Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Desery > Lody > Jak zrobić lody domowe?

Jak zrobić lody domowe?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (129 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Domowej roboty lody są najlepsze. Dlaczego? Bo są robione na bazie żółtek, dzięki czemu mają niepowtarzalny smak. Takich lodów nie kupimy w sklepie. Poniższy przepis pozwoli przygotować 1,5 litra lodów.
Rzeczy, których potrzebujesz:
2/3 szklanki cukru pudru, szklanka mleka (tłustego 3,2%), 6 żółtek, 2 szklanki śmietany kremówki, laska wanilii (opcjonalnie, jeśli chcesz zrobić lody waniliowe, a nie śmietankowe)
1
Mleko podgrzewamy na wolnym ogniu. Dodajemy do niego cukier i mieszamy. Jeśli chcemy zrobić lody waniliowe, to po rozpuszczeniu się cukru dodajemy laskę wanilii. Aby aromat był mocniejszy, przecinamy ją wzdłuż na dwie lub więcej części. Całość podgrzewamy ciągle mieszając (inaczej mleko się przypali), aż do czasu zagotowania.
2
Po zagotowaniu zdejmujemy mleko z ognia i wyciągamy laski wanilii (zapach przeszedł już do mleka).
3
W osobnej miseczce ubijamy żółtka i stopniowo dodajemy mleko.
4
Całość przelewamy do garnka i podgrzewamy na malutkim ogniu, aby masa zrobiła się gęsta (powinna zacząć przywierać do łyżki). Aby mieszanina nie przypaliła się, musimy ciągle ją mieszać.
5
Teraz odstawiamy całość na bok w celu ostygnięcia. Aby nie zrobił się kożuszek, trzeba garnek czymś przykryć (folia, pokrywka itp). Gdy masa ostygnie, dodajemy do niej śmietanę kremówkę i dokładnie mieszamy.
6
lody domowej roboty
Gdy składniki połączą się w całość, wkładamy masę do lodówki do czasu, aż się schłodzi, a następnie przekładamy do zamrażalnika na około 6-7h.
Jak zrobić lody cynamonowe?
Jak zrobić lody jagodowe?
Jak zrobić jogurt mrożony?
Jak zrobić lody domowe?
 3.6/5 (129 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (28)

wku wiony - 2015-12-17
Gdzie jest informacja ze trzeba uwazac zeby podczas podgrzewania jajka sie nie sciely (znalazlem ta informacje po fakcie na innej stronie) !!!!!!. Ku.wa jak nie umiecie pisac przepisow albo sie nie znacie to nie dawajcie rad innym. Stracilem czas i pieniadze.
bluem - 2015-07-19
Nie udały mi się lody ale kupuję korala wiśniowe, mają naprawdę dużo owoców a jak poleję syropem Paola smakują jak domowe.
kocham D - 2015-06-29
MMogłaś dać lepszy przepis
Doti - 2015-06-08
Przepis jest taki sobie - przede wszystkim żeby to miało ręce i nogi śmietana musi być ubita, a nie tak sobie "wlewamy". Jeśli mamy mleko pasteryzowane to nie trzeba go gotować, można trochę podgrzać żeby uwolnić aromat, a wanilię polecam dodać do mleka drobniutko posiekaną. W przypadku braku wanilii - cukier waniliowy (i mleko może być chłodne). Cukier - polecam puder, szybciej się uciera.
Mała - 2015-06-08
A śmietana ma być ubita zanim dodamy ją do masy?
NuTa - 2015-03-24
Przepis jest bardzo dokladny,trzeba tylko miec odrobine pojecia o gotowaniu.a jak myslisz ze zoltka same ubijesz?Oczywiscie ze z cukrem.
Aga - 2014-11-03
Mimo że przepis jest prosty to jest MYLĄCY ! UBIJANIE ŻÒŁTEK to robienie z nich kremowej masy o jasnym kolorze co odbiega od przepisu. Kierując sie przepisem ubiłam jaja z mlekiem z czego powstała mi PIANA której nie dało się podgrzapodgrzać do wspomnianej później masy. Nie dokładny przepis.
klaudia8120 - 2014-07-28
pyszne wyszły
Sławomir - 2014-05-23
Do cinek666 - smietanki 'kremówki' czyli 30-36 % tłuszczu. Chodziło chyba o roztarcie żółtek żeby stanowiły jedną masę. Do Soul - tak, to jest prosty przepis, tylko trzeba umieć rozróżnić coś dobrego od syfu ( mrożone owoce ??? ) acha i powiedz mi jeszcze jak zrobić Twoją metodą lody waniliowe ? Zamrozisz śmietanę , dodasz aromat waniliowy i zmiksujesz tym samym blenderem ??? Tacy ludzie jak Ty zabijają kulturę dobrego jedzenia za pomocą półśrodków ...
Do Gargamel - robisz karmel z cukru i dodajesz trochę śmietanki (z przepisu ) aż cukier się rozpuści i będziesz miał sos toffi .
Kika289 - Żółtka się tną przy 82 stopniach, więc masę trzeba zdjąć przed tą temperaturą bo inaczej masa będzie miała smak jajecznicy.
Nie jest to mój przepis, ale mam nadzieję, że pomogłem trochę :D
mimi - 2014-05-23
skomplikowane
cinek666 - 2014-05-22
zółtka ubijamy ..... z czym same ?, jakiej śmietanki ? do kawy ?
Soul - 2014-05-22
To ma być prosty przepis??? Prosty przepis to jest:
Śmietana 30%
mrożone owoce
cukier
Całość mieszamy blenderem z ostrzami do kruszenia lodu - gotowe do jedzenia od razu.
meszekowy - 2013-08-10
Polecam z bakaliami i do tego ztartą na grubo ciemną, mleczną czekoladę. Pycha :D
gargamel - 2013-08-08
Jak się robi lody domowe toffi / carmel ?
Wikto - 2013-07-25
Bardzo polecam z rodzynkami i kawałkami czekolady. Mnie bardzo smakują :)
pridok - 2013-06-27
1000 mleko (3,2%), 400 g cukier, 650 g śmietanka (30%), 200 g jaja, 200 g żółtka, 10 g żelatyna, podgrzać do MAX 75 stopni i szybko schłodzić .....
joluś - 2013-06-21
jak ma byś ta śmietanka? ile procentowa?
kasia - 2013-06-19
Konsystencha powinna być gładka po gotowaniu, czy grudkowata. Chyba wszystko się zważyło. Ile powinno się gotować mleko z żółtkami i na jakim gazie?
Dzięki
kika289 - 2013-06-06
ja zrobiłam, ale niestety strasznie było czuć jajka. i konsystencja była bardzo zbita, musiałam najwidoczniej zrobić coś źle :)
grazyna2 - 2013-04-17
Takie lody są najlepsze z musem truskawkowym
daria16rog - 2013-04-17
Jak na razie muszę sobie odpuścić lody.
lody - 2012-05-03
Super te lody!
vika xd - 2012-04-24
hej:D czy jeśli chcę mieć czekoladowe lody to mogę dodać zamiast wanilii kakao? :):)
Słodziak 1999 - 2011-08-10
pycha
zbibar41 - 2011-06-10
proponoje sprobojcie jest zupelnie niezle!
Rishard - 2011-06-10
O jaką śmietankę chodzi? 30%
kkocham lody - 2011-04-03
Przepyszne.
Mniam - 2010-08-05
Ale mi smaka zrobiliście. W tej chwili wszystko dałabym za takie lody domowej roboty.
 
Jogurt mrożony zrobiony na bazie truskawek stanowi doskonałą propozycję na deser, który możemy podać podczas przyjęcia...
Jak zrobić jogurt mrożony?
Jogurt mrożony zrobiony na bazie truskawek stanowi doskonałą propozycję na deser...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt