczoraj juz na suficie masakra jakas wiec miejsce w miejsce szafka po szafce zaczelam szukac poczytalam do nocy na necie wszystko co sie dalo wkoncu dotarlam do suszonych grzybow no ale jak od ponad 15 lat kupuje i susze grzyby no domiar tego nie mam zadnych w domu torebek tylko sloiki szczelne wysoko na polkach kuchnia styl retro wiec duzo sloikow w szafkach sprzatam co tydz wszystko ma swoje miejsce i otoz nie dalo mi to spokoju i kazalam mezowi rozkrecic w drobny mak kredens szafka po szafce szuflady wszystkie wkretki i zaslepki ludzie zjechalam po scianie jak zaczelismy z kredensu ze wszystkich szczelin wyjmowac kokony larw bylo to az nienormalne byly pod blaszkami zakretkami wkretkami nawet pod szynarolek z szuflady ludzie nie macie pohecia co za gnojstwo i dlaczego i z czego w koncu jest niedziela kreden niestety zostal wyrzucony wszystko parze w zmywarce kazda rzecz talerz garnek piore i gotuje wszystko co bylo w kuchni wyrzucilam wszystko co mialam wszystko straty olbrzymie jestem bez mebli wydatek nie potrzebny i z czego jestem zalamana trzeci dzien szukamy centymetr po centymetrze tego gnojstwa jestem bardzo czysta osoba dbam o dom mam zawsze blysk wszyscy sie dziwia z kad to sie wzielo gdybym nie dbala o dom to normalne ale ja i co najgorsze kredens poszedl a ja musze pomyslec o czyms nowym bo zostala pusta kuchnia bedzie wydatek no i produkty poszly wszystkie na sama mysl chce mi sie ........mam dosyc takie gnojstwo
mkmk - 2014-09-22
u mnie się sprawdziły liście laurowe wrzucane do każdej torebki/pojemnika. to dziadostwo przynosi się już ze sklepu, bo po przesypaniu do hermatycznego pojemnika nieotwieranego później i tak wyłażą, wiec jaja musiały być już w sklepie
Marek - 2014-09-02
Drogie panie, w tym artykule nie chodzi o mole, ale o zrobienie klimatu dla reklamy hermetycznych pojemników ;-D
SS - 2014-09-02
TO KOMOROWSKA JEST MOLEM SPOZYWCZYM . OBCIACH NA CALY SWIAT !!!!!
Eustachy - 2014-09-02
Te motylki to nie są mole. Ten insekt nazywa się MKLIK MĄCZNY... Kłania się biologia z podstawówki... Entomolog
Wkurzony na Mola - 2014-09-02
Zamykasz kuchnie okna i drzwi, Garnek z octem, zielem angielskim i liśćmi laurowymi ... gotujesz to przez 40 minut na full gazie i wszystkie mole krew zalewa. Dodatkowo po szafkach w newralgicznych miejscach liście laurowe i lawendę porozmieszczać.
Mimi - 2014-09-02
poczytałam w internecie różne porady. Wlałam do małych szklanek i kieliszków ocet spirytusowy i rozstawiłam po szafkach. byłam zdziwiona ,że pomogło ,a zapaszek octu mi nie przeszkadza
nicki - 2014-09-02
u mnie były dwa lata, potem przygarnąłem bezdomnego kota i wszystkie wytłukł
jagoda - 2014-09-02
najlepszą metod a na pozbycie się moli spożywczych jest mieć ład i porządek w szafkach oraz ważne jest by nie było wilgoci:) u mnie jest czysto i nie mam tego problemu,wszystkie artykuły typu : mąki,makarony,ryże,kasze itp..mam w szczelnych pojemnikach.. i to w zupełności wystarcza:) pozdrawiam:)
Moni - 2014-09-02
Jejciu u mnie też były te cholerstwa! Problem był większy , gdyż moja kuchnia to aneks... Więc urocze "motylki były wszędzie. Tłukłam po ścianach i suficie. Rozwieszałam pułapki i nic. Obraz nędzy i rozpaczy, aż przewróciłam szafki w kuchence do góry nogami i znalazłam "siedlisko" w kaszy oraz w opakowaniu z gąbkami do zmywania naczyń. Wywaliłam wszystkie otwarte produkty. Nowe do pojemników. Kupiłam jeszcze kilka pułapek lawendowych i jest spokój. po wymalowaniu znowu mam ładny pokój z aneksem :)
pazer - 2014-09-02
wojnę molom wypowiedziała żona , ja natomiast nic do nich nie mam, jak leci to go klasnę,a jak siedzi larwa w ryżu to ugotuję i zjem :)
ps. smaku żadnego nie posiadają a są bogactwem czystego białka.
natalia - 2014-09-02
Stosowałam wszystkie te metody i nic nie działa, niestety:( łącznie z zatrudnieniem Pana, który specjalną cieczą opryskał całe mieszkanie, wywiezieniem szafek na działke i tam spryskania ich specyfikami. Domowe sposoby kompletnie nie pomagają, chemia na krótki czas. Póki co używam tylko lepów na samce. problem jeszcze jest z tym, że nie umiem ich zlokalizować. Na poczatku po usunięciu wszystkich produktów spozywczych, mole zaczęły zadomawiać się w szczelinach szafek.
ana - 2014-09-02
Też miałam mole. Wyrzucałam produkty, zakupiłam pojemniki, stosowałam środki przeciwko molom. Nic nie pomagało, ciągle się pojawiały. Dopiero, gdy przeprowadzałam w kuchni remont i pozdejmowano szafki, okazało się, że te cholery urządziły sobie gniazdo na tylnej ściance jednej z wiszących szafek.
praktyk - 2014-09-02
Przerabiałem temat moli i jedyna skuteczna metoda ich eliminacji to szczelne przezroczyste pojemniki na wszystkie produkty spożywcze w szafkach. Pułapki z przylepcem niewiele dają. Mole się przyklejają ale ich populacja ma się bardzo dobrze. Zamiast w przylepca zdecydowanie lepiej zainwestować w pojemnik. Koszt podobny a czas użytkowania i efekt nieporównywalny. Jeśli larwy i mole pojawią się w pojemniku to na 100 % już z niego nie wyjdą.
teoria spisku - 2014-09-02
Każdy środek przeciw molom zawiera feromony, więc kiedy go przykleisz ściągniesz wszystko co lata dookoła a sąsiedzi będą mieli św. spokój....
ja - 2014-09-02
Kupiłam mole razem z mąką i przez wiele miesięcy nie mogłam się ich pozbyć. Znajoma poradziła mi żeby do wszystkich torebek i pojemników włożyć liść laurowy, a szuflady wyłożyć lawendą. Udało się i od wielu miesięcy mam spokój
Maria - 2014-08-18
Walczę z molami od dwóch lat stosowałam już wszystkie dostępne środki przeciw molom. Aż pewnego dnia skojarzyłam , że w szafce gdzie mam czosnek nigdy się nie przykleił żaden mól. Rozłożyłam obrane ząbki czosnku w każdej szafce. Od tygodnia nie ma śladu po molach. Mimo to w każdej szafce mam przyklejoną pułapkę dla kontroli.
Lidka - 2014-08-04
Zdesperowana siedziałam w kuchni, wszystkie sypkie produkty były już w śmietniku, szafki wymyte i wtedy zauważyłam, że wychodzą z kratki wentylacyjnej!!!
Od czasu do czasu pstrykam w tę kratkę muchozolem , czy jakimś innym na owady latające i mam święty spokój od wielu lat.
Anja - 2014-07-30
Walcze z tym juz pare lat. Wszystkie produkty spozywcze (poza oliwa i kawa) trzymam w lodowce. A mole nadal wylaza - zwlaszcza, gdy jest goraco. W szafkach wywiesilam pulapki, ale poki co konca nie widac. Mole sa tez gdzies w ramach okien-zadne mycie nie pomaga. Mole nie boja sie niczego i wejda wszedzie.
Ewe - 2014-07-30
Do mnie prawdopodobnie przywędrował od sąsiadki. Nauczka na przyszłość, jak znajdziesz w domu jednego mola zrób przegląd i kup przylepiec. Jeśli chodzi o jedzenie to znalazłam tylko w zarodkach pszennych taką pajęczynę. W niczym innym nie było ale wyrzuciłam. Za to gdzie znalazłam larwy? W szczelinach szafek, w prowadnicach, w słomkach, w woreczkach śniadaniowych w ścierkach do wycierania naczyń. Brr. Wystarczyło kilka dni podczas których nie było mnie w domu. Jeszcze jakieś pojedyncze wyłapuję ale chyba w porę zdążyłam wrócić.
Rom - 2014-03-24
W jednym z miasteczek w Wielkopolsce mieszkałem u pewnej Pani. Zaczęły się pojawiać mole, Pani bardzo się dziwiła, iż jest ich coraz więcej ale na tym poprzestawała, cóż zrobiłem przegląd w szafkach i za drugim razem znalazłem siedlisko tych uroczych motylków w stosie pojemniczków po jogurtach, których używała moja Bogdanka do formowania pysznych galacików drobiowych przeważnie.
Wyrzuciłem te cholerne pojemniki w raz z całą kolonią kolonią pomieszkujących w nich
stworzonek do śmietnika. Dumny z wykonanej misji powiadomiłem z błyskiem w oku
nadobną Wielkopolankę o zaistniałych stratach w postaci wspomnianych już plastykowych kubeczków i jakoś żadnego entuzjazmu nie zauważyłem , a wręcz usłyszałem, iż to raczej jest niemożliwe, gdyż Ona już tam zaglądała, przy czym upewniła się, że kubeczki powędrowały do kubła. Za jakieś dwa-trzy dni znów zobaczyłem znajome "motylki"w kuchni, kie licho? Zaglądam do szafki, a tam w stanie
nie naruszonym żadną ścierką stoją sobie "kubeczki galacikowe" wraz z uszczęśliwionymi lokatorami. Cóż zastosowałem najsilniejszy środek przeciwmolowy, jakim jest rozstanie ! Poważnie od trzech lat nie mamy w kuchni mola, no chyba że wleci przez otwarte okno do mieszkania już innej Pani !
z bardzo dobrym skutkiem,
Ania - 2014-01-21

też miałam ten problem. nie wiadomo skąd nagle obrzydliwe mole zaatakowały moją kuchnię:( i te tłuste pełznące larwy... bleee..... były dosłownie wszędzie, kasza, maka, cukier, makaron, sól, chili i inne przyprawy i w czekoladzie z całymi orzechami. nie jestem pewna,czy to właśnie od niej się nie zaczęło, bo gdy ją znalazłam, to dosłownie ruszała się od tych robali. OBRZYDLIWE!! i pełzały jak wściekłe po suficie! wszystko do śmieci, szorowanie i od roku spokój (odpukać..) jutro muszę kupić plytki, tak na wszelki wypadek.

Agniesia2678 - 2013-12-30
Po pierwsze należy wyrzucić z domu wszystkie produkty spożywcze (mąkę, cukier, ziarna, płatki śniadaniowe, a nawet suchą karmę dla zwierząt), w których znajdziemy złożone larwy moli. A może być tego całkiem sporo. Żeńskie osobniki składają od 100 do 400 jajeczek.
Po drugie dokładnie odkurz wszystkie szafki, a potem je umyj ciepłą wodą z mydłem.
Po trzecie spryskaj szafki z octem i olejkami eterycznymi. Użyj do tego pół szklanki octu, i po dwie łyżeczki olejku eukaliptusowego, pomarańczowego, cytrynowego i lawendowego.
Po czwarte wszystkie nowe produkty spożywcze trzymaj w szczelnych pojemnikach.
Po piąte wokół jedzenia rozsyp mocno pachnące przyprawy, np. goździki, anyż, wanilię. Można też nasączyć waciki olejkami eterycznymi.
Po szóste możesz używać gotowych nietoksycznych pułapek na mole (np. firmy Raid).
JK - 2013-12-16
Jak miałam ten problem ostatnio. Wyrzuciłam wszystko z kuchni co było zaczęte (mąki, makarony, kasze, nawet zioła i leki - też tam były, w pudełeczkach z lekami. Wymyć bardzo dokładnie wszystkie szafki, nawet tam gdzie nie ma jedzenia i się nie spodziewamy, że może to paskudztwo siedzieć, wszelkie zakamarki w kuchni, dosłownie wszystko, wodą z octem, gdzieś na forum znalazłam że można też zastosować szare mydło marsylskie, wcześniej szafki odkurzyć. Potem opryskać szafki z za szafkami sprayem Vigonez. Na wszelki wypadek tam gdzie była baza nakleić lepy expel (wydaje mi się że są lepsze niż raid). położyłam też 2 lepy na szafkach. Na wszelki wypadek wszystko sypkie herbaty, mąki trzymam na razie w zamkniętych słoikach. Ja na początku ominęłam jedną szafkę w której były puste czyste słoiki i jakieś nieużywane naczynia kuchenne i okazało się, że tam siedziały, pomimo że pozostałe szafki były bardzo dokładnie wysprzątane a art. spożywcze wyrzucone. Mole przyniosłam ze sklepu z nasionami słonecznika.
oliwia koniara - 2013-11-05
nie wiem bo u mnie są wszędzie w szawcę na jedzenie robię co mogę i nie działa prubowałam wszystkiego
menka - 2013-10-11

Niestety to prawda, larwy moli są bardzo małe, wejdą z łatwością do zamkniętego słoika. Rozwiązaniem są jedynie pojemniki zamykane próżniowo, ale te już trochę kosztują.

do gosi - 2013-10-11
Gosia niemożliwe jest ,żeby mole dotarły do zamkniętego słoika . Po prostu kupiłaś produkt z larwami lub już z dorosłymi owadami . W szoku byłam jak w zamkniętej , przezroczystej torebce foliowej zobaczyłam mola spożywczego. Od tego czasu unikam produktów tej firmy .
lawenda - 2013-09-12

u mnie z powodzeniem zalęgły się w woreczku z lawendą (która była specjalnie zostawiona żeby je odstraszyć). Ale były to chyba zwykłe mole bo zeżarły mi ulubioną wełnianą czapkę :( Chyba, że te spożywcze lubią też wełnę, trudno je rozróżnić. Także nie ma gwarancji. W ogóle to one chyba lubią ostre zapachy bo w przyprawach je też znajdowałam np w chili albo czerwonej papryce.

gosia - 2013-08-20
słoiki nic nie dają u mnie nawet do bardzo szczelnie zamkniętych się przedostały i latały w środku.
Pin - 2013-06-24
Lawenda odstrasza te skurczybyki skutecznie.
vanille - 2013-05-31
W przypadku moli spożywczych najlepiej umyć szafki, szuflady itp. roztworem wodnym amoniaku. Do litra wody należy wlać pół szklanki amoniaku, umyć i zostawić otwarte aż wyschną. Może nie jest to najprzyjemniejszy zapach, ale mole spożywcze również go nie znoszą.
pytający - 2013-03-27
co to są mole spożywcze i jak smakują?
menka - 2013-03-21
Ja też miałam (a może i nadal mam...)problem z molami spożywczymi. Przyniosłam je ze sklepu zoologicznego wraz z karmą dla papugi. W pokoju, gdzie stała klatka latało ich ze 100 - ten pokój był nieużywany. .Mieszkała w nim tylko papuga;) I mole. Zalęgły się w drzwiach, takich nowych zafoliowanych, które stały pod ścianą. Ponieważ w tym pomieszczeniu suszyłam pranie, kokony były na ciuchach.obrzydlistwo. Na początku nie wiedziałam co to jest. Potem te cholerne robale sfrunęły na dół i zalęgły się dosłownie we wszystkim - kasze, cukier, maka, makaron, kawa....załamka. składały jaja w szafkach z naczyniami i rozłaziły się po całym domu. W sumie wyrzuciłam jakieś 40 kg zapasów suchego prowiantu, płakałam i paliłam wszystko co zebrałam na "czarną godzinę". A one nadal były. Mniej, ale jednak. Powiesiłam pułapki feromonowe w każdym pomieszczeniu. Do tego płytkę odstraszającą, chyba Global. Do wszystkich szafek ze spożywką wstawiłam słoiczki z octem i kilkoma goździkami. One podobno nie lubią tych zapachów. Miałam spokój przez jakieś 5 miesięcy. Aż tu nagle, pewnego pięknego wieczora, coś mi przefrunęło przed nosem. Złapałam, ale została miazga trudna do zidentyfikowania. Myślę sobie - nie nie to na pewno nie mol, przecież ich cykl rozrodczy trwa 3 miesiące! niestety następnego dnia znalazłam jednego w łazience. Jestem załamana, znowu powstawiałam do szafek ocet. Na razie nie łapią się w pułapki fer. łudzę się, że to były tylko jakieś niedobitki. Choć z drugiej strony sama w to nie wierzę...;( Nie myślcie sobie, ze jeśli przesypiecie wszystko w słoiki, pojemniki itp. to one tam nie wlezą - wlezą!!! i urządzą sobie ciepłe mieszkanko w waszym żarciu. Znalazłam je nawet w trutce na szczury, tzn. w pudełku były same pajęczynki, mole raczej nie przeżyły. Zaczynam wątpić czy się ich kiedykolwiek pozbędę. Jeśli komuś się udało - poradźcie coś!!! pleaseeee...
Nick Carter - 2013-03-20
nie dajcie sie nabrac. kupilem "pulapke na mole' firmy waco. po domu odziennie od pol roku lata w kur*e moli a w pulapke wpadl jeden.
ewarg - 2013-03-05
KUPIĆ PŁYTKI "GLOBAL" + moskitiery w okna - pozbyłam się wszystkich moli, mrówek i innych owadów w dwa tygodnie i od dwóch lat spokój. Płytka stoi nadal..
Anna - 2013-02-25
Mole spozywcze jak i mole ubraniowe nie znosza lawendy. Laweda to ziolo, stosuje to od lat i mam spokoj tak z jednymi, jak i z drugimi.
raczek0756 - 2012-11-06

I ja w końcu dowiedziałam się jak wyglądają mole spozywcze , latały cały miesiąc , myslałam ,ze to jakieś owady

Ale jak otworzyłam w końcu szafkę ,gdzie trzymałam kaszę , ryż , mąke to już nabrałam pewności ,że to mole

Wszystko wywaliłam , nawet jeśli miałam nie odkryte opakowanie , przejrzałam wszystkie szafki , pomyłam octem

Poprzylepiałam do każdej szafki płytkę feromonową , na razie nic nie trzymam w szafkach

Na razie obserwuję , czasami coś się jeszcze pokazuje , ale nie mam wpływu na to co jest za szafkami , szafek nie można poodsuwać

Ciekawe z czym przyniosłam do domu chyba ,że przez kratkę wentylacyjną wleciały od sąsiadów

anka - 2012-11-05

MIALAM MOLE!!!!!! ALE JUZ NIE MAM !!!! i mam nadzieje ze tak zostanie to byl koszmar te dlugie larwy -wszystko lacznie z makaronami wyrzucilam i sola nawet! wymylam wszystkie szafki domestosem porzadnie wyplukalam nie uzywalam octu tylko kupilam kilka paczek gozdzikow i do kazdej szafki wsypalam po kilkanascie tych godzikow .Od kilku lat nie ma nic a gozdziki sa tam zawsze tylko oczywiscie wymieniam .POLECAM

Alagfenna - 2012-10-22
Mole to niesamowicie ciężka plaga do wytłuczenia. Nie wolno odkurzać ich odkurzaczem, jak to napisano w artykule, bo larwy mogą się w nim zagnieździć i od nowa będzie problem. Ja z nimi męczę się już długo. Niby wszystko posprzątane, sypkie produkty wyrzucone, ale dalej gdzieś są. Larw nie widzę, ale dorosłe osobniki czasem jeszcze łapią się na te pułapki feromonowe, co nawiasem mówiąc jest bardzo dobrym sposobem na pozbycie się moli. Mam je porozklejane we wszystkich szafkach. Najważniejsze to dokładne umycie szafek octem (albo innym środkiem, który odstraszy mole), wyrzucić całe zapasy sypkich produktów, kasz, ziaren wszelkiego rodzaju, orzechów itd. z szafek, porozklejać pułapki. Ja dodatkowo porozsypywałam liście laurowe w szufladach i szafkach w kuchni. Wyczytałam w jakimś artykule, że mogą w ciepłe dni od sąsiada nawet przylecieć, tak, że dobrze jest mieć pułapki przygotowane, bo nigdy nic nie wiadomo...
dominika - 2012-08-19
O tak, mole to prawdziwa tragedia, co prawda poczyniłam kilka kroków aby wytepić nowych lokatorów. ale...
pierwsze co zrobiłam, przetarłam lekko octem szafki gdzie mam produkty spozywcze, u mnie zalęgły się w 1 gdzie miałam orzeszki krakersy i inne, bylo ich tam w huj, wybiłam wszystkie, znalazlam larwy i zabilam rowniez.
Ale to nie koniec dalej latają po kuchni. kupilam saszety pachnące gozdzikami i czyms tam mialo dzialac ale dzis znalazlam mole w szafkach..;/
dokladnie 2 sztuki.
wkurwilam sie nie miłosiernie bo juz przerabialam wywalenie wszystkiego co im smakuje.
plytka tez i niby sie lapia, liscie laurowe bo ponoc nie lubia.. ale ciezko sie ich pozbyc musze zastosowac inne srodki..;//
Marek - 2012-05-12
U nas w budynku w piwnicy było pełno moli kupiłem środek dostępny w chipermarketach po 7 zł w spreju nazywa się : BROS INSEKT SPRAJ wypsikałem całą piwnicę po 1 godz poszedłem sprawdzić i okazało się że mole powychodziły z ukrycia i część juz zdechła a inne były otumanione , czynność powtórzyłem po 12 dniach jak się wylęgają larwy bo to przecięż one są głównymi szkodnikami no i jeszdcze raz to powtórzyłem po 14 dniach ---- teraz okazuje śię że z molami jest spokój . Po okresie letnim sprawdzimy z nowu piwnicę bo mogą przyjść z dworu . Koszt pozbycia śię ich wyniósł ok 23 zł .Trzymajcie się pozdrawiam Marek .
kulaska - 2011-12-01
uporczywy problem!!!! bylam w szoku bo nigdy wczesniej nie zdawalam sobie sprawy z istnienia takich szkodnikow. niestety ostatnio mialam przyjemnosc je poznac! wymylam szawke w ktorej mieszcza sie produkty maczne itp. octem!i kupilam lep na mole z brosa. powiem szczerze ze narazie jeden sie tylko zlapal (czyzby byl taki meski i jako jedyny zaplodnial wszystkie samice ;p heheh) i znalazlam jedna larwe w zupie!!! bleeeeeee! musialam cala wylac!!!!
Kamilcia - 2011-09-05
U mnie był nalot tych stworzeń.Część wytłukłam,wszystko wywaliłam do zsypu,pojemniki wymyłam larwy zabiłam,wymyłam szafki DOMESTOSEM i mam spokój:)))
Endrju - 2011-08-21
Męczyłem sie z molami przez 3 tygodnie. Jakie tałatajstwo wpadło mi w oko to tłuklem. Na pewno dobre sa płytki feromonowe. Trzeba je wieszc w szafkach wewnatrz. tak robią moi koledzy. Na pewno trzeba sprawdzic szafki. dobrze umyc srodkami jakie sa podawane w komentarzach. Na pewno trzeba sprawdzić wszystkie sypkie produkty spozywcze - co jest podejrzane wyrzucić - bez sentymentu!!!
ALE NAJWAZNIEJSZE CO ZROBIŁEM !!! Zdjąłem szafki wiszące spoza których właśnie te popaprańce sie chowaja i składaja jajeczka !!! Zobaczyłem ich wiele na tylniej płycie ( tzw. plecach ). To ich ulubione i ciepłe, ciche gniazdku do wylęgania itp..!!! Umyłem ciepla woda z szarym mydłem, wysuszyłem na słońcu na balkonie i od razu popryskałem RAIDEM zwłaszcza szczeliny w połączeniach. Następnie zawinąłem folią i zostawiłem na 2 godziny- oczywiście na balkonie, aby nie czuć smrodu. Po zdjeciu folii przewietrzyłem szafki. W międzyczasie poodsuwałem meble,wymyłem w katach i dalej RAIDEM w niedostepne miejsca Heja!!!
Zamknąć pomieszczenie-drzwi, okna. i pójsć lub pojechac na 3 godz. spacer, kino.....
Dalej to przewietrzenie pomieszczenia po powrocie do mieszkania. Szafki na miejsce itd...
Jakies niedobitki pokazały sie jeszcze na ścianie-w stanie agonalnym. Po tym zabiegu nie widzę juz żadnego. WRESZCIE SPOKÓj!!!! Powodzenia!!!
Kati - 2010-08-09
Ja kupiłam sobie taki lep na mole nasącząny feromonami molic. Wszystkie samce się do niego zlatują (i przyklejają). Jak już wszystkie się wyłapią, to przestaną się wylęgać młode bo nie będzie miał kto zapłodnić molic. Póki co działa. Moli jest dość sporo na lepie. Zobaczymy czy się wytłuką co do jednego.
Agatka - 2010-07-22
W szafkach warto rozsypać trochę mocno pachnących przypraw np goździków, pomarańczę, wanilię (zapachów takich mole nie znoszą). Można też zostawić otwarte buteleczki z olejkami eterycznymi (naturalnymi).
 
Mole ubraniowe to niełatwi do pokonania przeciwnicy. Walka z nimi wymaga czasami wielu tygodni, bo… żarłoczne motyle...
Jak pozbyć się moli ubraniowych?
Mole ubraniowe to niełatwi do pokonania przeciwnicy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt