Tutaj jesteś: Komputery > Sprzęt Komputerowy > Laptopy > Jak schłodzić laptopa?

Jak schłodzić laptopa?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.4/5 (8 ocen)
Oceń 
Czy kiedykolwiek zauważyłeś, żeby Twój laptop się przegrzewał przy dłuższym użytkowaniu? Otóż, jeśli się to dzieje dość często, możesz narobić szkód i przepalić części w środku. Zatem bardzo istotne jest, aby kontrolować temperaturę komputera. W artykule poniżej prezentujemy siedem różnych metod na schłodzenie laptopa.
1

Płaskie podłoże. Po pierwsze, pamiętaj, żeby zawsze trzymać laptopa na płaskich, twardych powierzchniach, takich jak stół czy biurko. Dzięki temu prawidłowo działa wentylacja w komputerze, a powietrze, które ma za zadanie schładzać części laptopa ma zapewnioną właściwą cyrkulację. Jeśli postawisz laptopa przez dłuższy czas na nierównej, miękkiej powierzchni, na przykład na łóżku czy na kolanach, powietrze nie ma możliwości prawidłowo schładzać laptopa, przez co szybciej się on nagrzewa.

2

Używaj specjalnej podkładki pod laptopa. Możesz ją kupić w każdym sklepie komputerowym, a coraz częściej w hipermarketach. Zapewnia prawidłowe położenie laptopa, a dzięki temu prawidłowe chłodzenie.

3

Zmniejsz jasność monitora. Monitor generuje całkiem sporo ciepła. Jeśli zmniejszysz jasność, zmniejszysz ilość generowanego ciepła. Ponadto zaoszczędzisz na zużyciu baterii. Wytrzyma dłużej.

4

Przenieś się w chłodniejsze miejsce. Jest to sposób oczywisty. Jeśli siedzisz w upalny dzień z laptopem na dworze, wejdź do pomieszczenia, najlepiej z klimatyzacją.

5

Włącz moduł oszczędzania energii. Większość laptopów posiada tę funkcję. Komputer automatycznie zmniejszy jasność ekranu i będzie działał na minimalnych 'obrotach'.

6

Pozamykaj niepotrzebnie działające programy. Jeśli masz pootwieranych dużo aplikacji, laptop będzie pracował na wyższych obrotach i dodatkowo będzie się grzał. Zamknij więc te, które nie są Ci w danej chwili potrzebne.

7

Odłącz niektóre urządzenia USB. Porty USB są dobrze znanym generatorem ciepła. Im więcej podłączysz do laptopa, tym bardziej będzie się grzał. Odłącz niepotrzebne urządzenia, aby laptop nie pracował zbyt intensywnie.

Jak wyczyścić ekran LCD?
Jak poruszać kursorem bez myszki?
Jak podzielić dysk na partycje?
Jak nagrać płytę CD?
 2.4/5 (8 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

ZakonMiecza108 - 2011-12-10
trochę pomogło
Kandziu3 - 2010-07-16
Z tą jasnością monitora to dobry pomysł. Pracuję na laptopie 8h dziennie. Teraz upały dają mocno w kość a jeszcze laptop wytwarza ciepło na dodatek i mam wrażenie że zaraz zejdę. Dzięki.
To może się przydarzyć każdemu. Ukradziony lub zgubiony telefon, laptop, tablet czy aparat. Ten sprzęt to nie tylko...
Jak zabezpieczyć dane w telefonie, komputerze i tablecie?
To może się przydarzyć każdemu. Ukradziony lub zgubiony...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Karolina Solecka
  • Krystyna Szymańska
  • Jarosław Czajka
  • Marcin Trela
  • Wioletta Szatkowska
  • Lidia Furmańska
  • Karolina Dariusz Cygan
  • Emilia Sk
  • Beata Wójcik
  • Monika Sylwia Łagód-żak
  • Dorota Bądkowska
  • Kinga Jarzębska
  • Krzysztof Litka
  • Barbara Nawalaniec
  • Denis Królik
  • Janusz Mikła
  • Mirosław Lupa
  • Beata Lewandowska Utracik
  • Joanna Szlemińska
  • Musur Ula Towściak
  • Lucyna Marciniak
  • Anna Rzepka
  • Maciej Probola
  • Jolanta Bolesławska
  • Jolanta Sierka
  • Weronika Niechciał
  • Magdalena Yildiz
  • Henryk Wieszołek
  • Marzena Pawlik-Dobrowolska
  • Monika Cybul