Tutaj jesteś: Ślub i Wesele > Planowanie Ślubu i Wesela > Kwiaty Ślubne > Jak wybrać bukiet ślubny?
Jak wybrać bukiet ślubny?

Jak wybrać bukiet ślubny?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Bukiet ślubny dodaje kropki nad 'i' Twojemu wizerunkowi w dzień ślubu. Doda elegancji, romantyzmu, awangardy, ekstrawagancji lub kaprysu – czego tylko zapragniesz. Dlatego tak ważne jest, aby wybrać właściwie. Decyzja ta jednak potrafi być przytłaczająca. Jest tyle kwiatów i wzorów bukietów do wyboru, że może nas rozboleć głowa. Wybrać kwiaty proste czy fantazyjne, jednobarwne czy kolorowe, nie wspominając już o wyborze konkretnego gatunku. Wybór nie jest prosty. Zawsze jednak musisz pamiętać, aby bukiet współgrał z suknią i innymi dodatkami. Musi być również poręczny, aby łatwo Ci go było trzymać podczas ceremonii. Jak zatem wybrać idealny bukiet ślubny?
1
bukiet ślubny nosegay

Jednym z najpopularniejszych rodzajów bukietu ślubnego jest tzw. nosegay. Jest to okrągły, mały bukiet. Kwiaty są jednolite, ułożone blisko siebie. Pasują do większości sukien i są łatwe w trzymaniu, nawet dla najbardziej zdenerwowanej panny młodej. Najczęściej w nosegay wiąże się róże, kalie i lilie.

2
kaskadowy bukiet ślubny

Bukiety kaskadowe są to w miarę duże, luźne kompozycje. Kwiaty ułożone są w ten sposób, że wyglądają jakby spływały z rąk w kierunku ziemi. Na górze zazwyczaj są większe kwiaty, im niżej tym kwiatów mniej i są mniejsze. Niektóre panny młode mogą mieć problemy z ich utrzymaniem.

3
bukiet ślubny hand-tied

Są też bukiety hand-tied. Są to luźno związane kwiaty, zazwyczaj związane wstążką na łodygach. Możesz go zrobić sama, lub poprosić kwiaciarkę. Są one bardzo proste i wyglądają naprawdę czarująco.

4
bukiet ślubny  arm bouquet

Innym rodzajem bukietu jest tzw. arm bouquet. Składa się on z długich kwiatów i liści, które trzyma się tak, aby leżały na przedramieniu. Nie jest on niestety zbyt poręczny, dlatego jego popularność spada.

Co zrobić żeby kwiaty szybko nie zwiędły?
Jak zrobić kule kwiatowe z bibuły?
Jak wnieść obrączki na nową drogę życia?
Jak przedłużyć życie kwiatów ciętych?
5
dekoracja kościoła

Kwiaty są również potrzebne do dekoracji kościoła. Najlepiej jeśli będą one utrzymane w stylizacji bukietu ślubnego. Dlatego najpierw musisz zdecydować się na bukiet. Pomyśl jednak wcześniej jak chciałabyś ozdobić kościół, aby wiedzieć ile kwiatów kupić.

6
bukiet ślubny z dodatkiem kwiatów sezonowych

Wybierz kwiaty sezonowe. Pilnuj, aby nie zwiędły. Jeśli chcesz jednak wybrać kwiaty niesezonowe, nic nie stoi na przeszkodzie. To w końcu Twój dzień, Twój bukiet i to Ty powinnaś decydować o jego wyglądzie.

7
bukiet ślubny

Niech kwiaty odzwierciedlają Twoją osobowość. Wybierz się do kwiaciarni i na targi kwiatów. Możesz być zdziwiona, że istnieje tyle gatunków kwiatów i tyle możliwości. W sezonie możesz ozdobić swój bukiet baziami lub kwiatami wiśni czy jabłoni. Będzie wyglądał bajecznie.

8
szczęśliwa panna młoda

Nie śpiesz się z wyborem kwiatów. Spokojnie pooglądaj wszystkie kwiaty i kombinacje. Zabierz ze sobą drużkę, aby pomogła Ci i doradziła w wyborze. Wybierzcie ozdoby bukietu, które współgrają z suknią i dodatkami. Poćwicz trzymanie różnych bukietów. Sprawdź czy będzie Ci wygodnie je trzymać.

 3.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Pink - 2010-07-08

Mi najbardziej podobają się proste bukiety bez nadmiernej ilości dodatków typu wstążki, kokardki, motylki itp. Bukiet panny młodej powinien być skromny i świeży - i najlepiej zrobiony z kwiatów sezonowych. Ostatnio na weselu na którym byłam panna młoda miała bukiet bzu - wyglądał prześlicznie!

Tanya - 2010-07-07
Kolor kwiatów.

Czerwony - elegancja, romantyzm
Biały - niewinność, czystość

Symbolika kwiatów

Czerwona róża - miłość,
czerwony goździk - podziękowanie,
aster – największa miłość,
czerwony mak - kochajmy póki czas,
gerbera - ocalenie miłości,
anturium - ekstrawagancja,
orlik czerwony - drżenie serca.
Biały goździk - szczera miłość,
biała róża - szczęście w miłości
pąki białej róży - niewinność serca,
biała lilia - czystość uczuć,
dyptan - namiętność,
gerbera - hołd,

Kolor włosów a bukiet ślubny

Blondynki - kwiaty w kolorach pastelowych, róż, błękit
Rude - żółcie, pomarańcze, brązy.
Brunetki - czerwień, bordo.
Ten wieniec jest bardzo łatwy do zrobienia, ale może być trochę czasochłonny. Takimi wieńcami możesz ozdobić salę...
Jak zrobić wieniec z filcu w kształcie serca?
Ten wieniec jest bardzo łatwy do zrobienia, ale może...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt