Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Inne rośliny > Jak uprawiać pieczarki w domu?

Jak uprawiać pieczarki w domu?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (259 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Wielu ogrodników zastanawia się nad tym, czy możliwa jest hodowla grzybów w domu? I jak się okazuje na przykładzie pieczarek, nie jest to wcale takie trudne. Te specyficzne grzyby są zazwyczaj uprawiane w pomieszczeniach, a nie w ogrodzie. Możesz kupić gotowy zestaw do uprawy pieczarek lub przygotować swoje własne małe poletko. Przeczytaj poniższe wskazówki, a dowiesz się jak to zrobić.
1
Uprawę grzybów w domu zacznij od wybrania odpowiedniego gatunku. Najczęściej hodowane w domowych warunkach gatunki grzybów to pieczarki białe i boczniaki.
Musisz kupić wybrany gatunek grzyba u zaufanego sprzedawcy (wielu z nich można znaleźć na stronach internetowych). Jeśli chcesz uprawiać w domu pieczarki, możesz kupić gotowe podłoże szczepione grzybnią lub nie.
2
Różne grzyby wymagają różnej pożywki. Boczniaki są zazwyczaj uprawiane na słomie, a pieczarki na kompostowanym oborniku.
3
Po wybraniu odpowiedniego gatunku grzybów i niezbędnego do ich hodowli podłoża, dalszy cykl rozwojowy jest taki sam u wszystkich gatunków. Uprawa pieczarki w domu wymaga od nas zapewnienia grzybom chłodnego, ciemnego i wilgotnego miejsca. Zazwyczaj najlepszym miejscem na hodowlę będzie piwnica, ale nieużywane szafki i szafy też są dobrą alternatywą. Możesz utworzyć hodowlę w każdym miejscu w domu, w którym możesz kontrolować temperaturę, wilgotność i światło.
4
Przed przystąpieniem do hodowli pieczarek, oprócz miejsca, musisz także zapewnić im odpowiednie podłoże. Umieść pożywkę w wielkiej płaskiej misie i podnieś jej temperaturę do około 21ºC. Do tego celu doskonale nadają się podgrzewające maty. Umieść zarodniki grzybów w podłożu. Po około 3 tygodniach na podłożu zaobserwujesz rozciągające się włókna grzybni.
Jak zrobić grillowane pieczarki nadziewane serem feta?
Jak ugotować pieczarki?
Jak zrobić pieczarki faszerowane serem żółtym?
Jak zrobić quesadilla?
5
Gdy to nastąpi, obniż temperaturę do około 12–15 ºC. To najbardziej optymalna temperatura do wzrostu grzybów. Następnie przykryj zarodniki warstwą ziemi doniczkowej. Przykryj glebę wilgotną ściereczką. Nie zapomnij spryskać jej wodą, gdy tylko wyschnie. Możesz również zwilżyć lekko glebę, jeśli jest ona sucha w dotyku.
6
Po około 3-4 tygodniach zobaczysz pojawiające się małe grzyby. Pieczarki będą gotowe do zbioru, gdy ich kapelusze będą w pełni rozwinięte i oddzielone od nóżek.
7
Teraz, gdy wiesz jak rosną grzyby w domu, możesz spróbować tej zabawy i przygotować uprawę dla siebie. Wielu producentów grzybów zgadza ze stwierdzeniem, że grzyby rosnące w domu są znacznie lepsze od tych, które możemy znaleźć sklepie.
 3.5/5 (259 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

efi5 - 2013-04-17
A to ciekawe i chętnie zapoznam się szerzej z tym tematem, bo warto.
łysy - 2011-12-17
witam ja kupiłem gotowy zestaw i po trzech tygodniach miałem pieczarki pierwsze trzy zbiory i pózniel długa przerwa nie wiem zcy nie zabardzo podlewałem ale teraz sie znowu zaczynają pokazywac co to moze byc czy tak musi byc
Marcin - 2010-08-02

a w jakim pakiecie ten Internet zaszczepia grzybnią podłoże?:P

Ogrodnik - 2010-08-02
Pieczarki można też uprawiać w ogrodzie. Wymagają one temperatury 15-20 stopni więc najlepsze będą to miesiące maj-lipiec. Wybieramy miejsce od strony północnej, zacienione.

Pieczarki najlepiej uprawiać w foliowych workach lub skrzynkach (drewno, plastik). Jeśli ktoś nie ma doświadczenia proponuję zakupić gotowe podłoże zaszczepione grzybnią przez Internet.
To proste, szybkie, smaczne danie, może przygotować każdy - zarówno ten który potrafi gotować jak i ten któremu...
Jak zrobić makaron z brokułami i boczkiem?
To proste, szybkie, smaczne danie, może przygotować...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt