Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Choroby skóry > Jak złagodzić swędzenie skóry?

Jak złagodzić swędzenie skóry?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (23 ocen)
Oceń 
Swędzenie skóry jest bardzo denerwujące, a ciągłe jej drapanie może prowadzić do infekcji. Przeczytaj poniższe wskazówki, a dowiesz się jak łagodzić swędzenie skóry domowymi sposobami.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Mąka kukurydziana, Soda oczyszczona, Żel aloesowy, Płatki owsiane, Mleko skondensowane, Balsam, Letnia kąpiel
1

Swędzenie skóry jest bardzo frustrujące i denerwujące. Ważne jest, aby uniknąć drapania swędzącej skóry, w przeciwnym razie można doprowadzić do rozwoju infekcji. Gorąca kąpiel i prysznic tylko nasilają objawy. Kąpiel w letniej wodzie pomoże ci ochłodzić skórę i zmniejszy uczucie swędzenia. Połóż się w wannie i wypełnij ją niezbyt ciepłą lub letnią wodą.

2

Istnieje wiele naturalnych składników, które można dodać do letniej kąpieli, aby złagodzić swędzenie skóry i wspomóc jej gojenie. Możesz dodać składniki pojedynczo lub połączyć kilka na raz. Mleko posiada kojące właściwości, a zawarte w nim aminokwasy działają korzystnie na swędzącą skórę. Do kąpieli możesz dodać jedną puszkę skondensowanego mleka, a następnie kąpać się przez co najmniej 20 minut. Możesz również połączyć skondensowane mleko z 2 szklankami płatków owsianych i dodać je do kąpieli lub każdy z tych składników zastosować osobno.

3

Jeśli nie masz pod ręką skondensowanego mleka lub płatków owsianych, dodaj do letniej kąpieli sodę oczyszczoną lub mąkę kukurydzianą. To przyniesie natychmiastową ulgę. Przygotuj około ½ szklanki sody oczyszczonej lub mąki kukurydzianej i wsyp do wanny wypełnionej letnią wodą. Wejdź do wanny i kąp się przez co najmniej 20 minut.

4

Po kąpieli w wannie spłucz ciało chłodnym prysznicem. Upewnij się, czy woda nie jest zbyt gorąca. W przeciwnym razie skóra ponownie zacznie swędzieć. Nie szoruj ciała, delikatnie spłucz je strumieniem letniej lub chłodnej wody.

5

Po ochłodzeniu skóry swędzenie powinno całkowicie ustąpić. Wyjdź z wanny i poczekaj, aż skóra samoczynnie wyschnie na powietrzu lub osusz ją delikatnie przykładając ręcznik. Jeśli posiadasz skórę wrażliwą, wybierz ręcznik wyprany bez użycia silnych detergentów i upewnij się, że nie jesteś uczulona na zastosowany proszek lub płyn zmiękczający. Nigdy nie pocieraj energicznie skóry po kąpieli.

Jak schudnąć na szyi?
Jak zrobić żel aloesowy?
Jak się opalać w solarium?
Jak leczyć poparzenia słoneczne?
Wskazówki
  • Aloes działa kojąco na swędzącą skórę. Najlepiej jeśli aplikujemy sok prosto z rośliny. Po prostu przełam liść aloesu i potrzyj nim swędzące obszary ciała.
  • Jeśli chcesz poczuć szybką ulgę, połóż na twarz wilgotną szmatkę lub zawiń w ręcznik kostki lodu i przyłóż je do swędzących miejsc.
  • Jeśli chcesz złagodzić swędzenie po ugryzieniu komarów, z wody i sody oczyszczonej przygotuj papkę i załóż ją na ten obszar.
  • Jeżeli często zmagasz się z chorobami skórnymi lub alergią, wypróbuj olej arganowy (do kupienia tutaj). To jeden z najskuteczniejszych naturalnych środków na problemy skórne.
  • Nie drap swędzącej skóry, gdyż zwiększasz szanse na powstanie zakażenia. Jeśli skóra w tym miejscu staje się czerwona, oznacza to, że powstał stan zapalny i należy skontaktować się z lekarzem.
 3.4/5 (23 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

slawko - 2015-01-07
Ale ironia losu :-)
ja wlasnie kupilem sobie olej arganowy i okazalo sie, ze mam na niego uczulenie i dlatego trafilem na ta strone :-)

Do nawilzania skory polecam tez oliwe z oliwek, mozna kupic w spozywczym.
bookbis - 2014-09-26
Różne preparaty próbowałam ale najlepsza jest oliwka dla dzieci z wit F
Przyczyn swędzenia są setki. Najczęściej leżą one w samej skórze. Świąd to na przykład częsta reakcja na przesuszenie i...
Swędzenie skóry - o czym świadczy?
Przyczyn swędzenia są setki. Najczęściej leżą one...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Jolanta Mroz
  • Edyta Hertrampf
  • Rafał Kluska
  • Danuta Obczynska
  • Renia Trela
  • Maria Borowiec
  • Rafał Zawadzki
  • Jakub Górny
  • Martyna Buczyńska
  • Malgorzata Strojny
  • Magdalena Chojnacka
  • Marta Skonieczna
  • Mariusz Felisiak
  • Beata Palińska
  • IlonaMaria Sobota
  • Anna Stawowska
  • Andrzej Chronowski
  • Edyta Giłka
  • Krzysztof Kurek
  • Łukasz Puchalski
  • Bozena Pietrucha
  • Napek Zdzisiek
  • Sylwia Kowalczyk
  • Adela Wolas
  • Barbara Beger
  • Ireneusz Kozicz
  • Edyta Jędrzejewska
  • Magda Mietła
  • Marcin Kadzikiewicz
  • Ewelina Koral
pasożyt