Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Podróżowanie z Dzieckiem > Jak pomóc dziecku spakować się na kolonię?

Jak pomóc dziecku spakować się na kolonię?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zawsze przychodzi ten czas kiedy trzeba pozwolić naszemu dziecku na wyjazd na kolonię. Jednym rodzicom przychodzi to łatwiej, innym trudniej, ale w końcu każdego to czeka. Trzeba sobie uświadomić też, że dziecko powinno być odpowiednio spakowane na taki wyjazd. Nie pakujmy dziecka samodzielnie, bo nie będzie tak naprawdę gdzie i co ma pochowane. Zresztą, czy nie chodzi o to, żeby nauczyć nasze dziecko samodzielności. Zamiast robić wszystko za nie, pomóżmy mu w pakowaniu.
1
Pamiętaj, dlaczego pomagasz dziecku się pakować. Musisz nauczyć swoje dziecko dobrej organizacji, przygotowania sobie różnych rzeczy i myślenia do przodu. Musisz się wykazać cierpliwością, ponieważ dziecko nie od razu będzie o wszystkim pamiętało.
2
Zacznijcie pakowanie już na kilka dni przed wyjazdem. To pozwoli Ci zachować cierpliwość widząc wolne tempo pakowania dziecka oraz nauczy je myślenia z wyprzedzeniem.
3
Pamiętaj o odpowiedniej torbie podróżnej. Dziecko nie może zbyt dużo dźwigać, zadbaj więc o jego kręgosłup. Unikaj jednak pakowania się do zbyt wielu toreb. Im ich więcej, tym większe szanse, że dziecko o którejś zapomni i nie wróci ze wszystkimi do domu.
4
Ucz dziecko pakowania poprzez pomoc w Twoim pakowaniu. Jeśli więc gdzieś wyjeżdżasz poproś dziecko, aby pomogło Ci się pakować. Zadawaj pytania typu: 'Jeśli pójdę na basen/do lasu, to co powinnam ze sobą zabrać?'. Poproś dziecko, aby pomogło Ci sprawdzić czy wszystko masz. Niech Ci pomoże składać ubrania i umieszczać je w walizce.
Co zrobić żeby dziecko przespało całą noc?
Jak składać ubrania by się nie pogniotły?
Jak dobrze spakować walizkę?
Co robić gdy dziecko kradnie?
Wskazówki
  • Zróbcie listę rzeczy, które trzeba będzie zabrać. W ten sposób niczego nie zapomnicie.
  • Wyjmijcie rzeczy do pakowania na wierzch.
  • Zacznijcie pakowanie odpowiednio wcześnie, aby zdążyć we wszystkim.
  • Włóż dziecku do torby woreczki plastikowe lub reklamówki na brudne ubrania.
5
Teraz pomóż pakować się dziecku. Nie rób wszystkiego za nie, ale zadawaj mu pomocnicze pytania naprowadzające. Na przykład: 'Mówiłeś, że będziecie jechali wyciągiem w góry, a tam jest często wietrznie i zimno. Co powinieneś ze sobą w takim razie zabrać?'.
6
Pozwól dziecku zabrać jego ulubioną koszulkę, niekoniecznie tą w pieski od babci.
7
Pamiętajcie o przyborach toaletowych.
8
Jeśli dziecko jedzie w góry, lub pod namioty nie zapomnijcie spakować karimatę i śpiwór, oraz cieplejsze ubrania na chłodne noce.
9
Dzieci podczas podróży się często nudzą. Podpowiedz dziecku, aby zabrało ze sobą karty, do gry, odtwarzacz muzyczny lub inne rzeczy, które zapewnią mu rozrywkę. Nie pakujcie uch jednak zbyt dużo. Niepotrzebnie będą zajmowały miejsce.
10
Na wszelki wypadek sprawdź z dzieckiem zawartość torby po spakowaniu. Upewnijcie się, że wszystko jest zabrane.
11
Jeśli dziecko jest w tym wieku, że chce ze sobą zabrać ulubionego misia, kocyk lub cokolwiek innego, co pozwoli mu spokojnie zasnąć, pozwól mu. Będzie się czuło bezpieczniej i spokojniej.
Wskazówki
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Gwiazdeczka - 2010-06-30
Faktycznie pomoc w pakowaniu jest dobrym rozwiązaniem, szczególnie skłonienie dziecka do samodzielnego pakowania oraz zadawanie 'pytań pomocniczych'. Ja swoje dziecko pakuję do tej pory, jednak widzę że nic dobrego z tego nie wynika.
Kąpiel noworodka jest szczególnym czasem dla rodziców i dziecka. Jednak na początku wszyscy się stresujemy, łącznie z...
Jak wykąpać noworodka?
Kąpiel noworodka jest szczególnym czasem dla rodziców i dziecka. Jednak na początku...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt