Tutaj jesteś: Komputery > Rozwiązywanie Problemów > Diagnostyka i Usuwanie Błędów > Jak uruchomić komputer w trybie awaryjnym?

Jak uruchomić komputer w trybie awaryjnym?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Czasami, aby usunąć z komputera program szpiegowski lub rozwiązać jakiś inny problem, musisz uruchomić go w trybie awaryjnym. Podczas pracy w trybie awaryjnym ładowane są tylko niektóre programy i pliki potrzebne do uruchomienia systemu. Niektóre funkcje, takie jak połączenie z Internetem, nie będą aktywne. Uruchomienie w trybie awaryjnym tylko podstawowych plików i programów, pozwoli nam wyeliminować wszystkie programy szpiegowskie i wirusy, których nie możemy usunąć w trybie normalnym. Postępuj zgodnie poniższymi wskazówkami i rozpocznij działania dla konkretnej wersji systemu operacyjnego.
1

Windows 7.

  • Włącz komputer, a następnie uruchom go ponownie.

  • Zacznij naciskać klawisz F8. Pojawi się ekran „Zaawansowane opcje rozruchu”. Jeśli będziesz naciskać klawisz F8 zbyt szybko, w niektórych komputerach może pojawić się komunikat, że wystąpił błąd (error keyboard). Aby rozwiązać ten problem, ponownie uruchom komputer i spróbuj jeszcze raz.

  • Przy pomocy strzałek wybierz opcje „Uruchom komputer w trybie awaryjnym”. Upewnij się, że nie zaznaczyłeś opcji naprawy komputera.

  • Naciśnij klawisz Enter. Komputer zacznie się uruchamiać w trybie awaryjnym.

  • Gdy rozwiążesz już wszystkie problemy, zamknij wszystkie programy i ponownie uruchom komputer, ale już w normalny sposób.

2

Windows Vista.

  • Uruchamianie komputera w trybie awaryjnym w systemie Windows Vista jest bardzo podobne do uruchamiania w trybie awaryjnym systemu Windows 7.

  • Naciskaj klawisz F8. Zobaczysz ekran „Zaawansowane opcje rozruchu”. Jeśli będziesz naciskać klawisz F8 zbyt szybko, może pojawić się komunikat, że wystąpił błąd (error keyboard). Aby rozwiązać ten problem, ponownie uruchom komputer i spróbuj jeszcze raz.

  • Upewnij się, że wybrałeś opcję „Tryb awaryjny” (znajduje się na górze).

  • Gdy rozwiążesz już wszystkie problemy, zamknij programy i ponownie uruchom komputer, tym razem w normalny sposób.

Jak odinstalować avast?
Jak zrobić zdjęcie pulpitu?
Jak nagrać płytę bez programu?
Jak rozszerzyć partycję systemową Windows 7?
3

Windows XP - sposób I.

  • Jeśli system Windows XP jest jedynym systemem operacyjnym zainstalowanym na twoim komputerze, postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami:

  • Jeśli komputer jest uruchomiony, zamknij system, a następnie wyłącz zasilanie.

  • Odczekaj około 30 sekund i ponownie włącz komputer.

  • Zacznij naciskać klawisz F8. Pojawi się ekran „Zaawansowane opcje rozruchu”. Jeśli będziesz naciskać klawisz F8 zbyt szybko, może pojawić się komunikat, że wystąpił błąd (error keyboard). Aby rozwiązać ten problem, ponownie uruchom komputer i spróbuj jeszcze raz.

  • Upewnij się, że zaznaczyłeś opcje „Uruchamianie w trybie awaryjnym”.

  • Naciśnij klawisz Enter. Poczekaj chwilę, komputer właśnie zaczyna uruchamiać się w trybie awaryjnym.

  • Gdy rozwiążesz już wszystkie problemy, zamknij wszystkie programy i ponownie uruchom komputer, tak jak robisz to zazwyczaj.

4

Windows XP - sposób II.

Aby skorzystać Narzędzi konfiguracji systemu, postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami.

  • Zamknij wszystkie otwarte programy.

  • Kliknij w ikonę Start, a następnie polecenie Uruchom. Pojawi się nowe okno, w pasku wpisz polecenie „msconfig” i kliknij ok.

  • Pojawi się Narzędzie konfiguracji systemu. W zakładce BOOT.INI wybierz opcję „/SAFEBOOT”, a następnie kliknij OK. Po pojawieniu się monitu ponownie uruchom komputer.

  • Komputer uruchomi się w trybie awaryjnym.

  • Teraz wykonaj wszystkie czynności, dla których zaistniała potrzeba uruchamiania komputera w trybie awaryjnym.

  • Po zakończeniu rozwiązywania problemów, ponownie otwórz „Narzędzie konfiguracji systemu”, w zakładce BOOT.INI odznacz opcję „/SAFEBOOT” i kliknij ok. Teraz ponownie uruchom komputer.

5

Windows jako jeden z kilku systemów operacyjnych zainstalowanych na komputerze.

  • Jeśli komputer jest uruchomiony, zamknij system Windows, a następnie wyłącz zasilanie.

  • Poczekaj około 30 sekund i ponownie włącz zasilanie.

  • Gdy pojawi się lista dostępnych systemów operacyjnych, za pomocą strzałek wybierz tę wersję Windowsa, którą chcesz uruchomić w trybie awaryjnym.

  • Naciśnij klawisz Enter, a następnie natychmiast rozpocznij naciskanie klawisza F8. Pojawi się ekran „Zaawansowane opcje rozruchu”.

  • Wybierz opcję uruchamiania w trybie awaryjnym, a następnie naciśnij klawisz Enter.

 4.1/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

hakierq - 2010-06-24
spoko art., tryb awaryjny to ostateczny ratunek kompa przed formatem, wiec warto wiedziec jak sie go uruchamia
Czasami zdarza się, że przez przypadek wykasujemy ikonkę kosza z pulpitu w systemie Windows Vista lub Windows XP....
Jak przywrócić kosz?
Czasami zdarza się, że przez przypadek wykasujemy ikonkę kosza z pulpitu w systemie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt