Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odnowa Biologiczna i SPA > Inne zabiegi > Jak usunąć modzele?
Jak usunąć modzele?

Jak usunąć modzele?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 1.6/5 (325 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jedną z najdziwniejszych części naszego ciała zostały okrzyknięte stopy. Każda z nas chce mieć pięknie wymodelowane stopy, bez żółtych paznokci, wykrzywionych palców i nieprzyjemnego zapachu. Niestety Matka Natura nie dla wszystkich nas była łaskawa. Jakby nie było, każda z nas znajdzie coś, co jej się nie podoba we własnych stopach. Jednym z największych problemów są modzele (stwardnienia), które tworzą się zazwyczaj na podeszwach stóp i ich bokach. Są to nierzadko bolesne stwardnienia barwy żółtej.
1

Przyczyny tworzenia się modzeli.

Modzele tworzą się wskutek płaskostopia, zbyt ciasnego obuwia, czy zaburzenia statyki ciała. Ponadto, na modzele są podatne kobiety, które często chodzą w szpilkach, czy osoby otyłe. Jest to naturalna reakcja ochronna organizmu przed naciskiem na te partie skóry podczas chodzenia. Czasami nieleczone modzele sprawiają taki ból, że uniemożliwiają nam chodzenie.

2

Jak się ich pozbyć?

Po pierwsze musisz pamiętać, że wycięcie skóry nie jest zbyt efektywne. W rezultacie modzel odrośnie jeszcze większy i grubszy.

3
Twoim celem jest usuwanie modzelu stopniowo. Najpierw musisz porządnie namoczyć stopę, aby modzel zmiękł. Możesz nawet dodać odrobinę soli lub olejku eterycznego do wody.
4
Jak już namoczysz stopy weź tarkę do stóp lub pumeks i trzyj zmienione miejsce. Pomoże Ci to pozbyć się martwego, nagromadzonego naskórka. Również dzięki temu naskórek pod modzelem będzie mógł się regenerować. Peelinguj swoje stopy.
5
Nie próbuj pozbywać się dużych modzeli za jednym razem. Ich usuwanie może potrwać kilka tygodni, a nawet miesięcy. Nawilżaj stopy i natłuszczaj je smarując po każdej kąpieli i usuwaniu modzeli kramami do stóp.
6
Możesz też zmieszać jedną aspirynę z odrobiną soku z cytryny i rozrobić to na papkę. Nałóż to na modzel. Następnie owiń stopę grubym ręcznikiem i pozostaw na dwadzieścia minut. Pomoże to zmiękczyć stwardniałą skórę. Po dwudziestu minutach zmyj stopy, zetrzyj naskórek tarką lub/i wsmaruj krem nawilżający.
7
Aby uniknąć nawrotów tej przypadłości odwiedź lekarza specjalistę. On najlepiej doradzi Ci jak zapobiegać ponownemu stwardnieniu skóry.
Jak wybielić żółte paznokcie?
Jak zrobić maseczkę z kawy?
Jak zrobić paznokcie w gazetę?
Jak zrobić maseczkę z jajka na twarz?
 1.6/5 (325 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

werka - 2015-02-27
Ja od czasu do czasu mocze stopy w mydlinach wspaniale zmiekcza naskørek i przywraca elastycznosc skøry stop.ploecam
kasia - 2012-09-20
pomaga też lek ACERIN
Latem z radością zrzucamy ciężkie obuwie, a w jego miejsce zakładamy lekkie sandałki lub klapki. Zaniedbane, zniszczone...
Jak zadbać o stopy latem?
Latem z radością zrzucamy ciężkie obuwie, a w jego miejsce zakładamy lekkie sandałki...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt