Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Podróżowanie z Dzieckiem > Jak pomóc dziecku spakować się na kolonię?

Jak pomóc dziecku spakować się na kolonię?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Zawsze przychodzi ten czas kiedy trzeba pozwolić naszemu dziecku na wyjazd na kolonię. Jednym rodzicom przychodzi to łatwiej, innym trudniej, ale w końcu każdego to czeka. Trzeba sobie uświadomić też, że dziecko powinno być odpowiednio spakowane na taki wyjazd. Nie pakujmy dziecka samodzielnie, bo nie będzie tak naprawdę gdzie i co ma pochowane. Zresztą, czy nie chodzi o to, żeby nauczyć nasze dziecko samodzielności. Zamiast robić wszystko za nie, pomóżmy mu w pakowaniu.
1
Pamiętaj, dlaczego pomagasz dziecku się pakować. Musisz nauczyć swoje dziecko dobrej organizacji, przygotowania sobie różnych rzeczy i myślenia do przodu. Musisz się wykazać cierpliwością, ponieważ dziecko nie od razu będzie o wszystkim pamiętało.
2
Zacznijcie pakowanie już na kilka dni przed wyjazdem. To pozwoli Ci zachować cierpliwość widząc wolne tempo pakowania dziecka oraz nauczy je myślenia z wyprzedzeniem.
3
Pamiętaj o odpowiedniej torbie podróżnej. Dziecko nie może zbyt dużo dźwigać, zadbaj więc o jego kręgosłup. Unikaj jednak pakowania się do zbyt wielu toreb. Im ich więcej, tym większe szanse, że dziecko o którejś zapomni i nie wróci ze wszystkimi do domu.
4
Ucz dziecko pakowania poprzez pomoc w Twoim pakowaniu. Jeśli więc gdzieś wyjeżdżasz poproś dziecko, aby pomogło Ci się pakować. Zadawaj pytania typu: 'Jeśli pójdę na basen/do lasu, to co powinnam ze sobą zabrać?'. Poproś dziecko, aby pomogło Ci sprawdzić czy wszystko masz. Niech Ci pomoże składać ubrania i umieszczać je w walizce.
Jak spakować walizkę?
Jak szybko spakować się na wyjazd?
Co robić gdy dziecko kłamie?
Jak spakować się na podróż z dzieckiem?
Wskazówki
  • Zróbcie listę rzeczy, które trzeba będzie zabrać. W ten sposób niczego nie zapomnicie.
  • Wyjmijcie rzeczy do pakowania na wierzch.
  • Zacznijcie pakowanie odpowiednio wcześnie, aby zdążyć we wszystkim.
  • Włóż dziecku do torby woreczki plastikowe lub reklamówki na brudne ubrania.
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak spakować walizkę?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Gwiazdeczka - 2010-06-30
Faktycznie pomoc w pakowaniu jest dobrym rozwiązaniem, szczególnie skłonienie dziecka do samodzielnego pakowania oraz zadawanie 'pytań pomocniczych'. Ja swoje dziecko pakuję do tej pory, jednak widzę że nic dobrego z tego nie wynika.
Pakowanie się nie jest takie proste jakby się wydawało. Często, planujemy listę rzeczy do spakowania już na kilka dni...
Jak się spakować na wakacje?
Pakowanie się nie jest takie proste jakby się wydawało. Często, planujemy listę...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub