Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Przetwory > Jak zrobić dżem pomarańczowy?
Jak zrobić dżem pomarańczowy?

Jak zrobić dżem pomarańczowy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zastanawiałaś się kiedyś nad zrobieniem dżemu pomarańczowego? Jeśli nie, to proponuję Ci przygotowanie takowego. Prawda jest taka, że dżem pomarańczowy jest bardzo prosty w wykonaniu, a efekt końcowy potrafi zaskoczyć niejednego smakosza. Podczas wykonywania dżemu pomarańczowego ważne jest, aby uzbroić się w odrobinę cierpliwości, ponieważ cały proces zajmuje troszkę czasu. Ale naprawdę warto!
Rzeczy, których potrzebujesz:
Na każde 4 pomarańcze przypada:, 4 szklanki wody, 1 kg cukru
1
Obierz pomarańcze ze skórki. Pokrój cząstki na małe kawałki. Usuń każdą pestkę, jaką znajdziesz.
2
Włóż pomarańcze do rondelka i zalej wodą. Gotuj miksturę przez około trzydzieści minut, często mieszając. Stopniowo dodawaj cukier. Pamiętaj, aby zbierać pianę, która się utworzy.
3
UWAGA! Nie dodawaj od razu całego cukru. Dodawaj go stopniowo. Za każdym razem jak się rozpuści sprawdź smak dżemu. Jeśli uważasz, że wystarczy cukru nie dodawaj więcej. Wszystko zależy od tego czy pomarańcze są słodkie, czy nie. Możesz potrzebować więcej niż kilo cukru, ale możesz nie wykorzystać całego kilograma. Pamiętaj o tym.
4
Pod koniec gotowania dżem powinien mieć konsystencję gęstego płynu. Jeśli uważasz, że dżem powinien się jeszcze pogotować, to zostaw go na ogniu dłużej.
5
Gotowy dżem przełóż do wyparzonych słoików. Dokładnie zakręć wieczka.
Jak zrobić dżem malinowy?
Jak zrobić grzyby w sosie własnym na zimę?
Jak zrobić dżem z borówki amerykańskiej?
Jak zrobić pikle z ogórków?
 3.3/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

xxx - 2013-01-08
Mam pytanie:Po włożeniu do słoika gotowego wyrobu ile mam czekać na gotowy dżem??
Heniek - 2012-12-20
Co za bzdura, woda do dżemu. To zapleśnieje albo będzie kompot z dżemem. 1. Dżem nie paprać wodą. 2. reszta wyjdzie dobrze.
Joa - 2011-07-16
Polecam tez wersje dzemu ze skórka: dusic dzem ze skórka z jednej pomarañczy. Nada mu gorzki smak - dla milosników mocniejszych wrazeñ.
francis - 2010-07-15

Dżemy z dodatkiem żelatyny mają sztuczny, sklepowy smak. Zwykły cukier w zupełności wystarczy, żeby dżem był i smaczny i zdrowy. No chyba, że zamiast dżemu woli się jeść galaretę...

Igga - 2010-07-15
Ja bym dodała jeszcze żelatyny żeby lepiej się trzymało. Ale można i tak.
Jedną z zalet świeżych śliwek jest to, że jak żaden inny owoc nadają się one na domowe przetwory. Możesz zrobić z nich...
Jak zrobić dżem ze śliwek?
Jedną z zalet świeżych śliwek jest to, że jak żaden inny owoc nadają się one...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt