Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Naprawy Domowe i Remonty > Stolarstwo > Jak kłaść panele podłogowe?

Jak kłaść panele podłogowe?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (21 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jest wiele metod na położenie paneli. My jednak zaprezentujemy jedną z najprostszych, z którą poradzi sobie dosłownie każdy, kto ma jakieś pojęcie do czego służy młotek. Potrzebujesz tylko odrobinę cierpliwości, uporu i chęci. Powinno się pamiętać, aby paneli nie kłaść zaraz po kupnie. Najlepiej odczekać kilka dni. Przez ten czas panele powinny leżeć w pomieszczeniu, w którym będziesz je kłaść. Pewnie zapytasz po co? A no po to, aby się zaaklimatyzowały. Zdejmij z nich folię, ale nie zdejmuj taśm, którymi są związane. Po kilku dniach możesz już je układać. Jak? Oto odpowiedź.
Rzeczy, których potrzebujesz:
zmiotka i szufelka, ołówek stolarski, nożyk do cięcia, wiertarka, gwoździe do twardego drewna, gwoździarka, młotek gumowy, piła okrągła.
1
Jak się przygotować do kładzenia paneli? Po pierwsze trzeba być ostrożnym, ponieważ położenie paneli to robota na lata, a nie na chwilę. Po pierwsze wynieś wszystkie meble z danego pomieszczenia. Jeśli coś jest wbudowane w podłogę, będziesz musiał ułożyć panele wokoło. Nie jest to najłatwiejsza rzecz do zrobienia, ale jakoś sobie trzeba poradzić. Jeśli układasz panele na cemencie lub innej powierzchni, z której może przenikać wilgoć, lub która jest po prostu nierówna użyj specjalnych mat pod panele, oferowanych przez producentów. Możesz też położyć izolację z płyt filcowych, pilśniowych lub korkowych. Jeśli układasz panele na startej podłodze musisz podciąć część ościeżnicy i drzwi. W tym celu połóż panel na już przygotowanej podłodze, żeby zmierzyć, ile trzeba odciąć.
2
Pierwszą deskę panelową połóż w rogu pomieszczenia. Obydwie jej strony z wpustem muszą znajdować się przy ścianie. Między ścianą, a panelem powinna być mała szczelina, około 1-2 centymetra.
Jak malować sufit?
Jak położyć płytki na podłodze?
Jak rozpalić w piecu?
Jak udrożnić rury sodą i octem?
 2.9/5 (21 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

kas-poz - 2015-06-04
Porady godne uwagi, zwykle jednak tym zajmuje się fachowiec, dla mnie ważniejsze które wybrać i czym się kierować http://artelis.pl/artykuly/65252/Drewno-wraca-do-lask
Wszyscy wiemy, że można szpachlować ściany, ale drewno? Tak, drewno też można szpachlować i wcale nie jest to trudne....
Jak szpachlować drewno?
Wszyscy wiemy, że można szpachlować ściany, ale drewno? Tak, drewno też można szpachlować...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Bogumila Sikora
  • Grzegorz Grzasko
  • Grazyna Gorczyca
  • Leszek Panacheda
  • Anna Grzywka
  • Monika Rojek
  • Małgorzata Stankiewicz
  • Ewa Kucińska
pasożyt