Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Środki czyszczące > Jak usunąć nieprzyjemny zapach z lodówki?
Jak usunąć nieprzyjemny zapach z lodówki?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (32 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Każdy, kto na jakiś czas wyłączył lodówkę, wie, że rzadko kiedy da się uniknąć nieprzyjemnego zapachu przed jej ponownym włączeniem. Czasami zapach ten pochodzi od zepsutego jedzenia, może powstać na skutek chwilowej awarii zasilania lub pleśni, która zaatakowała lodówkę. Zapach ten jest trudny do usunięcia, ale istnieją stare, wypróbowane sposoby, które pomogą ci się go pozbyć.
1
Po pierwsze, upewnij się, że nieprzyjemny zapach nie pochodzi z pojemnika na wodę znajdującego się pod lodówką. Wówczas wystarczyłoby jedynie gruntowne jego wyczyszczenie. Inną przyczyną nieprzyjemnego zapachu mogą być resztki jedzenia, które utkwiły między półkami lodówki i w jej szczelinach.
2

Soda oczyszczona od dawna znana jest ze swoich właściwości absorbujących nieprzyjemne zapachy. Włóż do lodówki pojemniczek z sodą oczyszczoną, a pochłonie on zapach pleśni i zepsutego jedzenia.

3

Brykiet węgla drzewnego jest kolejnym sposobem na pozbycie się zapachu z lodówki. Połóż kilka sztuk brykietu głęboko w lodówce.

4

Może brzmi to dziwnie, ale koci żwirek jest sprawdzonym środkiem absorbującym zapachy. Jeśli umieścisz go w małej miseczce wewnątrz lodówki, pochłonie cały nieprzyjemny zapach.

5

Kolejnym neutralizatorem zapachów jest wanilia. Namocz gąbkę w wodzie, wykręć ją i skrop odrobiną ekstraktu z wanilii. Umieść gąbkę głęboko w lodówce i zostaw tam na jakiś czas.

Jak usunąć wosk z granitu?
Jak zwalczyć mole spożywcze?
Jak usunąć zapach moczu?
Jak wyczyścić fugi?
Przeczytaj teraz: Jak wyczyścić lodówkę?
 3.3/5 (32 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (7)

Berta - 2016-02-03
"pułki" (?????) nie mogę
aziiza - 2015-04-04
ja regularnie ozonuję lodówkę, więc mam czystą i pachnącą. http://zdrowiemojapasja.pl/pl/p/Ozonator-jonizator-powietrza-i-wody-ZYH103/209
Ula - 2013-11-29
Matko! analfabetyzm! półki przez "Ó"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
glazura - 2011-05-26

W pierwszej kolejności należy dokładnie umyć lodówkę aby pozbyć się wszelkich nieczystości, które mogą mieć wpływ na zapach lodówki. Jeśli przechowujemy produkty o intensywnym zapachu, warto zamykać je w szczelnych opakowaniach. Dodatkowo warto zaopatrzyć się również w specjalne kulki do lodówki, które pochłaniają nieprzyjemne zapachy.

jacacaj - 2011-04-04

Są specjalnie środki którymi spryskuje się wnętrze lodówki raz w tygodniu. Sprawdza się super. Pytać w marketach typu Piotr i Paweł. Pozdrawiam

Dobrka - 2010-06-28
Ja od pewnego czasu stosuję cytrynę z goździkami. Do plasterka cytryny wbija się goździki i zostawia na półce w lodówce. Brzydkie zapachy znikają.
Kassa - 2010-06-28
Jak w lodówce unosi się nieprzyjemny zapach to pomaga umycie jej wodą z octem.
Bardzo często mamy do czynienia z brzydkimi zapachami. Nieciekawa woń potrafi bardzo drażnić, a nawet może przeszkadzać...
Jak usunąć nieprzyjemny zapach?
Bardzo często mamy do czynienia z brzydkimi zapachami...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt