Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Bóle > Jak leczyć zakwasy?
Jak leczyć zakwasy?

Jak leczyć zakwasy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Nadwyrężone mięśnie powodują ból, który przenosi się na całe ciało. Z czasem wydaje Ci się, że całe ciało Cię boli. Bóle pleców, ramion, łydek są jednymi z najczęściej występujących. Jeśli ostatnio używałeś swoich mięśni częściej niż zwykle, może się zdarzyć, że będziesz mieć zakwasy. Jest kilka domowych sposobów na zakwasy. Warto je wypróbować zanim zdecydujesz się na leki z apteki.
1

Kostki lodu. Połóż na nadwyrężone mięśnie paczkę kostek lodu. Chłód zniweluje ból i troszkę zmrozi skórę. Powtarzaj to kilka razy dziennie, dopóki ból nie zniknie. Jeśli już bez problemu możesz się poruszać i nie odczuwasz bólu, to znaczy, że zakwasy zostały zaleczone.

2

Termofor. Połóż rozgrzany termofor na bolących mięśniach. Ciepło z termoforu rozgrzeje mięśnie, co z kolei złagodzi ból. Powtarzaj kilka razy dziennie, aż do ustąpienia dolegliwości.

3

Zioła. Również zioła mogą pomóc przy zakwasach. Do ziół tych należą między innymi lawenda, mięta oraz miodla indyjska. Olejki z tych ziół pomogą ukoić ból. Olejek lawendowy ma właściwości łagodzące, ponieważ jest uważany za antyseptyk (środek przeciwzakaźny/przeciwbakteryjny). Olejek miętowy zapewnia efekt chłodzenia, który działa podobnie jak kostki lodu. Olejek z miodli indyjskiej (lub sproszkowane liście modli rozrobione z dowolnym olejkiem) łagodzi ból i pomaga się o pozbyć. Masuj obolałe mięśnie za pomocą tych olejków. Pomoże to je rozgrzać i zmniejszyć ich napięcie. Również wino jabłkowe pomaga zmniejszyć napięcie mięśni i ujarzmić ból. Namocz ściereczkę w winie jabłkowym i przyłóż do bolącego miejsca. Trzymaj przez dwadzieścia minut.

4

Apteka. Jeśli żadna z powyższych metod nie zdała egzaminu w Twoim przypadku, udaj się do apteki i poproś o jakąś maść na zakwasy. Farmaceuta Ci coś na pewno poleci i wytłumaczy jak stosować.

Jak leczyć opuchliznę nóg?
Jak leczyć nadkwasotę żołądka?
Jak zrobić szpagat?
Jak zwalczyć zakwasy?
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się zakwasów?
 3.9/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

max123 - 2012-05-06
masaż na zakwasy zawsze pomaga. oby delikatnie. ja do tego używam olejków eterycznych dr beta, takich najbardziej rozgrzewających, cynamonowy jest super.
annqq - 2012-03-23
Do wyżej wymienionych rad dodałabym jeszcze przecież gorącą kąpiel. Jest zdecydowanie najskuteczniejsza na. Siedź w wannie na tyle długo, aż poczujesz choć niewielką ulgę w mięśniach. Aby wzmocnić działanie dodaj do wody sól jodowo-bromową salco. Podobno aby przestało boleć i mięśnie wróciły do dawnej kondycji należy zażywać kąpieli z solą codziennie przez 3 tygodnie. Oczywiście nie można zapominać o masażach na zakwasy!! Zarówno wspomagają leczenie jak i zapobiegają powstawaniu zakwasów.
Asterix - 2010-06-29
Masaż jest super na zakwasy. W pierwszy dzień, kiedy zakwasy są największe będzie pewnie zbyt bolesny jednak warto delikatnie zacząć rozmasowywać mięśnie żeby poprawić krążenie obwodowe. Najlepiej masować bolące mięśnie całą dłonią.
Luna - 2010-06-29
Dobre rezultaty też przynosi polewanie bolących mięśni raz zimną a raz ciepłą wodą.
Prosport - 2010-06-29
Na zakwasy najlepsza jest sauna i rozciąganie mięśni (najlepiej w ciepłej wodzie jednak może być też chłodniejsza np na basenie. Woda łagodzi ból).
Zakwasy są udręką, zwłaszcza gdy jesteśmy na wyjeździe na nartach czy na kilkudniowym wypadzie w góry na rowerze i nie...
Jak uniknąć zakwasów?
Zakwasy są udręką, zwłaszcza gdy jesteśmy na wyjeździe na nartach czy na kilkudniowym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Kamil Kowalski
  • Jolanta Florek
  • Emilia Andżelina
  • Angelika Mielczyk
  • Magda Postek
  • Aneta Gumowska
  • Mateusz Pałyska
  • Danuta Garbowicz
  • Beata Klimas Kala
  • Zofia Wojcik
  • Janina Węgrzyk
  • Elżbieta Łakomska
pasożyt