Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Drinki, Napoje, Koktajle, Alkohole > Kawa > Jak zrobić wzorki na kawie?

Jak zrobić wzorki na kawie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (12 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jesteś zaskoczona i zachwycona wspaniałymi wzorkami na kawie? Zastanawiasz się z pewnością, jak można je zrobić. Otóż to nic trudnego. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak wykonać niesamowite wzorki na kawie.
1
Przygotuj wspaniałe espresso i wlej do filiżanki. Pamiętaj by zostało w niej wystarczająco dużo miejsca na mleko.
2
Przygotowywanie wzorków wymaga zrobienia dwóch rzeczy na raz. Należy wlewać mleko w jednym stałym tempie i jednocześnie wstrząsać dzbankiem z boku na bok.
3
Korzystaj z filiżanki o jak najszerszym obwodzie u szczytu. Najlepsze będą filiżanki o małej pojemności, jednak niektórzy wolą pracować na nieco większych. Zadbaj jednak o jak największy obwód, wówczas przygotowane wzorki będą dobrze widoczne.
4
Teraz czas poćwiczyć wykonywanie wzorków, najlepiej jeśli zrobimy to na wodzie. Co prawda woda to nie to samo, co mleko i ma inną gęstość, jednak dzięki temu ćwiczeniu możemy nauczyć się wlewania i wstrząsania dzbankiem w tym samym czasie. Musisz nauczyć się robić to stopniowo, ale systematycznie, tak aby mleko było wlewane w stałym tempie. Zwróć uwagę, że z czasem będzie coraz mniej mleka w dzbanku. Musisz nauczyć się go przechylać i jednocześnie wstrząsać, tak aby mleko spływało w stałym tempie.
Jak parzyć kawę po turecku?
Jak zrobić pyszną kawę mrożoną?
Kto nie powinien pić kawy?
Jak zrobić kawowe kostki lodu?
5
Robienie wzorków na kawie wymaga nieco cierpliwości. Kiedy kołyszesz dzban z boku na bok, musisz poczekać, aż mleko odpowiednio osiądzie na jednym z boku dzbanka i dopiero wtedy zmienić kierunek. Początkujący zazwyczaj zbyt szybko kołyszą całym dzbankiem, starając się przyśpieszyć proces. Ruch z jednego boku na drugi musi być bardzo rytmiczny, niemal leniwy. Bądź cierpliwy i poczekaj, aż mleko się ustabilizuje.
6
Teraz czas przygotować już właściwe wzorki. Przygotuj dzbanek z mlekiem i filiżankę z kawą. Przyjmij odpowiednią pozycję. Trzymaj filiżankę pod niewielkim kątem, tył powinien być nieco podniesiony, a krawędź znajdująca się najbliżej ciebie powinna znajdować się nieco niżej.
7
Zacznij wlewanie mleka od środka filiżanki, zwłaszcza jeśli używasz tych o małej pojemności. Wlewaj mleko dokładnie na środek filiżanki. Na początku możesz opierać bok dzbanka o krawędź filiżanki.
8
Gdy filiżanka będzie już wypełniona do ¾ objętości, zacznij lekko i delikatnie kołysać dzbankiem. Zaobserwuj, że na naszej kawie zaczynają tworzyć się listki.
9
Kontynuuj wstrząsanie dzbankiem, a następnie wlewaj mleko w środek kawy. Liście na powierzchni kawy powinny zacząć się od siebie oddalać. Po około 4–6 wstrząśnięciach zacznij kierować dzban w swoją stronę. Nadal kontynuuj kołysanie z boku na bok, ale rób to nieco szybciej i bardziej energicznie.
10
Teraz czas na nieco wolniejszy ruch. Pamiętaj, nie denerwuj się i nie śpiesz się. Wówczas z pewnością się nie uda. Zrób to powoli, stabilnie, w sposób naturalny. Wtedy na pewno osiągniesz cel. Gdy jesteś już blisko krawędzi, a na powierzchni espresso pojawił się cudowny wzorek, czas zakończyć całą pracę. Zrób to powoli, podnieś dzbanek i staraj się stale wlewać mleko tworząc cienką łodyżkę, będącą dopełnieniem całego listka. Jeśli zrobisz to za szybko, całość rozleje się tworząc choinkę.
11
Teraz czas na ostatnią radę – ćwicz, ćwicz i ćwicz. Każdego dnia wykonuj jak najwięcej wzorków, to najlepszy sposób, aby się tego nauczyć. Pamiętaj, że trening czyni mistrza.
 4.5/5 (12 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

skrzacik0007 - 2013-05-14
Dużo litów kawy trzeba zrobić zanim dojdzie sie do takiej wprawy żeby robić takie eleganckie wzorki
mis - 2012-03-29
Musicie przygotować odpowiedniej konsystencji mleko(raczej spienione mleko) i wtedy wyjdzie.
Golabeczka - 2010-07-12

Mi to za bardzo nie wychodzi, tzn coś tam się pojawia ale nie to co chcę. chyba kwestia wprawy.

beatka - 2010-06-24
no za pierwszym razem to mi z tego wyszedł jeden wielki mazioch, ale zgodnie z punktem 11 idę ćwiczyć, ćwiczyć i ćwiczyć dalej
 
Kawa espresso jest to ekstrakt z kawy otrzymywany pod wysokim ciśnieniem w specjalnych ekspresach do kawy. Poniżej...
Jak zrobić espresso?
Kawa espresso jest to ekstrakt z kawy otrzymywany pod wysokim ciśnieniem w specjalnych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt