Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Usuwanie plam > Jak usunąć plamy z lakieru do paznokci?

Jak usunąć plamy z lakieru do paznokci?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (59 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Malowanie paznokci to zajęcie, które prawie każda z nas uwielbia – bo w końcu liczy się efekt, a nie zapach lakieru. Zresztą po latach malowania paznokci, ten zapach jest już sprzymierzeńcem kobiet. Jest tylko jedno 'ale'. Wtedy, gdy lakier wymknie się nam spod kontroli i przypadkiem przewrócimy otwartą buteleczkę na meble, ubrania, dywan lub podłogę. Pomyśl sama, ile razy Ci się to zdarzyło. Dużo, prawda? W takich przypadkach warto wiedzieć jak usunąć lakier z różnych powierzchni. Oto sprawdzone sposoby.
1

DYWANY I TAPICERKA

Namocz dywan w miejscu, w którym rozlał się lakier. Użyj do tego 100% acetonu lub zmywacza do paznokci. Po pewnym czasie połóż na dywanie ręcznik i mocno dociśnij. Ręcznik powinien 'wchłonąć' plamę.

2
Zmieszaj 1 łyżkę płynu do mycia naczyń z dwiema szklankami ciepłej wody. Za pomocą czystej białej ściereczki zwilż plamę wodą z płynem. Pocieraj do momentu, aż płyn całkowicie wsiąknie w dywan. Na końcu zmocz dywan zimną wodą i pozostaw do wyschnięcia.
3
Jest jeszcze coś, co możesz zrobić. Potrzebujesz nadtlenku wodoru. Zmieszaj go z wodą w proporcjach 1:1 i nanieś na plamę. Wyłóż dywan na słońce na cały dzień. Utrzymuj miejsce z lakierem wilgotne wcześniej przygotowanym preparatem. Lakier 'wyparuje'. Pod koniec dnia przetrzyj dywan suchym ręcznikiem, zbierając nadmiar płynu.
4

UBRANIA

Płatek kosmetyczny namocz w zmywaczu lub acetonie. Pocieraj poplamione ubranie. Jak już usuniesz plamę całkowicie, przepierz ubranie w odplamiaczu. Następnie wypierz w proszku i rozwieś.

Jak usunąć gumę do żucia z ubrania?
Jak usunąć żółte plamy z potu na ubraniach?
Jak czyścić plamy na skórze?
Jak usunąć plamy z farby do włosów?
Wskazówki
  • Zanim skorzystasz z którejkolwiek z powyższych rad, wypróbuj wybrany środek na małej, niewidocznej części tkaniny, aby sprawdzić, czy nie pozostawia plam i nie niszczy tkaniny.
  • Uważaj na kolorowe ubrania. Mogą się odbarwić.
5
Zmocz plamę zmywaczem do paznokci, niech będzie bardzo namoknięta. Odczekaj chwilę, po czym przepuszczaj przez plamę aceton. Kontynuuj do momentu, aż plama zniknie. Pozostaw do wyschnięcia. Następnie wypierz ubranie.
6
Możesz tez użyć płynu do czyszczenia. Kieruj się od brzegu plamy do jej środka. Pozostaw do wyschnięcia i przetrzyj ręcznikiem papierowym. Jak już całkowicie wyschnie, przetrzyj miękką ściereczką, aby wygładzić tkaninę.
7
Możesz też wykorzystać lakier do włosów. Spryskaj nim plamę po lakierze do paznokci i zeskrob go miękką szczoteczką do zębów. Przetrzyj plamę ręcznikiem papierowym i pozostaw do wyschnięcia.
8
Jeśli wylałaś lakier do paznokci na skórę lub zamsz, nie martw się. Na to też jest sposób. Jeśli plama jest stara 'zeskrob' ją gumką do mazania lub pilnikiem do paznokci. Pamiętaj, aby trzeć bardzo delikatnie. Lakier powinien się wykruszyć.
Wskazówki
 2.8/5 (59 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (11)

Agniesia2678 - 2013-12-30
Lakier do paznokci, farby olejne i inne.
Usuwanie plam zależne jest od bazy na jakiej został rozpuszczalnik, lakier czy farba wyprodukowana.Lakiery do paznokci najłatwiej dają się usunąć z bielizny acetonem lub octanem amylu. Nie można używać natłuszczającego zmywacza do paznokci. Wypłukać benzyną do czyszczenia. Można również próbować czyścić, denaturatem lub spirytusem, benzyną i terpentyną. Plamy z farby olejnej zcierać mieszanką składającą się z 2 części amoniaku i 1 części terpentyny, a na końcu zeprać ciepłą wodą. Acetonu nie należy używań do materiałów ze sztucznego jedwabiu i włókien octanowych. Świeże plamy czyścić możemy terpentyną, ale zastarzałe musimy moczyć i czyścić w benzynie.
monia - 2013-09-18
zmywacz odbarwia ubranie, nie radze
sylwia180793 - 2013-07-11
Próbowałam lakier do paznokci zmyć zmywaczem z ubrania i niestety zmywacz odbarwił mi ubranie.
Intimo - 2013-07-03
do szyska: zamocz patyczek do uszu w zmywaczu do paznokci i potrzyj nim kawałek buta w jakimś niewidocznym miejscu, aby sprawdzić, czy nie zaszkodzi on lakierkom. Jeśli nie to usuń plamę zmywaczem.
szyska - 2013-07-03
proszę pomóżcie jak najszybciej. co zrobić z lakierem który się wylał na szpilki lakierkowe
aka - 2013-06-08
zaden sposob nie dziala
Kath502 - 2013-01-29
Ludzie polecam wam :
1.Przetrzeć miejsca w których wylał się lakier zmywaczem ( patyczkiem najlepiej)
2. Wziąć gąbkę; namoczyć ją wodą, płynem do naczyń i lekko octem. I przecierać .
3.Przetrzeć teraz już tylko wodą. Potem suchą szmatką delikatnie wycierać ( żeby szybciej wyschło )
U mnie to się sprawdziło ;) Miałam bardzo dużą,niebieską plamę na dywanie. Mama by mnie chyba zabiła xd Co prawda dywan jest ciemny, ale to chyba oczywiste że nie powinno się kupować białych dywanów ( są bardzo ładne ale łatwo się brudzą). :d Spróbujcie C; może wam się uda tak jak i mi
hayabuska - 2012-11-12
Mi zawsze pomaga wtarcie smalcu w plamę tylko dziła to jedynie wtedy dy zrobimy to szybko.

A teraz uwaga z pisma dla pań... Cytuję: W żadnym wypadku nie powinniśmy stosować żadnego rodzaju rozpuszczalników ani tym bardziej acetonu, który jest głównym składnikiem zmywacza do paznokci. Jedynym tego efektem będzie bardzo mocne powiększenie plamy i w dodatku bardzo prawdopodobne są odbarwienia tkanin.
klaudia 01 - 2012-08-20
mi własnie sie wyla l różówy lakier do paznokci na białą sukinke całe szczescie za taka mała plamka prawie wcale je nie ma widac , alr szkoda m9i sukinki więc prosze ol porady jak najlepiej zmyć tą plame , a i czy nalej zmywacza\ do paznokci czy nic sie nie stanie z materiałem bo to jest bardzo delikatny materiał .?
Fisiel - 2012-06-26
Najpierw probowalam lakieru do wlosow nie dzila pozniej innych i zaden nie dziala co to ma byc .!!
pilniczek - 2011-08-15
to nie działa:(
Czasem pech sprawia, że nierozważnie wylewamy na siebie lub na obrus kawę. Jak sobie radzić z tymi trudnymi plamami?...
Jak wywabić plamy z kawy?
Czasem pech sprawia, że nierozważnie wylewamy na siebie lub na obrus kawę. Jak sobie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt