Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak pielęgnować hippeastrum?

Jak pielęgnować hippeastrum?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (352 ocen)
Oceń 
Hippeastrum jest rośliną z rodziny amarylisowatych. Pochodzi z tropikalnych regionów Ameryki Południowej. Na wysokiej, sztywnej łodydze kwitną podobne do lilii kwiaty koloru białego, czerwonego lub różowego. Są to jedne z największych kwiatów z roślin domowych. Liście hippeastrum są długie, sztywne, ciemnozielone. Jest bardzo popularną rośliną domową. Należy dobrze dbać o tę roślinę, aby była prawdziwą ozdobą.
1

Hippeastrum potrzebuje doniczki o wymiarach mniej więcej 15-20 centymetrów. Ważne, aby doniczka nie wywróciła się z kwiatem jak już zakwitnie, ale umiała go utrzymać.

2
Nasyp do doniczki sypkiej, użyźnionej ziemi i umieść w niej cebulkę kwiatu. 1/3 cebulki powinna zostać na powierzchni ziemi.
3
Postaw doniczkę w słonecznym miejscu. Nie podlewaj zbyt często dopóki nie zobaczysz pierwszych pąków.
4
Jak już kwiat urośnie na wysokość około dwóch-trzech centymetrów, zacznij go podlewać regularnie.
5
Obracaj od czasu do czasu doniczkę, bo łodyga będzie rosła w kierunku światła. Obracając doniczkę, możesz sterować kierunkiem jej wzrostu, aby była prosta i nie wyginała się na boki przeciążając doniczkę.
6
Jak już hippeastrum zacznie kwitnąć postaw go w miejscu, gdzie nie będzie narażony na bezpośredni kontakt ze słońcem. Przedłuży to jego kwitnięcie.
7
Hippeastrum mimo iż rośnie wysoko nie potrzebuje patyczka, aby go podtrzymywał. Łodyga jest na tyle sztywna, że sama sobie poradzi z utrzymaniem kwiatów. Jednak niektóre odmiany, które rosną na wysokość powyżej 60 centymetrów, mogą potrzebować patyczka.
Jak pielęgnować bambusa?
Jak przycinać storczyki?
Jak pielęgnować gardenię?
Jak rozsadzić aloes?
Przeczytaj teraz: Jak dbać o hippeastrum?
 4/5 (352 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (6)

wiola - 2014-11-20
Jedna łodyga już przekwita a druga dopiero rośnie, co mam zrobić z tą pierwszą kiedy wszystkie kwiatki opadną? obciąć ją czy zostawić? a jak obciąć to na jakiej wysokości?
masya - 2013-05-28
W markecie kupiłem zdrową,dużą- prawie 20 cm w obwodzie cebulę hippeastrum.Wyrosły liście,a pózniej duża łodyga,pięknie zakwitła-4 duże kwiaty.Jednak po kilku dniach przekwitła.Gdy łodyga w połowie była uschnięta, obcięłam ją 2-3 cm nad cebulą.Jednocześnie po drugiej stronie wyrosła druga nieco mniejsza łodyga,pięknie też zakwitła.Teraz już przekwita.Liście są duże,zdrowe,jędrne.Problem w tym,że cały czas podczas wzrostu i kwitnięcia kwiatu zanika cebula.To już trzeci identyczny przypadek.Proszę o radę-dziękuję.
botanik - 2013-04-29
Opis opieki nad rośliną odnosi sie do rodzaju Zwartnica - HIPPEASTRUM Herb., a nie Amaryllis L., który ma całkowicie inny cykl życiowy i wymagania. Na zdjęciu jest nie amaryllis, lecz Hippeastrum papilio. Hippeastrum i Amaryllis były kiedyś łączone w jeden rodzaj, lecz od kilkudziesięciu lat takie ujęcie jest przestarzałe i współcześnie gatunki amerykańskie to zwartnice (Hippeastrum), a afrykańskie to amarylisy (Amarylis).
jaga - 2013-04-24
Pomyłka!! ten kwiat na obrazku to hiperastrum , a amarylis to zupełnie inna roślina.
asia - 2013-03-18
Mój amarylis zakwitł wczoraj (rozwinął pierwszy kwiat) na ulistnionej roślinie. Nijak się to ma do wskazówek które znalazłam w necie. Jak postępować z cebulą? Kiedy ją posadzić ponownie? Czy liście mogę teraz obciąć? Nie są dekoracyjne, łamią się. Obok wyrastają małe liście młodej cebulki.
ela - 2010-11-06
Hipeastrum to roślina cebulkowa z rodziny amarylisowatych.Cebulę sadzimy do doniczki tak żeby koniec cebuli wystawał z doniczki.Kwitnie w zimie,na jednej łodydze jest cztery lub więcej pąków. Najpierw wychodzi z cebuli łodyga z kwiatami, a potem liście.Gdy przekwitnie wystawiamy na zewnątrz. W sierpniu przestajemy podlewać i przenosimy do chłodnego miejsca , na przykład do piwnicy i trzymamy ją tam przez przynajmniej trzy miesiące. Pod koniec listopada można go sadzić do nowej doniczki.Przy dobrym pielęgnowaniu można uprawiać przez kilka lat.
Fikus, znany także jako figowiec, jest jedną z najczęściej uprawianych roślin doniczkowych. Roślina posiada duże,...
Jak hodować fikusa?
Fikus, znany także jako figowiec, jest jedną z najczęściej uprawianych roślin doniczkowych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Edyta Zieniuk
  • Krystyna Kabac
  • Sylwia Bednarz
  • Ewa Kulawczuk
  • Karolina Starzyniec
  • Maria Stachowiak
  • Krystyna Kuzbiel
  • Agnieszka Wojciech Kościelniak
  • Mateusz Dziedzic
  • Kasia Glomb
  • Krystian Tatar
  • Sylwia Kubiak-Blejzyk
  • Ewa Iglińska
  • Barbara Siniakowicz
  • Barbara Madaj
  • Agnieszka Szymula
  • Maciej Misiewicz
  • Teodora Gazda
  • Hanna Maria Radziejewska
  • Bartosz Toepler
  • Monika Kawarska
  • Gabriela Tocicka
  • Kasia Kubiak
  • Dagmara Anna Nytra
  • Andrzej Wiśniewski
  • Jolanta Dąbrowska
  • Piotr Sedecki
  • Paweł Hładki
  • Ew Ka
  • Joanna Kołton
pasożyt