Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Inne projekty i wyroby > Jak zrobić decoupage?
Jak zrobić decoupage?

Jak zrobić decoupage?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (17 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Decoupage jest to technika, która polega na ozdabianiu przedmiotów wykonanych z różnych materiałów [drewno, metal, plastik czy szkło] poprzez naklejanie na nie wzoru z papieru. Poszczególne warstwy papieru są pokrywane lakierem tak, aby papier wtopił się w powierzchnię i tworzył z nią jedna całość. Wzory powinny wyglądać tak, jakby były namalowane lub nadrukowane na wybranym obiekcie. Decoupage jest bardzo prostą metodą na ozdobienie prawie każdej powierzchni. Można się go bardzo szybko nauczyć. Zachęcam do spróbowania.
1
robienie decoupage

Przygotuj materiały.

Wybierz obiekt, który chcesz ozdobić i zdecyduj jakimi materiałami będziesz chciała go udekorować. Możesz użyć praktycznie każdego materiału: tektury, chusteczek, papieru ozdobnego, papieru pakownego, gazet, etc. Generalnie im cieńszy i bardziej miękki materiał, tym łatwiej będzie na nim pracować.

2
robienie decoupage

Powycinaj fragmenty, których chcesz użyć.

Możesz użyć całych kawałków papieru, możesz go podrzeć, pociąć – możesz zrobić wszystko, aby uzyskać ciekawe kształty. Użyj nożyczek lub nożyka.

3

Zaplanuj swój projekt.

Zrób szkic swojego projektu, albo po prostu poukładaj powycinane kawałki w taki wzór w jaki chciałabyś je poprzyklejać. Jak stwierdzisz, że to jest to, zrób zdjęcie, aby zapamiętać wybrany wzór.

4

Przygotuj nawierzchnię.

Upewnij się, że obiekt, który będziesz obklejać jest czysty i suchy. Jeśli jest taka potrzeba umyj go lub przetrzyj go papierem ściernym. Jeśli chcesz go najpierw pomalować, zrób to przed naklejaniem wzoru.

Jak zrobić klej do decoupage (zamiennik Mod Podge)?
Jak zrobić decoupage z serwetki?
Jak zrobić stemple z ziemniaków?
Triki i sztuczki przydatne przy rękodzielnictwie i robótkach ręcznych
5

Wybierz odpowiedni klej.

W zależności do jakiej powierzchni będziesz przyklejać swój wzór, musisz mieć odpowiedni klej. Możesz jednak zainwestować w uniwersalny klej do decoupage lub klej, podkład i lakier 3 w 1 o nazwie Mod Podge (do kupienia tutaj).

6
robienie decoupage

Nałóż klej.

Za pomocą pędzelka nałóż cienką warstwę kleju do decoupage na wybrany obiekt i na powycinane wcześniej kawałki. Nakładaj klej równo.

7
robienie decoupage

Zacznij przyklejanie.

Przyklejaj wybrane kawałki jeden po drugim, powoli. Nakładaj kawałki ostrożnie, aby się nie pofalowały. Za każdym razem małym wałkiem lub palcami, zawsze od środka w kierunku zewnętrznym. Powtarzaj z każdym kawałkiem to samo. Jeśli będziesz nakładać kilka warstw, pamiętaj, żeby klej z poprzedniej warstwy całkowicie wyschnął. Nigdy nie nakładaj kolejnej warstwy, gdy klej jest jeszcze mokry.

8
robienie decoupage

Pozostaw do wyschnięcia.

Zanim przejdziesz do kolejnych czynności upewnij się, że klej całkowicie wyschnął. Jeśli na brzegach przykleiłeś za dużo warstw lub coś wystaje, możesz to ściąć za pomocą żyletki na przykład i wyrównać brzegi.

9

Nałóż lakier.

Pokryj swoje dzieło kilkoma warstwami lakieru lub specjalnej emalii. Nie nakładaj kolejnej warstwy, dopóki poprzednia nie będzie sucha.

10

Przetrzyj papierem ściernym.

Jak już lakier będzie idealnie suchy przetrzyj – w razie potrzeby – powierzchnię, na której robisz decoupage papierem ściernym. W ten sposób wyrównasz wszelkie nierówności. Następnie przetrzyj powierzchnię wilgotną szmatką, aby usunąć proch.

11

Następnie nałóż kolejną warstwę lakieru.

Wyjątkowy wygląd decoupage zawdzięcza właśnie wielu warstwom lakieru. Ilość warstw jest zależna od Ciebie. Najczęściej nakłada się cztery – pięć warstw. Niektórzy nakładają nawet trzydzieści. Pamiętaj, żeby przecierać powierzchnię papierem ściernym co kilka warstw.

 3.5/5 (17 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

milablondi - 2012-11-21
witajcie, ja też bawię się w decoupage. Chciałam podzielić się z Wami jednym spostrzeżeniem. Ja do klejenia używam dosć grubego, szerokiego pędzla- jest on lepszy od małych pędzli, przyklejany papier, serwetka nie rozmięka wtedy tak szybko. Duzym pędzlem maluje się powierzchnie o kilka razy mniej. Kilka ruchów pędzlem i przyklejone, dzięki temu nie robi się tyle bąbli, a i serwetka się nie rozrywa. Polecam duże pędzle.
Niezależnie od tego, czy chcesz wytapetować jedną ścianę, czy okleić tapetą cały dom, zawsze zdarzy się tak, że...
Jak wykorzystać resztki tapety?
Niezależnie od tego, czy chcesz wytapetować jedną ścianę...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt