Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Usuwanie plam > Jak usunąć plamy z lakieru do paznokci?

Jak usunąć plamy z lakieru do paznokci?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (57 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Malowanie paznokci to zajęcie, które prawie każda z nas uwielbia – bo w końcu liczy się efekt, a nie zapach lakieru. Zresztą po latach malowania paznokci, ten zapach jest już sprzymierzeńcem kobiet. Jest tylko jedno 'ale'. Wtedy, gdy lakier wymknie się nam spod kontroli i przypadkiem przewrócimy otwartą buteleczkę na meble, ubrania, dywan lub podłogę. Pomyśl sama, ile razy Ci się to zdarzyło. Dużo, prawda? W takich przypadkach warto wiedzieć jak usunąć lakier z różnych powierzchni. Oto sprawdzone sposoby.
1

DYWANY I TAPICERKA

Namocz dywan w miejscu, w którym rozlał się lakier. Użyj do tego 100% acetonu lub zmywacza do paznokci. Po pewnym czasie połóż na dywanie ręcznik i mocno dociśnij. Ręcznik powinien 'wchłonąć' plamę.

2
Zmieszaj 1 łyżkę płynu do mycia naczyń z dwiema szklankami ciepłej wody. Za pomocą czystej białej ściereczki zwilż plamę wodą z płynem. Pocieraj do momentu, aż płyn całkowicie wsiąknie w dywan. Na końcu zmocz dywan zimną wodą i pozostaw do wyschnięcia.
3
Jest jeszcze coś, co możesz zrobić. Potrzebujesz nadtlenku wodoru. Zmieszaj go z wodą w proporcjach 1:1 i nanieś na plamę. Wyłóż dywan na słońce na cały dzień. Utrzymuj miejsce z lakierem wilgotne wcześniej przygotowanym preparatem. Lakier 'wyparuje'. Pod koniec dnia przetrzyj dywan suchym ręcznikiem, zbierając nadmiar płynu.
4

UBRANIA

Płatek kosmetyczny namocz w zmywaczu lub acetonie. Pocieraj poplamione ubranie. Jak już usuniesz plamę całkowicie, przepierz ubranie w odplamiaczu. Następnie wypierz w proszku i rozwieś.

Jak usunąć plamy z wosku?
Jak usunąć żółte plamy z białej bluzki?
Jak stosować boraks w gospodarstwie domowym?
Jak usunąć plamy z trawy?
Wskazówki
  • Zanim skorzystasz z którejkolwiek z powyższych rad, wypróbuj wybrany środek na małej, niewidocznej części tkaniny, aby sprawdzić, czy nie pozostawia plam i nie niszczy tkaniny.
  • Uważaj na kolorowe ubrania. Mogą się odbarwić.
 2.8/5 (57 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (11)

Agniesia2678 - 2013-12-30
Lakier do paznokci, farby olejne i inne.
Usuwanie plam zależne jest od bazy na jakiej został rozpuszczalnik, lakier czy farba wyprodukowana.Lakiery do paznokci najłatwiej dają się usunąć z bielizny acetonem lub octanem amylu. Nie można używać natłuszczającego zmywacza do paznokci. Wypłukać benzyną do czyszczenia. Można również próbować czyścić, denaturatem lub spirytusem, benzyną i terpentyną. Plamy z farby olejnej zcierać mieszanką składającą się z 2 części amoniaku i 1 części terpentyny, a na końcu zeprać ciepłą wodą. Acetonu nie należy używań do materiałów ze sztucznego jedwabiu i włókien octanowych. Świeże plamy czyścić możemy terpentyną, ale zastarzałe musimy moczyć i czyścić w benzynie.
monia - 2013-09-18
zmywacz odbarwia ubranie, nie radze
sylwia180793 - 2013-07-11
Próbowałam lakier do paznokci zmyć zmywaczem z ubrania i niestety zmywacz odbarwił mi ubranie.
Intimo - 2013-07-03
do szyska: zamocz patyczek do uszu w zmywaczu do paznokci i potrzyj nim kawałek buta w jakimś niewidocznym miejscu, aby sprawdzić, czy nie zaszkodzi on lakierkom. Jeśli nie to usuń plamę zmywaczem.
szyska - 2013-07-03
proszę pomóżcie jak najszybciej. co zrobić z lakierem który się wylał na szpilki lakierkowe
aka - 2013-06-08
zaden sposob nie dziala
Kath502 - 2013-01-29
Ludzie polecam wam :
1.Przetrzeć miejsca w których wylał się lakier zmywaczem ( patyczkiem najlepiej)
2. Wziąć gąbkę; namoczyć ją wodą, płynem do naczyń i lekko octem. I przecierać .
3.Przetrzeć teraz już tylko wodą. Potem suchą szmatką delikatnie wycierać ( żeby szybciej wyschło )
U mnie to się sprawdziło ;) Miałam bardzo dużą,niebieską plamę na dywanie. Mama by mnie chyba zabiła xd Co prawda dywan jest ciemny, ale to chyba oczywiste że nie powinno się kupować białych dywanów ( są bardzo ładne ale łatwo się brudzą). :d Spróbujcie C; może wam się uda tak jak i mi
hayabuska - 2012-11-12
Mi zawsze pomaga wtarcie smalcu w plamę tylko dziła to jedynie wtedy dy zrobimy to szybko.

A teraz uwaga z pisma dla pań... Cytuję: W żadnym wypadku nie powinniśmy stosować żadnego rodzaju rozpuszczalników ani tym bardziej acetonu, który jest głównym składnikiem zmywacza do paznokci. Jedynym tego efektem będzie bardzo mocne powiększenie plamy i w dodatku bardzo prawdopodobne są odbarwienia tkanin.
klaudia 01 - 2012-08-20
mi własnie sie wyla l różówy lakier do paznokci na białą sukinke całe szczescie za taka mała plamka prawie wcale je nie ma widac , alr szkoda m9i sukinki więc prosze ol porady jak najlepiej zmyć tą plame , a i czy nalej zmywacza\ do paznokci czy nic sie nie stanie z materiałem bo to jest bardzo delikatny materiał .?
Fisiel - 2012-06-26
Najpierw probowalam lakieru do wlosow nie dzila pozniej innych i zaden nie dziala co to ma byc .!!
pilniczek - 2011-08-15
to nie działa:(
Nasze ubrania są niejako atakowane przez sól z potu i środki antyperspiracyjne, przez co powstają na nich żółte,...
Jak usunąć żółte plamy z potu na ubraniach?
Nasze ubrania są niejako atakowane przez sól z potu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Bogumila Sikora
  • Grzegorz Grzasko
  • Grazyna Gorczyca
  • Leszek Panacheda
  • Anna Grzywka
  • Monika Rojek
  • Małgorzata Stankiewicz
  • Ewa Kucińska
pasożyt