Tutaj jesteś: Podróże > Transport > Podróż samolotem > Jak przewieźć psa samolotem?

Jak przewieźć psa samolotem?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (187 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Podróże z psem to dziś naturalna rzecz. Psy stały się częścią naszej rodziny, a my chcemy, by były one z nami wszędzie tam, gdzie się wybieramy. Jednak istnieją pewne wytyczne i protokoły dotyczące podróżowania z psem, zwłaszcza w samolocie. Ogólnie rzecz biorąc psy można podzielić na małe, które można uznać za „bagaż podręczny” lub duże, które traktowane są jak zwykły „bagaż”. Jeśli twój pies jest duży, oto kilka wskazówek jak uniknąć kłopotów podczas podróży samolotem.
1

Wybór odpowiednich linii lotniczych.

Sprawdź czy wybrane linie lotnicze mają określone zasady co do przewozu zwierząt. Jeśli wybrana linia lotnicza pozwala na przewóz psów, zapoznaj się z zasadami i obowiązującymi procedurami. Sprawdź istotne informacje, takie jak: gdzie i kiedy twój pies ma zostać odebrany po dotarciu na miejsce.

2

Rezerwacja i ogólne ostrzeżenia.

Upewnij się, że masz rezerwację biletów, kiedy już dowiesz się, że wybrane linie pozwalają na podróż z psem. W większości przypadków istnieje pewna określona liczba zwierząt, które mogą zostać przewiezione podczas jednego rejsu. Dzięki temu będziesz mogła zarezerwować lot, w którym nie będzie większych problemów z przewozem psa. Poproś załogę samolotu, aby pozwolili ci odprowadzić psa do ładowni i mieli na niego oko.

3

Udaj się z psem do weterynarza.

Poproś go, aby sprawdził jak twój pies zniesie podróż. Powinnaś zrobić to co najmniej kilka dni przed wyjazdem. Nie chcesz przecież narażać swojego psa na niebezpieczeństwo i chcesz, aby podróż zniósł jak najlepiej.

Jak zrobić prosty samolot z papieru?
Jak zrobić samolot z papieru?
Co robić, kiedy pies wszystko gryzie?
Jak poznać charakter swojego psa?
4

Przygotuj klatkę transportową dla psa.

Jeśli wszystko do tej pory idzie w porządku, poszukaj odpowiedniej klatki dla psa. Weź pod uwagę jego wielkość, odpowiednią wentylację i miejsce na pojemniki z wodą. Powinna ona być na tyle duża, by pies mógł w niej swobodnie usiąść, stać, leżeć oraz obrócić się bez wysiłku. Upewnij się, że wszystkie śruby i gwoździe są zabezpieczone.

5

Zadbaj o przyjazne środowisko.

Możesz zapewnić swojemu psu poczucie bezpieczeństwa, umieszczając w klatce jego ulubione zabawki. To powinno zmniejszyć poziom jego lęku. Możesz wrzucić do klatki wszystkie rzeczy, które kojarzą mu się z domem, ale pamiętaj by zbytnio jej nie wypełnić. Pies musi mieć nieco wolnej przestrzeni.

6

Sprawdź wszystkie szczegóły.

Możesz również założyć swojemu pupilowi obrożę z twoimi danymi osobowymi i miejscem docelowym podróży.

7

Organizacje zajmujące się transportem psów.

Jeśli nie masz możliwości przewiezienia psa tym samym lotem, udaj się do tego typu organizacji, które z pewnością udzielą ci pomocy.

 5/5 (187 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Ala - 2010-09-21
Aby wyjechać z psem za granicę musimy mieć dla niego paszport oraz ważne szczepienie przeciwko wściekliźnie i elektroniczny chip bądź tatuaż. Kraje takie jak: UK, Irlandia, Szwecja i Malta mają dodatkowe wymagania. Aby tu przyjechać z psem czy kotem trzeba mieć również: zaświadczenie o leczeniu przeciw bąblowicy, zaświadczenie o zabiegu przeciw kleszczom czy dodatkowe badania potwierdzające skuteczność działania szczepienia przeciwko wściekliźnie.
Podróżowanie samolotem wzbudza nie lada emocje. Chyba każdy z nas obawia się turbulencji i różnych innych problemów w...
Jak podróżować samolotem?
Podróżowanie samolotem wzbudza nie lada emocje. Chyba każdy z nas obawia się turbulencji...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt