Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Inne projekty i wyroby > Jak zrobić decoupage?
Jak zrobić decoupage?

Jak zrobić decoupage?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (17 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Decoupage jest to technika, która polega na ozdabianiu przedmiotów wykonanych z różnych materiałów [drewno, metal, plastik czy szkło] poprzez naklejanie na nie wzoru z papieru. Poszczególne warstwy papieru są pokrywane lakierem tak, aby papier wtopił się w powierzchnię i tworzył z nią jedna całość. Wzory powinny wyglądać tak, jakby były namalowane lub nadrukowane na wybranym obiekcie. Decoupage jest bardzo prostą metodą na ozdobienie prawie każdej powierzchni. Można się go bardzo szybko nauczyć. Zachęcam do spróbowania.
5

Wybierz odpowiedni klej.

W zależności do jakiej powierzchni będziesz przyklejać swój wzór, musisz mieć odpowiedni klej. Możesz jednak zainwestować w uniwersalny klej do decoupage lub klej, podkład i lakier 3 w 1 o nazwie Mod Podge (do kupienia tutaj).

6
robienie decoupage

Nałóż klej.

Za pomocą pędzelka nałóż cienką warstwę kleju do decoupage na wybrany obiekt i na powycinane wcześniej kawałki. Nakładaj klej równo.

7
robienie decoupage

Zacznij przyklejanie.

Przyklejaj wybrane kawałki jeden po drugim, powoli. Nakładaj kawałki ostrożnie, aby się nie pofalowały. Za każdym razem małym wałkiem lub palcami, zawsze od środka w kierunku zewnętrznym. Powtarzaj z każdym kawałkiem to samo. Jeśli będziesz nakładać kilka warstw, pamiętaj, żeby klej z poprzedniej warstwy całkowicie wyschnął. Nigdy nie nakładaj kolejnej warstwy, gdy klej jest jeszcze mokry.

8
robienie decoupage

Pozostaw do wyschnięcia.

Zanim przejdziesz do kolejnych czynności upewnij się, że klej całkowicie wyschnął. Jeśli na brzegach przykleiłeś za dużo warstw lub coś wystaje, możesz to ściąć za pomocą żyletki na przykład i wyrównać brzegi.

Jak ozdobić wazon metodą odwróconego decoupage?
Jak postarzyć komodę metodą decoupage?
Jak zrobić pisanki metodą decoupage?
Jak zrobić świąteczne podkładki pod szklanki z płytek ceramicznych?
 3.5/5 (17 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Jednym z najczęściej stosowanych w projektach decoupage klejem jest Mod Podge. Nie ma w tym nic dziwnego, ten wspaniały...
Jak zrobić klej do decoupage (zamiennik Mod Podge)?
Jednym z najczęściej stosowanych w projektach decoupage...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt