Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Usuwanie plam > Jak usunąć żółte plamy z potu na ubraniach?

Jak usunąć żółte plamy z potu na ubraniach?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (44 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Nasze ubrania są niejako atakowane przez sól z potu i środki antyperspiracyjne, przez co powstają na nich żółte, nieestetyczne plamy. Większość antyperspirantów ma w składzie aluminium, które to jest odpowiedzialne za żółte zabarwienie ubrań pod pachami. Plamy wprawdzie nie pojawiają się od razu, ale jeśli nie zadbamy o odzież odpowiednio wcześnie, ubranie nie będzie się nadawało do chodzenia. Proponuję więc sposoby na pozbycie się tych plam, aby nasze ulubione koszule nie poszły w niepamięć i nie leżały na dnie szafy.
1
wywabianie plam z potu - krok 1

Jak ochronić się przed żółtymi plamami?

Jeśli zależy Ci na jakiejś koszulce, załóż pod nią inną, aby to ta druga miała bezpośrednią styczność z ciałem. Jednak nie zawsze założenie drugiej koszulki pod spód jest możliwe. Wtedy możesz spróbować użyć antyperspirantu bez zawartości aluminium. Przeczytaj przed zakupem naklejki na opakowaniach i prześledź skład. Wybierz produkt z najniższą zawartością aluminium. Jak już nałożysz dezodorant, poczekaj, aż wyschnie i wchłonie się w skórę. Dopiero wtedy się ubierz. Jeśli nie masz czasu, żeby czekać włącz suszarkę i przesusz pachy. Jeśli się spociłeś, zdejmij ubranie i przepierz je natychmiast po zdjęciu. Nie odkładaj na później, żeby plama się nie 'zadomowiła'. Potem będzie Ci dużo ciężej się jej pozbyć. Jeśli jednak zauważyłeś, że żółte plamy i tak się robią, nie susz pach suszarką. Ciepło może dodatkowo pobudzać aluminium do działania. Susz ubrania na świeżym powietrzu, aby wiatr mógł je przewiać.

2
wywabianie plam z potu - krok 2

Jak się pozbyć żółtych plam? Po pierwsze, upewnij się, że koszulkę można poddawać środkom chemicznym. Nie na darmo na etykietach umieszcza się oznaczenia i wskazówki dotyczące prania. Podaję dwie metody na pozbycie się plam na białych ubraniach. Sukces w ich pozbyciu się zależy od tego, jak stare są plamy, oraz od rodzaju materiału. Najlepiej wybiela się bawełna.

  • Będziesz potrzebować sody oczyszczonej, wody oraz wody utlenionej. Wszystkie składniki wymieszaj w proporcjach 1:1:1. Najprawdopodobniej potrzebujesz około ¼ szklanki każdego składnika na jedną koszulkę. Połóż koszulkę na białym ręczniku. Nałóż na plamy zrobiony roztwór. Pozostaw na około 30 minut. Możesz od czasu do czasu za pomocą szczoteczki do zębów przetrzeć plamę. Po upływie tego czasu wypierz koszulkę w chłodnej wodzie.

  • Amoniak + detergent, którego głównym składnikiem jest tlen. Wymieszaj w proporcjach 1:1. Załóż gumowe rękawiczki. Zmiksuj te składniki w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Potrzebujesz około 2 łyżeczek każdego ze składników na jedną koszulkę. Połóż ją na białym ręczniku. Wetrzyj miksturę w plamy i pozostaw na pół godziny. Wypierz koszulkę w chłodnej wodzie.

3
wywabianie plam z potu - krok 3
Uważaj z kolorowymi ubraniami. Najpierw sprawdź dany specyfik na małej ilości materiału w niewidocznym miejscu, aby zobaczyć, czy powstaną plamy czy nie. Jeśli nie, możesz spokojnie wywabiać plamy z potu.
 2.7/5 (44 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

gosia01 - 2012-09-10
cześć wszystkim zmartwionym gospodyniom. Najlepszym środkiem na wszelkie plamy (wypraktykowałam to sama przez 25 lat) jest mikstura którą spryskuję plamy i wszystkie koszulki, koszule, swetry itp pod pachami przed każdym praniem. Do butelki z spryskiwaczem wlewamy dobry płyn do naczyń n.p. Ludwik i wodę w stosunku 1:1. jeżeli to nie pomoże to wierzcie mi, że nic nie pomoże.
grazka - 2012-09-03
ja proponuję dezodorant z ałunu.Jest bezpieczny,zdrowy i nie plami ubrań.Wystarcza na b.długi czas,Obecne aluminium w dezodorantach może powodowac raka piersi i inne problemy ze zdrowiem.
Aldi - 2010-07-22
Ogólnie wywabienie plam z potu zależy od materiału:

Bawełnę pierzemy ręcznie w letniej wodzie z dodatkiem mydła i amoniaku (1 łyżeczka na 1 litr wody). Potem normalnie pierzemy.

Jedwab - przecieramy miękką, nawilżoną szmatką w chłodnej wodzie, potem namaczamy w sodzie oczyszczonej rozpuszczonej w wodzie, potem szmatką ścieramy plamę. Suszymy.

Można też do wszystkich tkanin wypróbować zamoczyć je w wodzie z dodatkiem zwykłej soli lub pocierać szmatką z rozcieńczonym spirytusem (50%).
Ulubione i najdroższe rzeczy mają tendencje do częstszego plamienia się najróżniejszymi substancjami. Nowoczesne środki...
Jak wywabić trudne plamy?
Ulubione i najdroższe rzeczy mają tendencje do częstszego plamienia się najróżniejszymi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt