Jak zrobić pacynki?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (241 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Pacynki to doskonałe zabawki dla dzieci i sposób na wyzwolenie u nich pokładów kreatywności. Dodatkowo dają one możliwość zrobienia fantastycznego przedstawienia kukiełkowego na każdą okazję, wystarczy tylko odpowiednio je udekorować. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zrobić pacynki.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Filcowe kwadraty o bokach około 25 cm, Nić do haftowania, Igła z dużym otworem, Mulina lub włóczka, Klej, Nożyczki, Ołówek
1
szablon pacynki
Wytnij szablon pacynki z filcu. Najlepiej, jeżeli filc będzie kwadratem o bokach przynajmniej 25 cm. Możesz wydrukować wzór na kartce, odpowiednio go powiększyć i wyciąć. Połóż papier na filcu, zaczynając od samego szczytu materiału. Ołówkiem lub długopisem starannie odrysuj kontur szablonu na filcu. Następnie starannie wytnij. Na każdą pacynkę musisz wyciąć dwa kawałki filcu.
2
wycięte elementy pacynek
Zdecyduj, jakie mają być pacynki. Jeżeli mają być one tylko zabawkami możesz zrobić dowolną ilość i obdarzyć je dowolnym wyglądem. Natomiast, jeżeli szykujesz przedstawienie, musisz nadać im wygląd charakterystyczny dla postaci w nim występujących. Na przykład wystawienie szopki bożonarodzeniowej wymaga przynajmniej 8-10 pacynek (Maria, Józef, Trzej Królowie, osiołek i pasterze) musisz, więc przygotować odpowiednią ilość arkuszy filcu. Pamiętaj, że powinno ich być dwa razy więcej niż pacynek, bo na każdą pacynkę potrzebujesz dwóch kawałków filcu. Na każdym kawału filcu odrysuj dokładnie szablon, by obie strony każdej pacynki były identyczne.
3
sposób w jaki powinno się obszyć pacynki
Przyłóż do siebie dwa kawałki filcu i za pomocą igły i nici zszyj dokładnie ich brzegi. Użyj takiego ściegu jak pokazany na zdjęciu. Dół pacynki pozostaw nie zaszyty tak, byś mógł później włożyć tam rękę. Obszyj dokładnie pozostałą część pacynki i na końcu zrób węzełek tak by pacynka się nie rozpruwała. Na końcu odetnij nadmiar nici.
4
moulina i włóczka do ozdabiania pacynek
Jeżeli szef na wierzchu jest ładny, a kolor nici dopasowany do koloru filcu, to możesz przejść do ozdabiania pacynki. Jeżeli jednak twoje zdolności krawieckie nie są najlepsze, przewróć pacynkę na drugą stronę. Na koniec powinieneś ozdobić pacynkę tak, by nadać jaj postaci charakterystyczne cechy. Doklej pacynce włosy z muliny lub włóczki, z kawałków kolorowego filcu lub guzików zrób oczy. Przytrzymaj dekoracje do czasu, aż klej porządnie wyschnie. Jeżeli chcesz nadać pacynkom wygląd postaci do przedstawienia, doklej im dodatkowe elementy charakterystyczne dla nich, np. brodę, sukienkę w odpowiednim kolorze itp.
5
przykładowe pacynki
Twoje pacynki są gotowe, teraz wystarczy tylko dopracować posługiwanie się nimi i możesz wystawić przedstawienie.
 4.9/5 (241 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

majkaku.95 - 2013-02-07

Pacynki to świetna zabawa. Pamiętam takie laleczki z dzieciństwa. Zawsze je uwielbiałam. Można się było nimi bawić na przeróżne sposoby i nigdy się nie nudziły.

wiadomo - 2013-01-25
ciekawe co z tym szefem ... pozdrawiam.
Reanes - 2010-07-06
cudowne to jest, a najlepsze jest to, że można ponieść się fantazji
 
Prosta kukiełka na rękę może być zrobiona praktycznie z każdego materiału, jaki sobie wymyślisz. Spróbuj użyć filcu lub...
Jak zrobić kukiełkę na rękę?
Prosta kukiełka na rękę może być zrobiona praktycznie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt