Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Inne projekty i wyroby > Jak zrobić decoupage?
Jak zrobić decoupage?

Jak zrobić decoupage?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (16 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Decoupage jest to technika, która polega na ozdabianiu przedmiotów wykonanych z różnych materiałów [drewno, metal, plastik czy szkło] poprzez naklejanie na nie wzoru z papieru. Poszczególne warstwy papieru są pokrywane lakierem tak, aby papier wtopił się w powierzchnię i tworzył z nią jedna całość. Wzory powinny wyglądać tak, jakby były namalowane lub nadrukowane na wybranym obiekcie. Decoupage jest bardzo prostą metodą na ozdobienie prawie każdej powierzchni. Można się go bardzo szybko nauczyć. Zachęcam do spróbowania.
1
robienie decoupage

Przygotuj materiały.

Wybierz obiekt, który chcesz ozdobić i zdecyduj jakimi materiałami będziesz chciała go udekorować. Możesz użyć praktycznie każdego materiału: tektury, chusteczek, papieru ozdobnego, papieru pakownego, gazet, etc. Generalnie im cieńszy i bardziej miękki materiał, tym łatwiej będzie na nim pracować.

2
robienie decoupage

Powycinaj fragmenty, których chcesz użyć.

Możesz użyć całych kawałków papieru, możesz go podrzeć, pociąć – możesz zrobić wszystko, aby uzyskać ciekawe kształty. Użyj nożyczek lub nożyka.

3

Zaplanuj swój projekt.

Zrób szkic swojego projektu, albo po prostu poukładaj powycinane kawałki w taki wzór w jaki chciałabyś je poprzyklejać. Jak stwierdzisz, że to jest to, zrób zdjęcie, aby zapamiętać wybrany wzór.

4

Przygotuj nawierzchnię.

Upewnij się, że obiekt, który będziesz obklejać jest czysty i suchy. Jeśli jest taka potrzeba umyj go lub przetrzyj go papierem ściernym. Jeśli chcesz go najpierw pomalować, zrób to przed naklejaniem wzoru.

Jak zrobić pisanki metodą decoupage?
Jak postarzyć komodę metodą decoupage?
Jak zrobić klej do decoupage (zamiennik Mod Podge)?
Jak zrobić decoupage z serwetki?
 3.4/5 (16 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

milablondi - 2012-11-21
witajcie, ja też bawię się w decoupage. Chciałam podzielić się z Wami jednym spostrzeżeniem. Ja do klejenia używam dosć grubego, szerokiego pędzla- jest on lepszy od małych pędzli, przyklejany papier, serwetka nie rozmięka wtedy tak szybko. Duzym pędzlem maluje się powierzchnie o kilka razy mniej. Kilka ruchów pędzlem i przyklejone, dzięki temu nie robi się tyle bąbli, a i serwetka się nie rozrywa. Polecam duże pędzle.
Ozdabianie przedmiotów metodą decoupage z użyciem serwetek, oprócz tego, że bardzo wciąga, umożliwia udekorowanie...
Jak zrobić decoupage z serwetki?
Ozdabianie przedmiotów metodą decoupage z użyciem serwetek...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt