Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Jak przygotować się do kolonoskopii?

Jak przygotować się do kolonoskopii?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (238 ocen)
Oceń 
Kolonoskopia to mało inwazyjne, endoskopowe badanie okrężnicy i końcowego odcinka jelita cienkiego. Przeprowadza się je za pomocą wziernika zakończonego kamerą, który wprowadza się do odbytu. Dzięki temu zabiegowi lekarz może wykryć niektóre z chorób (np. owrzodzenia, polipy) lub pobrać fragment tkanki do badań.
Procedura przebiegu samego zabiegu nie jest wcale taka straszna. Pacjentów poddaje się znieczuleniu, dzięki czemu nie odczuwają oni bólu w czasie zabiegu ani też po nim. Jednak bądźmy szczerzy, nikt nie lubi przygotowania do kolonoskopii. 24-godzinny proces oczyszczania organizmu poprzedzający zabieg nie należy do najprzyjemniejszych. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, dzięki którym dowiesz się jak odpowiednio przygotować się do kolonoskopii i zminimalizować zdenerwowanie wywołane przygotowaniami.
1
Na tydzień przed zaplanowanymi badaniami skontaktuj się z lekarzem, który udzieli ci informacji, które leki i witaminy możesz nadal przyjmować. Większość specjalistów zaleca odstawienie leków zawierających żelazo i ibuprofen, ponieważ mogą one zwiększyć ryzyko wystąpienia krwawienia podczas zabiegu.
2
Dzień przed zabiegiem musisz zacząć pościć. Oznacza to, że powinieneś pić jedynie klarowne płyny. Nie należy spożywać żadnych stałych pokarmów. Jeśli nie będziesz postępować według tych wskazówek i będziesz przyjmować stały pokarm, proces oczyszczania jelit będzie o wiele bardziej nieprzyjemny.
3
Nawet jeśli jesteś głodny, nie jedz. Staraj się wypełnić brzuch płynami, sokami i wodą mineralną, aby pozbyć się uczucia głodu. Znajdź sobie również dodatkowe zajęcie w tym dniu – czytanie książek, oglądanie filmów, czy praca po godzinach pozwala zapomnieć o głodzie.
4
Specjalną zawiesinę oczyszczającą jelita wypij dopiero wówczas, gdy znajdziesz się w domu lub innym zapewniającym ci komfort miejscu. Niektóre osoby potrzebują bowiem naprawdę niewiele czasu, by rozpoczęło się wypróżnienie. Musisz mieć natychmiastowy dostęp do toalety.
Jak leczyć zaparcia?
Jak leczyć wzdęcia brzucha?
Jak złagodzić ból brzucha?
Domowe sposoby na refluks żołądka
Przeczytaj teraz: Jak zrobić lewatywę?
 4.9/5 (238 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

aaa - 2013-09-26
Zasada I: Rozluźnij poślady.
loo_k - 2013-04-29
Kolonoskopię w Warszawie można wykonać w krótkim terminie w Centrum Zdrowia Matki Dziecka i Młodzieży, Aleja Armii Ludowej 13. Zabiegi wykonywane są zarówno u dzieci ( od niemowląt ) jak i u osób dorosłych. Placówka oferuje różne rodzaje znieczuleń, także znieczulenie ogólne.

Informacje www.czmdm.pl
Gino - 2011-10-30
Już po kolonoskopii, więc chętnie podzielę się info jak przygotowywałem się do badania. Byłem na konsultacji u dr Szabłowskiego z Prywatnej lecznicy Certus i przygotowywałem się wg jego zaleceń. Na tydzień przed badaniem miałem wykluczyć z diety owoce pestkowe, pomidory i sok pomidorowy i ziarniste pieczywo. W dniu poprzedzającym badanie byłem na diecie płynnej, a od południa zacząłem pić środek przeczyszczający. W dniu badania pozostawałem na czczo. Mam nadzieję, że się przyda :)

Ciekawe porady

Jak przeżyć upał?

Jak leczyć niestrawność?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Mieczysław Hromiak
  • Natalia Cech
  • Adam Lamb
  • Grazyna Zwariowana
  • Karolina Zboch
  • Aleksandra Krysińska
  • Małgorzata Kopeć
  • Michał Kowalczyk
  • Wiktoria Kwidzińska
  • Sylwia Dio Hadwig
  • Mieczyslaw Magiera
  • Lena Panek
  • Genowefa Krystyna Trocha
  • Karolina Siemko Szmelter
  • Joanna Żychska
  • Tomasz Zaborski
  • Marcin Sosinski
  • Kazimierz Bill
  • Adam Pilarski
  • Tom Tom
  • Ewa Skonieczna
  • Agata Kost
  • Anna Małgorzata Grabowicz-Dworaczek
  • Gabriela Obloj
  • Renata Moczulska
  • Andrzej Kowalski
  • Danuta Braun
  • Królikowska Izabella
  • Piotr Koza
  • Angelika Marcin Treder Röder
pasożyt