Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Uprawa Warzyw > Jak zrobić ogródek warzywny?

Jak zrobić ogródek warzywny?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (16 ocen)
Oceń 
Chyba każda z nas chciałaby mieć swój ogródek warzywny, nieważne czy przy domu czy na działce mieszkaniowej. Warzywa ekologiczne są bardzo zdrowe. Poza tym, czas spędzony na działce może zregenerować nasze siły i pozwolić nam się zrelaksować. A nie ma to jak własne warzywa. Jak więc założyć sobie swój własny warzywniaczek?
1
Własny ogródek daje nieograniczoną możliwość ciągłego dostępu do świeżych, zdrowych warzyw. Najpierw musisz przeznaczyć na niego miejsce w ogródku. Najlepiej jeśli będzie to miejsce, w którym gleba jest miękka.
2
Jak już zdecydujesz się na konkretne miejsce, musisz je oczyścić z gałęzi i ewentualnych śmieci oraz przeorać kilka razy. Możesz też zakupić trochę odpowiednio użyźnionej gleby w sklepie i wymieszać ją z tą na działce. Jest to również czas, aby zadecydować jakie warzywa chcesz posadzić w swoim ogródku. Najpopularniejsze są marchewka, sałata, cebula, fasola i groszek.
3
Nasiona możesz kupić w praktycznie każdym sklepie warzywnym, czy w supermarkecie. Kiedy planujesz rozmieszczenie warzyw w ogródku, upewnij się, że zostawiasz około cztery-pięć centymetrów pomiędzy każdym nasionkiem. Zrób też ścieżki, abyś mogła się swobodnie poruszać między warzywami. Ważne, aby sadzić warzywa w ciepły dzień. Najlepiej na początku maja. Jak już posadzisz wszystko pamiętaj o dokładnym podlaniu nasion w ziemi. Nie żałuj wody. Jednak nie zrób z działki bagna. Pamiętaj też, że nasiona potrzebują wody codziennie, tak samo jak potrzebują słońca.
4
W sklepach dostępne są różne nawozy dla naszych warzyw. Również środki przeciw szkodnikom. Wielokrotnie zdarza się, że nasze warzywa są atakowane przez ślimaki, mrówki czy nornice. Również, choć dużo rzadziej, nasze warzywa wyjadane są przez króliki i wiewiórki. Walcz z nimi, bo mogą 'zjeść' Twoją pracę.
Jak zbierać nasiona pomidorów?
Jak sadzić ogórki?
Jak sadzić chrzan?
Jak uprawiać pomidory?
Przeczytaj teraz: Jak sadzić sałatę?
 2.6/5 (16 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Adelka - 2010-07-05
Moja koleżanka ma własny ogródek (pod domem). Ma już dojrzałe ogórki, sałatę, szczypiorek, zieloną cebulkę. Wszystko nie pryskane, bez sztucznych nawozów. Po prostu zdrowe i pyszne. Tak jej pozazdrościłam że właśnie szukam na necie porad związanych z uprawą warzyw i zabieram się za robienie własnego ogródka! :)
laponka - 2010-07-02
nie ma nic lepszego (i zdrowszego) niż marchewka i sałatka z własnego ogródka, zwłaszcza w czasach pryskanej i genetycznie modyfikowanej żywności z marketu
Zaczynasz swoją przygodę z ogródkiem warzywnym? A może to nie pierwszy raz, kiedy chcesz zasadzić warzywa, ale nie...
Jak sadzić warzywa?
Zaczynasz swoją przygodę z ogródkiem warzywnym? A może to nie pierwszy raz, kiedy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Iwona Arndt
  • Klaudia Kłodawska
  • Grażyna Kot
  • Anna Malicka
  • Wojciech Zacny
  • Anna Miłosz
  • Jacek Sokalski
  • Paulina Bubrowiecka
  • Jadwiga Sikorska
  • Barbara Zugaj
  • Oluś XD
  • Martyna Berger
  • Monika Mista
  • Marzena Żurek
  • Marzena Piróg
  • Beata Kielerska
  • Małgorzata Janas
  • Iga Bernaciak
  • Jolanta Man
  • Aleksandra Wyrębowska
  • Beata Loba-Marciniak
  • Wojciech Tworek
  • Małgorzata Szlaska
  • Anna Borkowska
  • Agata Krzyśko
  • Aga Dawid Majówka
  • Grazia Bodzoń
  • Edyta Wyścigi
  • Sebastian Kaban
  • Janina Sendra
pasożyt