Tutaj jesteś: Zwierzęta > Ptaki > Gatunki Ptaków > Jak pozbyć się gołębi?

Jak pozbyć się gołębi?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Nikt chyba nie zaprzeczy, że gołębie były bardzo doceniane w historii. Te ptaki od zawsze odgrywały ważną rolę w życiu człowieka. Były wysyłane jako posłańce w czasie wojen. Obecnie gołębie są używane w laboratoriach do badań medycznych, pomagają w namierzeniu ofiar tonącego statku. Niestety poza tymi plusami, gołębie mają też swoją złą stronę. Gołębie miejskie potrafią być bardzo denerwujące. Te ptaki zazwyczaj żyją w stadach i nie za bardzo boją się ludzi. Potrafią założyć gniazdo praktycznie wszędzie i zostawiają swoje odchody gdzie popadnie. Badania mówią, że gołębie miejskie przenoszą więcej zarazków i chorób niż szczury. Jak więc pozbyć się gołębi z naszych balkonów i tarasów?
1
Wyłóż na balkonie i pod daszkami kulki naftalinowe. Gołębie nie znoszą ich zapachu.
2
Usuń każde gniazdo gołębie jakie zauważysz.
3
Umieść na balkonie sztuczne sowy czy węże. Powinny odstraszyć niechciane ptaki.
4
Musisz uniemożliwić gołębiom założenie gniazda na Twoim balkonie, pod daszkiem i w innych miejscach, gdzie jest to możliwe. Na przykład owiń te miejsca kablami. Jeśli gołębie nie będą miały gdzie założyć gniazda, nie będą zbyt długo gościły w okolicy Twojego domu.
5
Możesz też zakupić specjalne preparaty przeciw gołębiom. Żele czy płyny, którymi możesz posmarować dach, czy balkon odstraszą gołębie. Produkty te są lepkie i gołębie nie będą chciały po nich chodzić czy stać.
6
Możesz też zamontować kolce czy siatki. Najlepiej jeśli będą to kolce plastikowe, na blaszanych ptaki się bardzo często kaleczą.
Jak oswoić papugę?
Jak pielęgnować kanarka w czasie pierzenia?
Jak zajmować się nimfami?
Jak przegonić gołębie?
Przeczytaj teraz: Jak przepędzić gołębie?
 4.1/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (7)

kamil_kwiecinski - 2014-07-08
U mnie tak samo żadne płyty już nie pomagały, żadne spreje, ani przeganianie, a że sąsiadka dokarmia gołębie (mieszka nade mną) to mam syf u siebie - no już nie, bo kupiłem odstraszacz taki co działa na ultradźwięki i już nie podlatują.
Koszt 90 zł, ale ile spokoju i koniec z nerwami, że zaraz po sprzątnięciu znów brud...naprawdę polecam. Ja swój mam z hodowlanego.pl akurat
dudi82 - 2014-03-31
U mnie na balkonie nie pomaga ani ocet, ani kulki pieprzy, ani WD40. Nie pomagają rozwieszone zrywki i płyty CD. Nie pomaga wydrukowany na papierze jastrząb. Do wszystkiego te latające szczuty się przyzwyczajają. Nie pomaga nawet kot w mieszkaniu. Często gołąb siedzi na parapecie, a kot z drugiej strony okna i się sobie przyglądają.
Jedyne co w miarę pomaga, to codzienna zmiana "aranżacji" balkonu. Czyli codziennie nowe zrywki w innych miejscach, zamienione miejscami płyty CD itd. Jedyne, czego nie lubią, to zmian.
naptaki.wordpress - 2012-07-18
Najlepszą metodą na ptactwo jest tradycyjna siatka :) a na parapecie lub gzymsie linki uniemożliwiające gnieżdżenie się np. gołębi Warto spróbować naptaki.wordpress
Jacek - 2010-11-29
Igły są odpowiednie na kolce. Spółdzielnia zainstalowała takie na budynku, w którym mieszkam i sprawa została zamknięta, że tak powiem :) Dość proste rozwiązanie, zobaczcie http://www.youtube.com/watch?v=DOIU1Xj1zdI
Ebo - 2010-07-07

Najgorzej jest raz dać im jeść to już zawsze będą wracać. Dlatego nigdy ale to nigdy nie wolno karmić gołębi na balkonie ani pozwalać im składać jaja. Jak zniosą je to trzeba je wyrzucić przez balkon na dół. Może to jest drastyczne, jednak jak małe się wylęgną to rodzice uznają twój balkon za dom w którym ich dzieci też będą w przyszłości zakładać gniazda.

MamaOli - 2010-07-07
Gołębie są zmorą! Na balkonie pełno pierza i gołębich odchodów, aż nie sposób wyjść na balkon czasami. Co się je przepędzi to przylatują z powrotem! Spróbuję tej naftaliny na balkonie, mam nadzieję że pomoże.
Lakshmi - 2010-07-07
Ja mam kota. Myślę że to najlepszy sposób na gołębie na balkonie, muchy, komary, myszy itd. Gołąbki nie wysiedzą na dachu dłużej niż kilka sekund. Kot nawet jak jest w innym pomieszczeniu to od razu jakoś słyszy ich gruchanie i pędem leci do balkonu. Ptaszki odfruwają przerażone. Trochę szkoda bo lubię patrzeć jak kot się podnieca ich widokiem.
Papugi są jednymi z najpopularniejszych zwierząt domowych. Wielu ludzi trzyma te ptaki ze względu na ich dużą...
Jak nauczyć papugę mówić?
Papugi są jednymi z najpopularniejszych zwierząt domowych. Wielu ludzi trzyma te ptaki...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Czesław Zawłocki
  • Basia Sochacka
  • Siegfried Hohenstauf
  • Antoni Gorzynik
  • Wioletta Szprengel
  • Radosław G-r
  • Anila FA Anila FA
  • Jurek Borzęcki
  • Lilianna Kwiecińska
  • Paulina Wisniewska
  • Glowicka Genowefa
pasożyt