Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Choroby skóry > Jak złagodzić swędzenie skóry?

Jak złagodzić swędzenie skóry?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (25 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Swędzenie skóry jest bardzo denerwujące, a ciągłe jej drapanie może prowadzić do infekcji. Przeczytaj poniższe wskazówki, a dowiesz się jak łagodzić swędzenie skóry domowymi sposobami.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Mąka kukurydziana, Soda oczyszczona, Żel aloesowy, Płatki owsiane, Mleko skondensowane, Balsam, Letnia kąpiel
1

Swędzenie skóry jest bardzo frustrujące i denerwujące. Ważne jest, aby uniknąć drapania swędzącej skóry, w przeciwnym razie można doprowadzić do rozwoju infekcji. Gorąca kąpiel i prysznic tylko nasilają objawy. Kąpiel w letniej wodzie pomoże ci ochłodzić skórę i zmniejszy uczucie swędzenia. Połóż się w wannie i wypełnij ją niezbyt ciepłą lub letnią wodą.

2

Istnieje wiele naturalnych składników, które można dodać do letniej kąpieli, aby złagodzić swędzenie skóry i wspomóc jej gojenie. Możesz dodać składniki pojedynczo lub połączyć kilka na raz. Mleko posiada kojące właściwości, a zawarte w nim aminokwasy działają korzystnie na swędzącą skórę. Do kąpieli możesz dodać jedną puszkę skondensowanego mleka, a następnie kąpać się przez co najmniej 20 minut. Możesz również połączyć skondensowane mleko z 2 szklankami płatków owsianych i dodać je do kąpieli lub każdy z tych składników zastosować osobno.

3

Jeśli nie masz pod ręką skondensowanego mleka lub płatków owsianych, dodaj do letniej kąpieli sodę oczyszczoną lub mąkę kukurydzianą. To przyniesie natychmiastową ulgę. Przygotuj około ½ szklanki sody oczyszczonej lub mąki kukurydzianej i wsyp do wanny wypełnionej letnią wodą. Wejdź do wanny i kąp się przez co najmniej 20 minut.

4

Po kąpieli w wannie spłucz ciało chłodnym prysznicem. Upewnij się, czy woda nie jest zbyt gorąca. W przeciwnym razie skóra ponownie zacznie swędzieć. Nie szoruj ciała, delikatnie spłucz je strumieniem letniej lub chłodnej wody.

5

Po ochłodzeniu skóry swędzenie powinno całkowicie ustąpić. Wyjdź z wanny i poczekaj, aż skóra samoczynnie wyschnie na powietrzu lub osusz ją delikatnie przykładając ręcznik. Jeśli posiadasz skórę wrażliwą, wybierz ręcznik wyprany bez użycia silnych detergentów i upewnij się, że nie jesteś uczulona na zastosowany proszek lub płyn zmiękczający. Nigdy nie pocieraj energicznie skóry po kąpieli.

Domowe sposoby na grzybicę paznokci.
Co oznaczają pryszcze na twarzy?
Jak utrzymać opaleniznę?
Jak leczyć grzybicę pochwy domowymi sposobami?
Wskazówki
  • Aloes działa kojąco na swędzącą skórę. Najlepiej jeśli aplikujemy sok prosto z rośliny. Po prostu przełam liść aloesu i potrzyj nim swędzące obszary ciała.
  • Jeśli chcesz poczuć szybką ulgę, połóż na twarz wilgotną szmatkę lub zawiń w ręcznik kostki lodu i przyłóż je do swędzących miejsc.
  • Jeśli chcesz złagodzić swędzenie po ugryzieniu komarów, z wody i sody oczyszczonej przygotuj papkę i załóż ją na ten obszar.
  • Jeżeli często zmagasz się z chorobami skórnymi lub alergią, wypróbuj olej arganowy (do kupienia tutaj). To jeden z najskuteczniejszych naturalnych środków na problemy skórne.
  • Nie drap swędzącej skóry, gdyż zwiększasz szanse na powstanie zakażenia. Jeśli skóra w tym miejscu staje się czerwona, oznacza to, że powstał stan zapalny i należy skontaktować się z lekarzem.
 3.4/5 (25 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

oliwia - 2016-02-29
dlaczego swędzii??
slawko - 2015-01-07
Ale ironia losu :-)
ja wlasnie kupilem sobie olej arganowy i okazalo sie, ze mam na niego uczulenie i dlatego trafilem na ta strone :-)

Do nawilzania skory polecam tez oliwe z oliwek, mozna kupic w spozywczym.
bookbis - 2014-09-26
Różne preparaty próbowałam ale najlepsza jest oliwka dla dzieci z wit F
Przyczyn swędzenia są setki. Najczęściej leżą one w samej skórze. Świąd to na przykład częsta reakcja na przesuszenie i...
Swędzenie skóry - o czym świadczy?
Przyczyn swędzenia są setki. Najczęściej leżą one...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt