Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Moda Damska > Obuwie damskie > Jak usunąć brzydki zapach z butów?

Jak usunąć brzydki zapach z butów?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (64 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Jest to dość krępujący problem. I nie ma się co śmiać, ponieważ wiele osób robi co może, aby unikać ściągania butów w różnych miejscach. Jeśli nie zrobimy nic w tym kierunku, aby pozbyć się brzydkiego zapachu w butach i będziemy ich wciąż używać, odór się nasili. Dodatkowo w butach zagnieżdżą się bakterie lub grzyby, którym pod wpływem ciepła dobrze będzie się rozwijać. A tego chyba nie chcemy, prawda?
1
przewiewne skarpetki

Najlepszym sposobem na usunięcie przykrego zapachu z butów jest pozbycie się bakterii i/lub grzybów, które się w nich namnożyły. Aby uniknąć takich sytuacji, wybieraj buty z dobrą wentylacją. Nie noś butów ciężkich, grubych lub niedostosowanych do warunków pogodowych. Pamiętaj o bawełnianych skarpetkach, aby wchłaniały pot ze stóp. Unikaj natomiast skarpetek ze sztucznego materiału, ponieważ źle wchłaniają pot i zwiększają przykry zapach.

2
suszenie butów

Zaraz po ściągnięciu butów umieść je w ciepłym, suchym miejscu. Powstrzyma to bakterie przed rozmnażaniem. Pozostaw je na co najmniej 24 godziny. Nie zakładaj ich w tym czasie ponownie. Najlepiej, jeśli będziesz mieć kilka par butów i będziesz w nich chodzić na zmianę.

3
soda oczyszczona

Soda oczyszczona pomoże pozbyć się nieprzyjemnego zapachu i oczyścić buty. Wsyp do butów sodę przed ich założeniem, koniecznie nałóż skarpetki. Wieczorem, kiedy ściągniesz buty z nóg i zanim odłożysz je w ciepłe i suche miejsce, wsyp do nich odrobinę sody. Możesz zostawić je tak na kilkanaście godzin. Soda oczyszczona ma właściwości absorbujące nieprzyjemne zapachy.

4
zamrażanie butów

Innym sposobem na brzydki zapach jest włożenie butów do zamrażarki. Zanim jednak to zrobisz, włóż buty do woreczka plastikowego i bardzo dokładnie go zamknij. Mroź buty przez co najmniej dwie godziny.

5
nieprzyjemny zapach butów - sposób 1

Możesz też kupić specjalne spraye do butów. Innym sposobem jest wkrapianie do butów olejku z mięty pieprzowej. Po co jednak przepłacać za coś, co działa tak samo jak niedroga soda?

 3/5 (64 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (44)

Kokok - 2014-10-31
soda zostaje na butach
szara5 - 2014-10-29
no dokladnie :)
ja - 2014-10-06
Kwas borowy do kupienia w aptece wsypuje sie troche do skarpetki przed założeniem i troche do buta. Brak jakiegokolwiek zapachu naprawde dziala.
Bolo - 2014-10-06
Mój kumpel, jak zdejmie buty to smrody z chlewni są rarytasem ! On jak wejdzie do pomieszczenia to wszyscy wieja że nogi łamią w drzwiach .On tego już nie czuje , a i wstydu nie ma ! Jemu to już tylko piasecki pomóc będzie mógł !
Stopayeti - 2014-10-03
Wystarczy włożyć buty do zamrażarki na 10 minut /podkręcić to co trzeba na ten moment/.Nie niszczy butów nawet ze skóry grzyb zabija jak to było chyba na śmierć. Nic więcej.
P.S.
W ekstremalnych przypadkach włożyć do napalmu i kupić sobie nowe kapcie.
wodnik44 - 2014-10-03
Ja znam jedyny niezawodny sposób,na pozbycie się smrodliwych butów.Wyrzucić na śmietnik.
mir - 2014-10-03
myc nogi,skarpety 100% bawelny
posikac czasem :))
Bartosz Szewski - 2014-10-03
a nie prościej myć nogi ?
brudnyHARY - 2014-10-03
Najlepiej miec kilka par butow haha . Najlepiej to kupowac drogie i po tygodniu wymieniac, smrodu nie powinno byc :) . --- Podobno dobrze jest gazety pozgniatane w kulki wsadzic do butow, ale takie czarno biale , nie kolorowe . -- Ja polecam do butow kupowac sobie wkladki filcowe. Para cos okolo 2-2,5 zl . Nowa spokojnie na tydzien starczy . Ogolnie kupic sobie najlepij 10 par za 20 zl . Zmieniac je co kilka dni , a raz na dwa tygodnie , jak sie robi pranie czarnych rzeczy wzrucic do pralki . Wyprane nadaja sie na jeden lub dwa dni i nastepne . Pozniej znowu do pralki . raz na kilka miesiecy mozna wyminic wszystko na nowe . W sumie niedrogi sposob .
shoemaker - 2014-10-03
no jak, wyrzucić stare, kupić nowe
f - 2014-10-03
najlepszym sposobem jest zakup nowych ;)
mkmk - 2014-10-03
wystawiajcie buty na slońce, promieniowanie jakie ono daje i wysoka temp niszczy grzyby. słońce to darmowy środek odkażający
Seren - 2014-10-03
aby zabić bakterie i w ten sposób pozbyć się problemu śmierdzących butów należny włożyć je do miski z woda i tabletkami do odkażania wody. Są to tabletki jakich używa się w tropikach do dezynfekcji wody Sposób skuteczny, sprawdzony.
loko - 2014-10-03
umyć nogi
lewus - 2014-10-03
Równie idiotycznych porad jeszcze nie czytałem. Brawo !
zgora - 2014-10-03
A ja Wam powiem jedno: nic z tego nie działało w moim przypadku. Każda z tych rad jest oczywiście dobra, ale tylko w przypadku nieznacznego "smrodku". U mnie sprawa była bardzie złożona: nabawiłem się grzybicy stóp. I pomimo faktu, że chorobliwie dbam o stopy, problem się nasilał. Jak go rozwiązałem? Octem. Moczcie stopy co wieczór, przez ok 3 tygodnie w misce, gdzie na 1 l wody, przypadka pół szklanki octu. Efekt murowany, ale tylko dla wytrwałych. Stopy mniej się pocą, a jeśli już pot występuje, to stopy nie śmierdzą. Kupcie nowe obuwie, a starego (śmierdzącego) się pozbądźcie. Ocet i nowe obuwie powinny znacznie załagodzić sprawę. O tym niewiele się pisze, biorąc pod uwagę, że firmy, które produkują "magiczne specyfiki" do odświeżania obuwia, muszą przecież zarobić. Ponoć ocet winny też jest dobry, ale ja wybrałem wersję tańszą- zwykły. Powodzenia życzę.
lord wiader - 2014-10-03
Spalić śmierdzące buty.Niszczymy za jednym razem smród i grzyby
nsa - 2014-10-03
bardzo często myć nogi
andy - 2014-10-03
mycie nóg, zmiana skarpetek i butów to podstawa!!!
proste - 2014-10-03
kupic nowe buty
Chris - 2014-10-03
Ja wsypuje do butow kwas borowy, kupiony w aptece za pare groszy. Polecam. Krystyna
Angela - 2014-07-25
Najlepszym sposobem jest wsypanie do butow zwirku dla kotow.Polecam silikonowy. Zwirek neutralizuje nieprzujemne zapachy, pochlonie wilgoc. Mozna go umiescic w malych materialowych woreczkach albo bezposrednio wsypac do butow.Dobrym sposobem jest umieszczenie tego specifiku w szafce, w ktorej przechowujemy buty.
ecoinsert - 2014-07-16
tych wkladek ECO INSERT nie polecam , to pic na wodę, fotomontaż
Agniesia2678 - 2014-02-19
do butów można włożyć kilka plasterków cytryny ewentualnie wsypać sodę i tak zostawić na całą noc. Słyszałam jeszcze o sposobie zamrażania butów w woreczkach foliowych , ale jeszcze go nie wypróbowałam :)
Minkaa14 - 2014-01-31
Dobry sposób ( sama próbowałam) Tu włożenie do każdego z butów 1 torebkę herbaty, np. ziołowej, miętowej. Trzeba ją włożyć wieczorem , a rano otrzymamy efekt. :)
Agniesia2678 - 2013-12-08
próbowałam metodę z plasterkami cytryny , ale jest mało skuteczna
kolega - 2013-08-20
polecam katadyn - wrzucasz tabletkę do wiaderka, następnie buty na 3h i wyciągasz świeże
jaśfasola - 2013-07-01
nie ma nic o węglu szczególnie bambusowym co pochłania smród z butów!? Można zobić samemu a lepiej kupić gotowe saszetki (eco insert - sprawdzone przeze mnie)
ema1235 - 2013-06-19
bardzo ciekawe :)
usti - 2013-05-22
ponoć picie szałwii zmiejsza wydzielanie się smrodu spod pach i stóp; znajoma, która studiuje farmację mi to powiedziała
natka5151 - 2013-05-10
Ja kupuję specjalne sprey'e, którymi pryska się w bucie.... Mam takie do butów i do nóg. Bo pocące się stopy są tego przyczyną.
Lukrecja - 2013-02-28
Brzmi ciekawie:) Serio pomaga?
martakali2889 - 2013-02-08
Słyszałam właśnie o mrożeniu butów. Ja zauważyłam że coraz bardziej czuję nie przyjemny zapach po zdjęciu butów i się zastanawiam czy to nie przez rajstopy i pocenie się nóg. Rajstopy to również sztuczny materiał i chyba to jest powód zapachu.
daria16rog - 2013-02-08
Minkaa14 - 2013-01-29
Mój znajomy był z tym u lekarza specjalisty-dermatologa. I on powiedział że higiena jest najważniejsza np. popryskasz perfumą spocone ciało to jeszcze większy smród. Ale mój kolega mimo dobrej higieny miał dalej ten problem, więc poszedł do apteki. Farmaceuta przepisał mu jakiś środek i po kilku dniach problemu nie było. Pozdrawiam.
Krystian Myśliński - 2013-01-26
Mi pomogło. Bardzo dobry artykuł. Dzięki! :-D
Tg - 2012-12-17
wypychanie butów szarym papierem i schowanie do pudełka po każdym użyciu
karoolkaa96 - 2012-11-16
Dobrym sposobem jest włożenie do butów torebki herbaty, która minimalizuje przykry zapach.
roman8777 - 2012-01-25
a mi walo syry jak smok, jak wsciekle
zaki - 2011-11-24
hejka wszystkim jestem zawodowym koszykarzem i po kadym treningu buty mi smierdz postanowilem wyprubowac ten sposob z sodą i mam nadziej że pomoże
Cwaniak - 2011-10-06
"Dagusia" twój sposób jest zły przetestowalem i nic zapach był jeszcze gorszy
rodaks - 2010-07-24
2010-07-24 Bardzo dobrym sprawdzonym sposobem jest wsypać, takl jak we wcześniejszym komentarzu, ale nie sodę, lecz kwas borowy. jest to biały proszek w opakowaniu kilkugramowym dostępny w aptekach, które wykonują leki. Jedno opakopwanie - wsypać po trocę do skarpet, trochę do butów przed założeniem. Zastosować dwa, trzy,razy przed kolejnym założeniem, następnie powtórzyć, za tydzień i ustąpi przykry zapach w butach i nogi przesdtaną się pocić. Oczywiście trzeba pamiętać przede wszystkim o higienie stóp, mycie i zmian skarpet przy zmianie obuwia, ale chociaż dwa razy w ciągu dnia podczas stosowania kwasu. Kwas kosztuje pare złotych, czasem niechętnie sprzedają, ale można kupić. Naprawdę polecam, efekt 100%.
Dagusia - 2010-07-22
Domowym sposobem na śmierdzące buty jest pozostawienie w nich na 2 dni plastrów cytryny.
Alla90 - 2010-07-16
Śmierdzące buty są szczególnym problemem właśnie latem kiedy nogi się najbardziej pocą. Jeśli pracuje się w urzędzie to chcąc nie chcąc trzeba nosić buty zakrywające palce, jednak jeśli nie, to czemu nie założyć klapeczek? Ja w gorące dni noszę japonki i używam antyperspirantów do stóp. Noga ma przewiew, nie poci się i jeszcze ładnie pachnie :)
Stopy z uwagi na fakt, że niemal stale zamknięte w szczelnym obuwiu, pocą się, a to powoduje, że po zdjęciu butów...
Jak zrobić puder do stóp i butów?
Stopy z uwagi na fakt, że niemal stale zamknięte w szczelnym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt