Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Naprawy Domowe i Remonty > Malowanie > Jak pomalować ściany?

Jak pomalować ściany?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Malowanie pokoju jest zajęciem, które zajmie Ci kilka godzin, pół dnia, a nawet kilka dni. Wszystko zależy od tego jaką powierzchnię masz do pomalowania i ile warstw będziesz kłaść. Przejdziemy z Tobą przez cały proces malowania, od wybrania pędzla do porządków po malowaniu.
1

Już wkrótce się dowiesz, że malowanie pędzlami wcale nie jest rzeczą trudną i skomplikowaną. Istnieje kilka technik, dzięki którym zbędne będą dodatkowe poprawki lub ponowne malowanie.

2
malowanie pędzlem

MALOWANIE PĘDZLEM

Uchwyt pędzla zależy od rodzaju i grubości włosia. Pędzle wzornikowe (płaskie, cienkie) trzymaj tak jak ołówek, przy pomocy kciuka, palca wskazującego i środkowego. Pędzle płaskie, angielskie czy półangielskie trzymaj całą dłonią, wszystkimi palcami tak, jakbyś trzymał rakietę tenisową. Włosie jest szersze, a pędzel cięższy, dlatego trzymanie pędzla całą dłonią ułatwi Ci malowanie i kontrolowanie pędzla. Szerszymi pędzlami najlepiej maluje się większe, płaskie powierzchnie.

3
nabieranie farby na pędzel

Przejdźmy do nabierania farby na pędzel. Chodzi o to, żeby nałożyć na ścianę taką ilość farby, żeby nie ochlapać przy tym ani siebie, ani podłogi. Zajmie Ci to chwilkę, aby ocenić ile farby 'przyjmuje' pędzel. Zanim przystąpisz do malowania zmocz pędzel w wodzie, aby lepiej się nim pracowało. Usuń nadmiar wody. Potrząsaj pędzlem i uderzaj jego metalową częścią o dłoń, aby strzepać wodę.

Jak malować paznokcie krok po kroku?
Jak malować rzęsy?
Jak malować paznokcie?
Jak malować usta szminką?
Wskazówki
  • Pamiętaj, że zawsze lepiej mieć zbyt suchy pędzel niż zbyt mokry. Unikniesz w ten sposób niekontrolowanego rozpryskiwania się farby i zacieków.
  • Profesjonalni malarze sugerują, aby używać kijków do wałków i stanąć troszkę dalej od ściany podczas malowania.
  • Pierwsze pociągnięcie wałkiem na ścianie powinno być wykonane w górę. Jeśli poprowadzisz wałek w dół farba może spłynąć po ścianie lub ochlapać podłogę.
 3.6/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Dośka - 2011-09-02

mam ten sam problem..i dochodzi do tego sufit..wałkiem dotykam ścian i pozostają ślady..może ktoś mi poradzi,jak zrobić to "poprawnie"? :)

Margaret - 2010-07-05
Malowanie wałkiem nie jest trudne, ja osobiście mam problemy z malowaniem brzegów dwóch sąsiednich ścian. Wałkiem tego nie zrobię, a pędzlem często nanoszę tyle farby, że wszystkie malowane nim fragmenty bardzo się odróżniają ;/
Malowanie pomieszczeń w domu wymaga przygotowania i wcześniejszego planowania. Każde z nich jest inne a łazienka...
Jak malować ściany w łazience?
Malowanie pomieszczeń w domu wymaga przygotowania i wcześniejszego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Piotr Abram
  • Jolanta Szostek
  • Małgorzata Kowalik
  • Iwona Anna Huber
  • Aneta Boczulak
  • Izabela Tyrakowska
  • Anna Smyrska
  • Katarzyna Wysoczańska-Pająk
pasożyt