Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Budowanie modeli > Jak zrobić dioramę?

Jak zrobić dioramę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (10 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Diorama to mały model przedstawiający mini-świat, cały krajobraz w jednym małym pudełku. Może to być cokolwiek tylko zechcesz. Możesz zrobić dioramę okolicy, miasta, historyczną – jakąkolwiek. Zdecyduj się więc na coś konkretnego i zabieramy się do roboty!
Rzeczy, których potrzebujesz:
pudełko kartonowe, miniaturki domów, zwierząt, ludzi, drzew, samochodów, etc., pędzelki, papier ozdobny, klej hobbistyczny, nożyczki, farby, kredki, markery.
1
Zdecyduj się na model, który chcesz odtworzyć. Zrób szkice tego, jakbyś chciał, aby Twoja diorama wyglądała. Zrób jej szkic z przodu, z tyłu oraz z góry.
2
Pomyśl o skali dioramy, aby już od początku wszystko szło zgodnie z planem. Wszystko zależy też od tego, jakiej wielkości masz figurki.
3
Zbierz materiały. Figurki osób i rzeczy, które umieścisz w dioramie, drzewa, domy, zwierzęta, papier ozdobny – wszystko czego będziesz potrzebować. Te rzeczy będą w dużej mierze zależeć oczywiście od tego, co będzie przedstawiać Twoja diorama.
4
Podstawę dioramy możesz zrobić z pudełka po butach, lub jakiegokolwiek innego pudełka. Powinno ono być stabilne, aby diorama się w nim bez problemu trzymała.
5
Zdecyduj się na tło/podłoże. Możesz je wykonać samodzielnie lub posłużyć się wybranym papierem ozdobnym.
6
Buduj dioramę zaczynając od jej tyłu. Najpierw stwórz horyzont i podłoże lub niebo. Następnie umieść większe przedmioty. Na samym końcu wstaw najmniejsze elementy. Powinny się one znajdować gdzieś na przodzie dioramy. Przytwierdź je za pomocą kleju.
Jak usunąć Super Glue ze skóry?
Jak naprawić zamek błyskawiczny?
Jak zrobić masę papierową?
Jak narysować różę?
 2.7/5 (10 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Kacper - 2010-07-30
Strasznie podobają mi się takie maleńkie modele domów a nawet całych miast. Mógłbym się w nie wpatrywać godzinami. Kiedyś coś takiego na studiach robiliśmy. Projekt wyszedł ekstra ale pracy też trochę przy nim było.
 
W sztuce kształtowania balonów, miecz stanowi podstawowy i zarazem najprostszą do zrobienia rzeźbę. Skręcanie...
Jak zrobić miecz z balona?
W sztuce kształtowania balonów, miecz stanowi podstawowy i zarazem najprostszą do...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt