Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Desery > Lody > Jak zrobić lody domowe?

Jak zrobić lody domowe?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (108 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Domowej roboty lody są najlepsze. Dlaczego? Bo są robione na bazie żółtek, dzięki czemu mają niepowtarzalny smak. Takich lodów nie kupimy w sklepie. Poniższy przepis pozwoli przygotować 1,5 litra lodów.
Rzeczy, których potrzebujesz:
2/3 szklanki cukru pudru, szklanka mleka (tłustego 3,2%), 6 żółtek, 2 szklanki śmietany kremówki, laska wanilii (opcjonalnie, jeśli chcesz zrobić lody waniliowe, a nie śmietankowe)
1
Mleko podgrzewamy na wolnym ogniu. Dodajemy do niego cukier i mieszamy. Jeśli chcemy zrobić lody waniliowe, to po rozpuszczeniu się cukru dodajemy laskę wanilii. Aby aromat był mocniejszy, przecinamy ją wzdłuż na dwie lub więcej części. Całość podgrzewamy ciągle mieszając (inaczej mleko się przypali), aż do czasu zagotowania.
2
Po zagotowaniu zdejmujemy mleko z ognia i wyciągamy laski wanilii (zapach przeszedł już do mleka).
3
W osobnej miseczce ubijamy żółtka i stopniowo dodajemy mleko.
4
Całość przelewamy do garnka i podgrzewamy na malutkim ogniu, aby masa zrobiła się gęsta (powinna zacząć przywierać do łyżki). Aby mieszanina nie przypaliła się, musimy ciągle ją mieszać.
5
Teraz odstawiamy całość na bok w celu ostygnięcia. Aby nie zrobił się kożuszek, trzeba garnek czymś przykryć (folia, pokrywka itp). Gdy masa ostygnie, dodajemy do niej śmietanę kremówkę i dokładnie mieszamy.
6
lody domowej roboty
Gdy składniki połączą się w całość, wkładamy masę do lodówki do czasu, aż się schłodzi, a następnie przekładamy do zamrażalnika na około 6-7h.
Jak zrobić jogurt mrożony?
Jak zrobić lody truskawkowe?
Jak zrobić sorbet śliwkowy?
Jak zrobić lody cynamonowe?
Przeczytaj teraz: Jak zrobić lody z jajek?
 3.7/5 (108 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (27)

bluem - 2015-07-19
Nie udały mi się lody ale kupuję korala wiśniowe, mają naprawdę dużo owoców a jak poleję syropem Paola smakują jak domowe.
kocham D - 2015-06-29
MMogłaś dać lepszy przepis
Doti - 2015-06-08
Przepis jest taki sobie - przede wszystkim żeby to miało ręce i nogi śmietana musi być ubita, a nie tak sobie "wlewamy". Jeśli mamy mleko pasteryzowane to nie trzeba go gotować, można trochę podgrzać żeby uwolnić aromat, a wanilię polecam dodać do mleka drobniutko posiekaną. W przypadku braku wanilii - cukier waniliowy (i mleko może być chłodne). Cukier - polecam puder, szybciej się uciera.
Mała - 2015-06-08
A śmietana ma być ubita zanim dodamy ją do masy?
NuTa - 2015-03-24
Przepis jest bardzo dokladny,trzeba tylko miec odrobine pojecia o gotowaniu.a jak myslisz ze zoltka same ubijesz?Oczywiscie ze z cukrem.
Aga - 2014-11-03
Mimo że przepis jest prosty to jest MYLĄCY ! UBIJANIE ŻÒŁTEK to robienie z nich kremowej masy o jasnym kolorze co odbiega od przepisu. Kierując sie przepisem ubiłam jaja z mlekiem z czego powstała mi PIANA której nie dało się podgrzapodgrzać do wspomnianej później masy. Nie dokładny przepis.
klaudia8120 - 2014-07-28
pyszne wyszły
Sławomir - 2014-05-23
Do cinek666 - smietanki 'kremówki' czyli 30-36 % tłuszczu. Chodziło chyba o roztarcie żółtek żeby stanowiły jedną masę. Do Soul - tak, to jest prosty przepis, tylko trzeba umieć rozróżnić coś dobrego od syfu ( mrożone owoce ??? ) acha i powiedz mi jeszcze jak zrobić Twoją metodą lody waniliowe ? Zamrozisz śmietanę , dodasz aromat waniliowy i zmiksujesz tym samym blenderem ??? Tacy ludzie jak Ty zabijają kulturę dobrego jedzenia za pomocą półśrodków ...
Do Gargamel - robisz karmel z cukru i dodajesz trochę śmietanki (z przepisu ) aż cukier się rozpuści i będziesz miał sos toffi .
Kika289 - Żółtka się tną przy 82 stopniach, więc masę trzeba zdjąć przed tą temperaturą bo inaczej masa będzie miała smak jajecznicy.
Nie jest to mój przepis, ale mam nadzieję, że pomogłem trochę :D
mimi - 2014-05-23
skomplikowane
cinek666 - 2014-05-22
zółtka ubijamy ..... z czym same ?, jakiej śmietanki ? do kawy ?
Soul - 2014-05-22
To ma być prosty przepis??? Prosty przepis to jest:
Śmietana 30%
mrożone owoce
cukier
Całość mieszamy blenderem z ostrzami do kruszenia lodu - gotowe do jedzenia od razu.
meszekowy - 2013-08-10
Polecam z bakaliami i do tego ztartą na grubo ciemną, mleczną czekoladę. Pycha :D
gargamel - 2013-08-08
Jak się robi lody domowe toffi / carmel ?
Wikto - 2013-07-25
Bardzo polecam z rodzynkami i kawałkami czekolady. Mnie bardzo smakują :)
pridok - 2013-06-27
1000 mleko (3,2%), 400 g cukier, 650 g śmietanka (30%), 200 g jaja, 200 g żółtka, 10 g żelatyna, podgrzać do MAX 75 stopni i szybko schłodzić .....
Jogurt mrożony zrobiony na bazie truskawek stanowi doskonałą propozycję na deser, który możemy podać podczas przyjęcia...
Jak zrobić jogurt mrożony?
Jogurt mrożony zrobiony na bazie truskawek stanowi doskonałą propozycję na deser...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
pasożyt