Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Podróżowanie z Dzieckiem > Jak pomóc dziecku spakować się na kolonię?

Jak pomóc dziecku spakować się na kolonię?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zawsze przychodzi ten czas kiedy trzeba pozwolić naszemu dziecku na wyjazd na kolonię. Jednym rodzicom przychodzi to łatwiej, innym trudniej, ale w końcu każdego to czeka. Trzeba sobie uświadomić też, że dziecko powinno być odpowiednio spakowane na taki wyjazd. Nie pakujmy dziecka samodzielnie, bo nie będzie tak naprawdę gdzie i co ma pochowane. Zresztą, czy nie chodzi o to, żeby nauczyć nasze dziecko samodzielności. Zamiast robić wszystko za nie, pomóżmy mu w pakowaniu.
1
Pamiętaj, dlaczego pomagasz dziecku się pakować. Musisz nauczyć swoje dziecko dobrej organizacji, przygotowania sobie różnych rzeczy i myślenia do przodu. Musisz się wykazać cierpliwością, ponieważ dziecko nie od razu będzie o wszystkim pamiętało.
2
Zacznijcie pakowanie już na kilka dni przed wyjazdem. To pozwoli Ci zachować cierpliwość widząc wolne tempo pakowania dziecka oraz nauczy je myślenia z wyprzedzeniem.
3
Pamiętaj o odpowiedniej torbie podróżnej. Dziecko nie może zbyt dużo dźwigać, zadbaj więc o jego kręgosłup. Unikaj jednak pakowania się do zbyt wielu toreb. Im ich więcej, tym większe szanse, że dziecko o którejś zapomni i nie wróci ze wszystkimi do domu.
4
Ucz dziecko pakowania poprzez pomoc w Twoim pakowaniu. Jeśli więc gdzieś wyjeżdżasz poproś dziecko, aby pomogło Ci się pakować. Zadawaj pytania typu: 'Jeśli pójdę na basen/do lasu, to co powinnam ze sobą zabrać?'. Poproś dziecko, aby pomogło Ci sprawdzić czy wszystko masz. Niech Ci pomoże składać ubrania i umieszczać je w walizce.
Jak się spakować?
Jak składać ubrania by się nie pogniotły?
Jak rozsądnie ukarać dziecko za złe zachowanie?
Jak przygotować się do wyjazdu w góry?
Wskazówki
  • Zróbcie listę rzeczy, które trzeba będzie zabrać. W ten sposób niczego nie zapomnicie.
  • Wyjmijcie rzeczy do pakowania na wierzch.
  • Zacznijcie pakowanie odpowiednio wcześnie, aby zdążyć we wszystkim.
  • Włóż dziecku do torby woreczki plastikowe lub reklamówki na brudne ubrania.
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Gwiazdeczka - 2010-06-30
Faktycznie pomoc w pakowaniu jest dobrym rozwiązaniem, szczególnie skłonienie dziecka do samodzielnego pakowania oraz zadawanie 'pytań pomocniczych'. Ja swoje dziecko pakuję do tej pory, jednak widzę że nic dobrego z tego nie wynika.
Planujesz wakacje za granicą, gdzie będziesz lecieć samolotem, albo dłuższą trasę samochodem i zastanawiasz się co...
Jak spakować się na podróż z dzieckiem?
Planujesz wakacje za granicą, gdzie będziesz lecieć...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt