Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Pranie > Jak usunąć zapach potu z ubrań?

Jak usunąć zapach potu z ubrań?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.3/5 (378 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Letnie pocenie się jest poważnym problemem, nie tylko jeśli chodzi o dyskomfort. Pot pozostawia również swój zapach na ubraniach. A sól z potu połączona z antyperspirantem nie pachnie najlepiej. Przesiąknięte potem ubrania potrafią naprawdę brzydko pachnieć już kilka minut po założeniu. I nawet jeśli ubierzemy czystą koszulę, będziemy czuć ten zapach. Jakie są więc sposoby na usunięcie zapachu potu z ubrań?
1
soda oczyszczona

Brzydki zapach jest efektem działania bakterii. Zazwyczaj zostaje usunięty przez środki chemiczne w proszkach. Ale wszystko zależy od rodzaju proszku i od rodzaju wody, również od materiału. Soda oczyszczona pomaga regulować pH wody. Jeśli dodasz ½ szklanki sody oczyszczonej do każdego prania, detergenty będą pracować bardziej efektywnie i niszczyć bakterie. Soda, jako składnik naturalny, jest mniej szkodliwa dla środowiska niż środki syntetyczne, używane przez nas do niwelowania tego przykrego zapachu.

2
ocet winny

Aby poradzić sobie z przykrym zapachem potu na ubraniach można również zastosować ocet winny. Spryskaj nim ubrania pod pachami przed włożeniem ich do pralki. Ocet pomoże zwalczyć nie tylko przykry zapach, ale żółte plamy na ubraniach. Zneutralizuje również wydzielany przez ciało zapach, więc nikt już nie będzie się od Ciebie odsuwał, ani odwracał się za Tobą z tego powodu.

3
pranie
Możesz też namoczyć daną koszulkę w proszku do prania. Pozostaw na noc. Następnie mocz kilka godzin w płynie do płukania. Dokładnie wypłucz.
 2.3/5 (378 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (20)

Marecek - 2016-04-18
Wszyscy piszący "wystarczy wyprać i się umyć"! Przy okazji obrażacie mnóstwo osób chorych i z zaburzeniami metabolizmu! Nie każdy urodził się zdrowy i z niepachnącym zestawem bakterii skórnych! Wystarczy zwykła nadmierna potliwość, żeby zmieniła się flora bakteryjna i ilość mikroorganizmów na skórze urosła tysiące, czy miliony razy. Jeśli jeszcze skóra - z powodu jakiejś choroby - wydziela dodatkowo substancje mogące być pożywką dla mikrobów, to jest to nie do opanowania!!! Mycie rzeczywiście może usunąć nawet 99,9 % flory bakteryjnej, tylko nikt nie mówi, że w ciągu 5 minut po myciu całość tej zmytej flory potrafi się samoczynnie odnowić do stanu początkowego! I porady w stylu dodaj octu, amoniaku, sody itp. - wy to stosujecie i wiecie do jakich materiałów można a do jakich nie wolno tych środków używać. No i "dodać" tylko ILE i JAK - faceci na 100% sypną na środek suchych ciuchów kupkę "na oko" i dopiero będą zalewać wodą - no i przepis na szybką wymianę garderoby gotowy.
ktoś - 2016-04-12
Rozwalają mnie komentarze typu: wystarczy wyprać i się umyć. Po prostu genialne. Dla tych jaśnie oświeconych tłumaczę: codziennie biorę prysznic, codziennie świeża bluzka. Ale jedna bluzka i jeden sweter mają taką przypadłość, że po godzinie już śmierdzą. Przypuszczam, że to bakterie wchodzą w reakcję z pewnym syntetykiem. Spróbowałam dziś z octem - zobaczymy efekt.
ggghhh - 2015-01-20
ałun wystarczy! polecam :)
jam - 2015-01-20
To, co czujecie, to nie tylko zapach potu, a przede WASZE gazowe wydzieliny z żołądka. Pot też ma kwaśny odczyn, dlatego taki jest efekt. Niektórzy mają większy problem nieszczelności, dlatego wydaje im się bardziej odczuwalny..
. - 2015-01-19
wyprać....
Facet - 2015-01-19
Panowie! Oprócz zwykłego mysia i dezodorantów golenie pod pachami! To nie oznacza zniewieścienia. Są kremy które likwidują zarost. Poza tym odrastające włosy nie kują.
Życzliwa - 2015-01-19
Zwykłe prasowanie zabija bakterie na ubraniach, odkaża i nie ma brzydkiego zapachu.
basia - 2015-01-19
Najlepszym sposobem jest namoczenie ubran w rozpuszczonym w wodzie amoniaku,ok 1 godz.a potem normalnie wyprac.Reczniki ktore smierdza wilgocia czy inne ubrania bo dlugo schly tez. UWAGA , amoniak nie niszczy ubran i jego zapach szybko sie ulatnia ,a w przypadku kolorowych ubran, ubrania ozywia kolory i wygladaja jak nowe.
sebe - 2015-01-19
A ja znam lepszy i prostszy sposób nazywa się dezodorant i sprawa załatwiona .
Demo - 2015-01-19
Najlepszym sposobem na zapach potu z ubrania jest wrzucenie go do pralki i wypranie, potem prysznic i czyste ciuchy.
picek - 2015-01-19
Po co zostawiać mocz kilka godzin w płynie do płukania? Pomaga na coś?
Tomasz - 2014-06-03
Ozon skutecznym sposobem pozbycia się zapachu także w całym mieszkaniu.
ona - 2013-10-15
trzeba zaprac mydlem w kostce
STELLA176 - 2013-04-21
Przepraszam, ale poniżej źle wpisałam nazwę :-) ETIAXIL
STELLA176 - 2013-04-21
Myślałam, że przeczytam co innego. Nie ryzykowałabym użycie octu , bo nie wiem czy nie odbarwiłby ubrań. Ja proponuję normalne pranie, jak można to w wyższej temperaturze a także systematyczne używanie antyprespirantu, ale.....np.kupionego w aptece. Mogę polecić Etaxil. Jest droższy od innych ,alearto kupić by nie mieć tych brzydkich plam i nie śmierdzieć. Pozrawiam.
zigitrn - 2013-01-21
A jak usunąć zapach moczu ??? czasem mam wraże nie że moje spodnie śmierdzą moczem, mimo że nie mam problemów z oddawaniem moczu i nie sikam w spodnie...
Donata - 2010-08-23

Zacznij używać mocnych dezodorantów np Etaxil lub Antidral jednak jeśli ubrania śmierdzą potem nawet po praniu to znaczy że coś z potem jest nie tak. Dlatego musisz iść z tym do lekarza - rodzinnego oraz endokrynologa - może masz coś nie tak z hormonami które ci szaleją i stąd ten nieładny zapach potu. Może to też być wina tarczycy lub cukrzycy - więc przebadaj się na jedno i drugie. Przykry zapach potu może też wynikać z niedoboru witaminy B12.

Olala - 2010-08-23
Moje ubrania nawet po wypraniu smierdza... Zedne proszki i plyny do plukania nie pomagaja. Nawet paranie w 90 stopniach!
Klaudine - 2010-08-02

Genialne! Kto by pomyślał :P Problem polega jednak na tym, że często ubrania nawet po wypraniu tak są "przesiąknięte" zapachem potu, że ubierzesz je na 5 min, nawet się nie zdążysz spocić a już śmierdzi od ciebie na kilometr. To tak jak z butami, jak raz "prześmierdną", to choćbyś nie wiem ile wietrzyła, prała i co sypała do środka, efekt będzie co najwyżej doraźny.

Amalia - 2010-08-02
Pewnie będziecie zaskoczeni ale ja mam na to taki sposób: należy wyprać ubranie
Podczas lata lubimy czuć się zawsze czysto, świeżo i sucho. Nasze ciało w ciągu doby potrafi nawet wydzielić około 0,8...
Jak pozbyć się problemów z nadmierną potliwością?
Podczas lata lubimy czuć się zawsze czysto, świeżo...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt