Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Krawiectwo i Przerabianie Ubrań > Jak naprawić zamek błyskawiczny?

Jak naprawić zamek błyskawiczny?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.5/5 (66 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Czasami ząbki w zamku błyskawicznym nie układają się prawidłowo i powodują rozchodzenie się suwaka. W tym momencie większość ludzi spisuje na straty całe ubranie, ale nie jest to konieczne, zamek można naprawić. Poniżej znajdziesz wskazówki jak naprawić zamek błyskawiczny.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Szczypce lub kombinerki, Nożyczki, Grube nici (może być mulina), Igła
1
naprawa zamka błyskawicznego - krok 1.
Kombinerkami usuń metalową końcówkę zabezpieczającą zamek. Musisz włożyć w to trochę siły, ale spokojnie dasz radę.
2
naprawa zamka błyskawicznego - krok 2.
Rozsuń zamek do samego dołu, zatrzymaj tuż poniżej ostatniego ząbka. Nie ściągaj go całkowicie. Teraz można poukładać strukturę zębów.
3
naprawa zamka błyskawicznego - krok 4.
Weź igłę i nici i dokładnie zszyj koniec zamka, miejsce, z którego na początku usunąłeś metalową blokadę. Chodzi o to by ją zastąpić. Obszywaj na około końcówkę zamka przynajmniej sześć razy. Jeżeli to konieczne, możesz obszyć końcówkę więcej razy. Zakończ szew węzełkiem po spodniej stronie zamka. Teraz możesz zasunąć zamek do końca.

Zasuń zamek do samej góry, ząbki powinny idealnie pasować. Jeżeli zamek znów się zepsuje wystarczy usunąć szwy i zrobić wszystko jeszcze raz.
 2.5/5 (66 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (39)

Ania - 2017-02-20
Primo,jak już koniecznie ściagasz blokadkę zamka,to zajrzyj pod zamek,ma;łapki,rozegnij i wyciągnij.Ale jeżeli zamek się rozchodzi wystarczy kombinerkami mocno ale uważnie pościskać boczki glowiczki,tego co się przesówa
can - 2014-12-15
co juz na zamki nie stac.
piłat - 2014-12-15
JEŚLI PRZESUWANA GŁOWICZKA NIE ŁĄCZY NAM DWÓCH STRON EKSPRESU CZASEM WYSTARCZY KOMBINERKAMI DOGIĄĆ JEDNĄ STRONĘ GŁOWICZKI.PRAWDOPODOBNIE SZCZELINY W KTÓRYCH PRACUJĄ ZĄBKI NIE SĄ RÓWNE.POWINNO POMÓC.
||* - 2014-12-15
Można kupić i wymienić sam suwak. To jest wg mnie skuteczniejsze.Wpisz komentarz
Grześ - 2014-12-15
można jeszcze dodatkowo ścisnąć kombinerkami zamek ale delikatnie i też powinien działać ,czasami tak robiłem i to działa
jolo - 2014-12-15
Co za osioł , nie wie jak

się pisze po polsku szew !!!!!
stiv - 2014-12-15
Bzdura
Trzeba w pasmanterii kupić nowe suwadło i wymienić na nowe zdejmując zabezpieczenie na początku zamka błyskawicznego (jeśli nie jest głębiej wszyty) lub na końcu (to prawie zawsze możliwe) i założyć ponownie zabezpieczenia. Wcale to nie jest takie trudne prawie w 100% wykonalne i w 100% pewne). Niewykonalne w zamkach posiadających plastykowe zaespieczenia. Powodzenia
Podobno - 2014-12-15
Podobno rytuał voodoo pomaga na zepsuty zamek, ale nie mogę sprawdzić, bo w domu nie mam kozła ofiarnego. Może na forum jest jakiś satanista i mi jakiegoś kozła pożyczy, albo ktoś już wypróbował tą metodę?
W ostateczności skorzystam z patentu z nitką, chociaż naprawdę chciałem wypróbować tą metodę z voodoo :(
Piastun - 2014-12-15
Akurat porada dobra do wyrzucenia zamka i spodni!
1. Najczęściej to suwak jest problemem i jego należy zacisnąć aby zbierał elementy zazębiające się (dotyczy to też zamków żyłkowych)
2. Przekoszone ząbki należy ustawić dokładnie (prostopadle ) aby odstęp między nimi był równy
3. Końcową skuwkę po prostu można odginając wyciągnąć i ponownie użyć
4. Jak chcesz doradzać to rób to dobrze i skutecznie a nie byle jak !
Józiek - 2014-12-15
Rozchodzenie się zamka jest spowodowane wycieraniem się zębów. Jak wiemy, rozsuwając i zasuwając zamek błyskawiczny powodujemy tarcie, a co za tym idzie zużywanie się zębów - tak samo jak zużywają się zębatki w rowerze. Zamiast zdejmować metalowe zabezpieczenie zamka można lekko ścisnąć kombinerkami suwak w tylnej jego części (tam, gdzie układają się zęby). Zawsze pomaga.
technik - 2014-12-15
Często sam suwak ("maszynka") jest rozgiety - w tym przypadku wystarczy go ścisnąć kombinerkami.
Jeśli suwak jest pękniety lub przetarty to trzeba go wymienić. Często pękają suwaki z stopu ZN-AL, potocznie zwanego "gó...olitem".
Jeśli się wyrzuca stare ubranie, to warto zniego odzyskać suwaki od zamków - przydadzą sie na wymiany. Występuje kilka rozmiarów tych suwaków, mając kilka jest się w stanie dobrać suwak na wymianę.
kris - 2014-12-15
"...po spodniej stronie zamka"? A po jakiemu to jest?
kala - 2014-12-15
Beznadzieja. Takie rady to można dawać małym dzieciom. Sądziłem, że będzie profeska, a jest dziecinada. A co jak są wysunięte ząbki? A co jeśli są wygięte w przypadku zamka z tworzywa sztucznego? To są dylematy naprawy, a nie przesunięcie.
trele morele - 2014-12-15
tak naprawdę to tutaj nie zostało napisane nic ciekawego. To o czym piszą to każdy mniej niż średnio rozgarnięty wymyśli sobie sam.
Ja mam istotną informację, którą sam odkryłem i sprawdziłem empirycznie, w sprawie naprawy zamków błyskawicznych w przypadku gdy się notorycznie rozchodzą pod suwakiem. Przyczyną tego jest rozgięcie się suwaka w płaszczyźnie prostopadłej do zamka spowodowanej po prostu ciągnięciem za uchwyt. W takim przypadku wystarczy delkiaktnie kombinerkami zgniatać suwak aż do uzyskania pożądanego efektu. Należy to robić dość delikatnie ,aby nie przygiąć go za bardzo i aby uniknąć ponownego rozginania suwaka które dla większości jest bardzo niezdrowe i może doprowadzić do pęknięcia.
trele morele - 2014-12-15
JANKO - 2014-12-15
Jeżeli ząbki w zamku są nienaruszone i trzymają wymiar to najskuteczniejszym sposobem naprawy jest wymiana suwaka na nowy - - o tym samym wymiarze, natomiast jeśli ząbki są już luzno w taśmie to już finito i ani św...y b....że nie pomoże , trzeba wszyć nowy pozdrawiam
żanin - 2014-12-15
"Jeżeli zamek znów się zepsuje wystarczy usunąć szwy i zrobić wszystko jeszcze raz." I tak za każdym razem
Józuś - 2014-12-15
By naprawić zepsuty zamek, należy:

kupić krótką wersję takiego samego zamka z dobrej jakości suwakiem.
2. Wstawić nowy suwak w miejsce starego, poprzez odkucie zakuwek na końcach zamka (i zakucie ich z powrotem, bądź zaszycie grubą nitką - będzie prędzej).
3. Używać (do następnego zużycia.

W zamkach metalowych, najbardziej zużywa się suwak, ściera się w dolnej części i nie spaja już rządków. Czasami słupek się rozgina. Plastiki, działają dłużej, bez awaryjnie.
Józuś
cemunnos - 2014-12-15
Sposób niezbyt skuteczny. Jeżeli ząbki się rozchodzą, oznacza to, że przesuwka jest wyrobiona i nie ustawia ząbków prawidłowo. Lepiej wymienić przesuwkę na nową, można kupić w niektórych sklepach pasmanteryjnych, lub kupić najkrótszy a zatem i najtańszy suwak i wyjąć z niego przesuwkę. Sposób sprawdzony i chyba prostszy od wymiany całego suwaka.
zen - 2014-12-15
Metalowy zamek /ząbki/należy potrzeć świecą.Sam suwak na zamku należy ścisnąć kombinerkami.To pomoże na jakiś czas.
Kulka - 2014-12-15
Żeby zamek chodził ładnie,należy go przetrzeć świeczką.
onncs - 2014-12-15
Szef? Może jednak szew!
vireks - 2014-12-15
To, że trzeba "poukładać strukturę zębów" to każdy wie i to można zrobić bez tego "rozkuwania". Czasem jak ząbki są zbyt luźne i łatwo sie rozchodzą już za automatem to pomaga lekkie ściśniecie kombinerkami automatu zsuwającego. Niestety to nie jest zawsze reguła i często zamek podlega utylizacji, bo jest po prostu wyeksploatowany.
dix - 2014-12-15
Zamek pocieramy mieszanką czosnku,cebuli,oleju lnianego oraz sezamu i wtedy zamek pracuje bez zarzutu.
krafiec - 2014-12-15
Można tymi kombinerkami ścisnąć delikatnie boki "maszynki" suwaka, wtedy nie będzie się już psuł. Można wymienić na inną nowszą podobną "maszynkę" z innego zamka. Do wyciągnięcia skuwki przyda się ostry śrubokręt "płaski" aby podważyć haczyki od wewnętrznej strony bo kombinerkami można wyrwać skuwkę razem z materiałem. Aby uniknąć chodzenia "z rozpięciem pod szyją" to najlepiej wymienić zamek na nowy :)
dario - 2014-12-15
wszystko lepiej dziala jak ma poslizg , czym wiekszy tym lepiej . przynajmniej nie ma szans obtarcia
Mortis - 2014-12-15
ja ściskam delikatnie po obu stronach wózek który zamyka i jest OK
:) - 2014-12-15
jak się rozchodzą ząbki, trzeba lekko ścisnąć suwak kombinerkami (nie miażdżyć) i powinien chodzić, jak ta lala :)
sd - 2014-12-15
Trzeba najpierw zasunąć zamek a dopiero potem zaszyć jego końcówkę. W przeciwnym razie (czyli wg. zamieszczonego powyżej opisu) zasunięcie zamka bedzie niewykonalne.
Diafragma - 2014-12-15
Po w/w zabiegach delikatnie ścisnąć szczypcami prowadnice suwaka z każdej strony z osobna (dolną z górną, oczywiście jak są metalowe) DELIKATNIE!
JA - 2014-12-15
"Zakończ szef węzełkiem po spodniej stronie zamka". Wiecie, gdzie ja mam szef? A co na to wasz szef? Może na Gwiazdkę podaruje wam słownik ortograficzny?
Pelagia - 2014-12-15
oj, tam, oj tam.
Nie tak. W ten sposób doprowadzamy do wymiany zamka.
Należy delikatnie, nawet jeżeli wymaga to trochę siły ściągnąć suwak do dołu, można wspomóc się wkrętakiem układając wcześniej zamek na stole, desce do krojenia mięsa.
Drugim etapem jest bardzo ostrożne ściśnięcie, można kombinerkami, tej części suwaka która łączy ząbki. Zazwyczaj suwak jest odlewem i jest kruchy, ale my musimy bardzo niewiele ścisnąć, tyle co dwie kartki papieru. Ząbki suwaka się wycierają w czasie użytkowania i nie są po pewnym czasie z właściwym naciskiem zsuwane.
Trzeci etap nie przetarcie świeczką i suwak jak nowy.
Nick - 2014-12-15
"Zakończ szef węzełkiem". Powinno być "zakończ szefie węzełkiem". Bo przecież nie może chodzić o szew? ;)
Szef - 2014-12-15
"Zakończ szef węzełkiem". Twój szef powinien oszczędzić nam wstydu i Cię zakończyć.
astra - 2014-12-15
Nie mówi się (i nie pisze) "zakończyć szef". Jeśli już to szefa, ale wtedy - wykończyć. W innych przypadkach - szew.
wiktoria - 2012-02-11
jestem strasznie fajna i Lubie to strone
jack - 2011-02-11
ho ho, ale rady... dalej nie wiadomo jak naprawić, bo że trzeba "poukładać strukturę zębów" to każdy wie.
Baśka0 - 2010-07-22
Jak zamek jest popsuty to zwykle już mu nic nie pomoże i trzeba wymienić go na nowy.
Mirka - 2010-06-21
czasem pomaga potarcie zamka świeczką, suwak ma lepszy poślizg i łatwiej nastawić na swoje miejsce poszczególne ząbki
 
Jeśli chcesz masz za dużo słoików i nie wiesz co z nimi zrobić, a żal Ci ich wyrzucać możesz je ciekawie ozdobić i...
Jak ozdobić słoik zamkiem?
Jeśli chcesz masz za dużo słoików i nie wiesz co z nimi zrobić, a żal Ci ich wyrzucać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt