Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Drinki, Napoje, Koktajle, Alkohole > Kawa > Jak zrobić wzorki na kawie?

Jak zrobić wzorki na kawie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (12 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jesteś zaskoczona i zachwycona wspaniałymi wzorkami na kawie? Zastanawiasz się z pewnością, jak można je zrobić. Otóż to nic trudnego. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak wykonać niesamowite wzorki na kawie.
1
Przygotuj wspaniałe espresso i wlej do filiżanki. Pamiętaj by zostało w niej wystarczająco dużo miejsca na mleko.
2
Przygotowywanie wzorków wymaga zrobienia dwóch rzeczy na raz. Należy wlewać mleko w jednym stałym tempie i jednocześnie wstrząsać dzbankiem z boku na bok.
3
Korzystaj z filiżanki o jak najszerszym obwodzie u szczytu. Najlepsze będą filiżanki o małej pojemności, jednak niektórzy wolą pracować na nieco większych. Zadbaj jednak o jak największy obwód, wówczas przygotowane wzorki będą dobrze widoczne.
4
Teraz czas poćwiczyć wykonywanie wzorków, najlepiej jeśli zrobimy to na wodzie. Co prawda woda to nie to samo, co mleko i ma inną gęstość, jednak dzięki temu ćwiczeniu możemy nauczyć się wlewania i wstrząsania dzbankiem w tym samym czasie. Musisz nauczyć się robić to stopniowo, ale systematycznie, tak aby mleko było wlewane w stałym tempie. Zwróć uwagę, że z czasem będzie coraz mniej mleka w dzbanku. Musisz nauczyć się go przechylać i jednocześnie wstrząsać, tak aby mleko spływało w stałym tempie.
Jak parzyć kawę po turecku?
Jak zrobić czekoladę do picia?
Jak zrobić Cappucino?
Jak zrobić frappe?
5
Robienie wzorków na kawie wymaga nieco cierpliwości. Kiedy kołyszesz dzban z boku na bok, musisz poczekać, aż mleko odpowiednio osiądzie na jednym z boku dzbanka i dopiero wtedy zmienić kierunek. Początkujący zazwyczaj zbyt szybko kołyszą całym dzbankiem, starając się przyśpieszyć proces. Ruch z jednego boku na drugi musi być bardzo rytmiczny, niemal leniwy. Bądź cierpliwy i poczekaj, aż mleko się ustabilizuje.
6
Teraz czas przygotować już właściwe wzorki. Przygotuj dzbanek z mlekiem i filiżankę z kawą. Przyjmij odpowiednią pozycję. Trzymaj filiżankę pod niewielkim kątem, tył powinien być nieco podniesiony, a krawędź znajdująca się najbliżej ciebie powinna znajdować się nieco niżej.
7
Zacznij wlewanie mleka od środka filiżanki, zwłaszcza jeśli używasz tych o małej pojemności. Wlewaj mleko dokładnie na środek filiżanki. Na początku możesz opierać bok dzbanka o krawędź filiżanki.
8
Gdy filiżanka będzie już wypełniona do ¾ objętości, zacznij lekko i delikatnie kołysać dzbankiem. Zaobserwuj, że na naszej kawie zaczynają tworzyć się listki.
9
Kontynuuj wstrząsanie dzbankiem, a następnie wlewaj mleko w środek kawy. Liście na powierzchni kawy powinny zacząć się od siebie oddalać. Po około 4–6 wstrząśnięciach zacznij kierować dzban w swoją stronę. Nadal kontynuuj kołysanie z boku na bok, ale rób to nieco szybciej i bardziej energicznie.
10
Teraz czas na nieco wolniejszy ruch. Pamiętaj, nie denerwuj się i nie śpiesz się. Wówczas z pewnością się nie uda. Zrób to powoli, stabilnie, w sposób naturalny. Wtedy na pewno osiągniesz cel. Gdy jesteś już blisko krawędzi, a na powierzchni espresso pojawił się cudowny wzorek, czas zakończyć całą pracę. Zrób to powoli, podnieś dzbanek i staraj się stale wlewać mleko tworząc cienką łodyżkę, będącą dopełnieniem całego listka. Jeśli zrobisz to za szybko, całość rozleje się tworząc choinkę.
11
Teraz czas na ostatnią radę – ćwicz, ćwicz i ćwicz. Każdego dnia wykonuj jak najwięcej wzorków, to najlepszy sposób, aby się tego nauczyć. Pamiętaj, że trening czyni mistrza.
 4.5/5 (12 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

skrzacik0007 - 2013-05-14
Dużo litów kawy trzeba zrobić zanim dojdzie sie do takiej wprawy żeby robić takie eleganckie wzorki
mis - 2012-03-29
Musicie przygotować odpowiedniej konsystencji mleko(raczej spienione mleko) i wtedy wyjdzie.
Golabeczka - 2010-07-12

Mi to za bardzo nie wychodzi, tzn coś tam się pojawia ale nie to co chcę. chyba kwestia wprawy.

beatka - 2010-06-24
no za pierwszym razem to mi z tego wyszedł jeden wielki mazioch, ale zgodnie z punktem 11 idę ćwiczyć, ćwiczyć i ćwiczyć dalej
Wzorki na kawie to osobna dziedzina sztuki. Potrafią odmienić nawet najbardziej pospolity napój. Prawdziwi eksperci...
Jak zrobić rozetę na kawie?
Wzorki na kawie to osobna dziedzina sztuki. Potrafią odmienić nawet najbardziej pospolity...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt