Tutaj jesteś: Motoryzacja > Naprawa Samochodu > Karoserie > Jak usunąć rysy na lakierze?

Jak usunąć rysy na lakierze?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 1.9/5 (36 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Kiedy odkryjesz jakieś rysy na lakierze swojego samochodu, ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, to spowodować dalsze uszkodzenia lakieru podczas ich usuwania. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak w bezpieczny sposób usunąć rysy ze swojego samochodu. Możesz być pewny, że zrobisz to naprawdę skutecznie.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Polerka, Spirytus salicylowy, Lakier samochodowy, Bezbarwny lakier, Pistolet do lakieru, Miękka szmatka, Pasta do polerowania
1

Zbadanie rysy.

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to zbadać i ustalić typ oraz stopień uszkodzeń. To, co początkowo może wyglądać na głęboką rysę na lakierze, może być tylko niewielkim znakiem na powierzchni. Rysy mogą powstać na skutek uderzenia wózkiem sklepowym, czy zarysowania przez pachołek. Jednakże czasami zdarza się, że rysy są znacznie głębsze. W tym przypadku przejedź paznokciem po rysie, aby ocenić jak jest głęboka.

2

Czyszczenie.

Zacznij od oczyszczenia powierzchni, na której znajduje się rysa. Jest to niezbędny zabieg, mający na celu usunięcie z powierzchni wszystkich cząsteczek, które mogłyby spowodować dalsze uszkodzenia. Jeśli nie ma luźnych osadów na powierzchni lakieru, lekko przetrzyj go szczoteczką bądź szmatką. Możesz również użyć do tego celu miękkiej szmatki namoczonej w czystej wodzie z mydłem. Po tym zabiegu spłucz powierzchnię czystą wodą i wytrzyj do sucha szmatką. W ten sposób przygotujesz samochód do dalszych zabiegów.

Jaki kolor włosów odmładza?
Jak usunąć zarysowania na butach?
Jaki makijaż pod okulary?
Co zrobić w przypadku złamania się kluczyka w stacyjce lub w zamku?
3

Otarcia.

Otarcia powstają zazwyczaj na zewnętrznych warstwach lakieru samochodowego. Można je w łatwy sposób usunąć przy użyciu specjalnych środków, które możesz znaleźć w sklepach motoryzacyjnych. Na miękką szmatkę nałóż odrobinę spirytusu salicylowego bądź innego środka i rozcieraj go ruchem kołowym wokół zadrapania. Podczas całego zabiegu obserwuj jak zadrapanie znika. Gdy stanie się ono już niezauważalne, wykonaj ten sam proces z użyciem miękkiej szmatki zwilżonej wodą.

4

Rysy.

Jeśli obserwując rysę nadal możesz w niej dostrzec kolor twojego samochodu, oznacza to, że tylko zewnętrzna warstwa lakieru została uszkodzona. Aby ja zakryć wystarczy na zadrapanie nałożyć niewielką ilość lakieru samochodowego. Po wyschnięciu nałóż na powierzchnię pastę do polerowania i staraj się wyrównać kolor lakieru. Głębsze zadrapania odsłaniające blachę samochodu wymagają nieco więcej wysiłku, aby je zakryć. Lakier samochodowy w kolorze takim samym jak cała reszta pojazdu musi zostać nałożony bezpośrednio na rysę. Najlepiej gdy zrobi się to przy użyciu specjalnego pistoletu. Zanim przystąpisz do woskowania lub lakierowania, zastosuj pastę do polerowania. Dobrze sprawdzi się również polerka.

 1.9/5 (36 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (7)

ada - 2015-12-28
Na rysy najlepsza pasta do zebów
ada - 2015-12-28
Na rysy najlepsza pasta do zebów
MarcinK - 2014-11-06
Probowałem nie jeden pisak, niestety na dłużczą mete nie jest to dobrze rozwiązanie, bo po umyciu auta wszystko wraca... korzystam ze środka ochronnego raptor u pol i tym naprawde jestem zadowolony...
regenerownia - 2014-05-14
Ja też jestem ciekawa czy ten pisak działa?
martakali2889 - 2013-03-04
A czy ten reklamowany pisak z mango do zarysowań jest może skuteczny czy ktoś próbował?
Ja - 2012-10-22
Usunąć rysę przez lakierowanie elementu na to sam bym nie wpadł. Dziękuję autorowi za tak przydatną informację
Mat - 2010-07-23
Jeśli ktoś tego nie robił nigdy to nie polecam wypróbowywanie 'czy się uda' na własnym samochodzie. Do tego trzeba wprawy.
 
Na małe zarysowania na skórzanych butach, zazwyczaj mogą sprawdzić się pasty do butów. Jednak ciemne zarysowania...
Jak usunąć zarysowania na butach?
Na małe zarysowania na skórzanych butach, zazwyczaj...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt