Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Makarony > Jak zrobić spaghetti bolognese?

Jak zrobić spaghetti bolognese?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (29 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeśli śpieszysz się gdzieś i chcesz zrobić szybki i łatwy obiad, przygotuj spaghetti. Jeśli masz pod ręką wszystkie składniki, przygotowanie dania zajmie ci to zaledwie 15 minut. Prawie wszyscy kochają spaghetti, a jego zrobienie nie zajmuje dużo czasu. Jednakże wiele osób nie wie, jak się do tego zabrać. Możesz przygotować sos domowej roboty lub też kupić gotowy w sklepie. Do zakupionego sosu wystarczy dodać nieco przypraw i będzie smakował wyśmienicie. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak wykonać spaghetti bolognese z sosem.
1
Przygotuj niezbędne składniki – makaron spaghetti, 1/2 kg mielonego mięsa wołowego, 1/2 puszki pomidorów, cebula, ząbek czosnku, 1 zielona papryka, jeśli lubisz możesz również dodać żółtą bądź czerwoną. Zielona papryka bardzo dobrze smakuje i rewelacyjnie wygląda w tym daniu. Z łatwością możemy ją dostrzec w sosie, w odróżnieniu od papryki czerwonej czy żółtej. Sos będzie czerwony, zatem dodajmy nieco koloru do naszego dania.
2
Wszystkie warzywa pokrój w drobną kostkę. W tym samym czasie w osobnym garnku zacznij gotować makaron spaghetti, dopóki nie będzie al dente. Zmielone mięso wołowe wrzuć na patelnię i smaż dopóki nie zbrązowieje, następnie wrzuć pokrojone w kostkę warzywa. Całość duś, aż mięso będzie miękkie. Dodaj pomidory z puszki. Jeśli sos będzie za gęsty, możesz dodać odrobinę wody. Zamiast pomidorów z puszki możesz wykorzystać też koncentrat pomidorowy.
3
Sos dopraw do smaku takimi przyprawami jak sól, czarny pieprz, bazylia, czosnek, przyprawa włoska. Możesz dodać również nieco tymianku.
Jak roztopić czekoladę?
Jak zrobić karmel?
Jak zrobić bezy?
Jak gotować ziemniaki?
4
Teraz możesz wymieszać sos z ugotowanym makaronem, bądź umieścić makaron na talerzu i dopiero wtedy polać go sosem.
5
Jeśli kupisz gotowy sos w sklepie, prawdopodobnie będzie miał już w składzie zieloną paprykę, cebulę, pomidory, czosnek, a być może także grzyby czy inne warzywa. Jeśli jednak chcesz dodać własną kompozycję warzyw, po prostu kup sos i wrzuć je do niego. Dzięki temu twoje danie nabierze jeszcze lepszego smaku.
6
Przygotowanie spaghetti nie powinno zająć ci dłużej, niż 15 minut. Wszystkie składniki możemy bowiem gotować w tym samym czasie.
7
Staraj się nie rozgotować makaronu spaghetti. Do wody podczas gotowania dodaj nieco soli i parę kropel oleju, zapobiegnie to sklejaniu się makaronu. Makaron powinien być gotowy po około 10 minutach, co jakiś czas jednak sprawdzaj go, aby nie był zbyt miękki. Jeśli istnieje taka potrzeba, skosztuj jedną nitkę. Gdy makaron będzie gotowy, przepłucz go zimną wodą. Danie jest już gotowe.
8
Możesz podać spaghetti z sałatką, smażoną rybą, zielonym groszkiem lub pieczywem czosnkowym. Do tego dania doskonale pasuje kieliszek czerwonego wina.
 3.6/5 (29 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (7)

ana - 2013-03-30
Sos Bolognese to to na pewno nie jest, moze dobrze smakuje ale moze wymysl jakas inna nazwe:-)
nikita - 2013-03-05
A nigdy w życiu nie robie z torebek czy słoików.Najlepszy sos do spagetti to ten z przecieru z kartonu ,do tego zioła prawansalskie ,czosnek ,sól,pieprz i oczywiscie dobrej jakości mięso mielone,makaron z górnej półki (ten się nie rozgotuje i zawsze będzie aldente) do posypania ser .
żmija - 2013-01-26
Papryka ? ja radzę inny przepis bo ja robię dzisiaj z koleżanką jako powtórkę a wtedy dobrze nam wyszło bez papryki
Jaro - 2012-09-07
Przeczytałem przepis do połowy...
Nie polecam dodawać żadnej papryki,ona spowoduje że sos będzie gorzki,jestem ciekaw w jakim sosie do spaghetti autor widział paprykę lub o zgrozo GRZYBY!
Wogóle to nie jest przepis na spaghetti tylko na makaron z "jakimś sosem" i to niezbyt dobrym.
lugruk - 2011-09-01

Ja spaghetti robie z paczki dodaje wode i sos ma gotowy, gotuje makaron i smaze mięso wszystko łacze i mam

monia - 2011-08-30
Niezłe i szybkie w przygotowaniu ciekawe czy mi to wyjdzie bo jestem przed gotowaniem moja myśl ze bedzie wszystkim smakowało:)
POZDRAWIAM Monia
Marcin - 2010-07-23
Spaghetti bolognese mogę jeść codziennie. Najlepsze posypane tartą mozzarellą!
To przepyszne spaghetti z awokado może znaleźć się na Twoim stole w 20 minut. Super pomysł na szybki i smaczny obiad,...
Jak zrobić spaghetti z sosem awokado?
To przepyszne spaghetti z awokado może znaleźć się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt