Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Zespół Jelita Drażliwego > Jak leczyć zespół jelita drażliwego?

Jak leczyć zespół jelita drażliwego?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (220 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zespół jelita drażliwego to bolesna choroba, która dotyka bardzo wielu ludzi. Jej symptomy są nieprzyjemne i często wstydliwe, np. wzdęcia, gazy, nudności, bóle brzucha i biegunki. Większość pacjentów wie, że z chorobą tą po prostu trzeba nauczyć się żyć. Są jednak naturalne, bezpieczne sposoby pozwalające wyleczyć zespół jelita drażliwego, a przynajmniej znacznie złagodzić jego objawy. Oto one:
1
Przeanalizuj swoje nawyki żywieniowe, żeby zidentyfikować przyczyny bólu. O ile sam zespół jelita drażliwego nie jest wywołany pokarmami, które spożywasz, mogą one jednak nasilić ataki bólu. Prowadź dziennik tego, co jesz i notuj, jakie pożywienie nasila objawy choroby.
I tak na przykład wiele osób cierpiących na zespół jelita drażliwego nie toleruje nabiału i mąki pszennej, więc jeśli zauważysz takie objawy u siebie, rozważ wykluczenie tych pokarmów ze swojej diety. Pamiętaj jednak, by uzupełnić dostarczane przez nie wartości odżywcze odpowiednimi suplementami.
2
Jeśli cierpisz na częste biegunki, zrezygnuj z napojów zawierających kofeinę, tłustych dań i słodyczy. Mają one działanie przeczyszczające, które – bądźmy szczerzy – nie jest twojemu organizmowi w tej chwili potrzebne. Zamiast filiżanki kawy, pij dziennie osiem szklanek wody. Unikniesz w ten sposób odwodnienia organizmu.
3
Zaparć pozbędziesz się wprowadzając do swojej diety rozpuszczalne włókna (takie jak błonnik). Znajdziesz je w pełnym ziarnie, świeżych owocach i warzywach.
Jak oczyścić jelita?
Jak poprawić trawienie?
Jak pozbyć się wzdęć?
Jak dbać o układ pokarmowy?
 4/5 (220 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (9)

bez choroby - 2012-07-20
ten artykuł jest bardzo słaby ...

wyleczyć się jest bardzo prosto, ale jest to proces który może trwać nawet rok ... ,

po pierwsze żaden lekarz medycyny strikte medycyny konwencjonalnej tu nie pomorze a po drugie terapia składa się z:
- diety
- mieszanek ziół
- i dyscypliny stosowania się.

tylko lekarz ze sprawdzonego gabinetu medycyny naturalnej może pomóc, wiec powodzenia i owocnych poszukiwań ...
magi - 2011-05-27

Dieta powinna być dostosowana do chorego, unikamy chemii i produktów ciężkostrawnych. Nie wiem czy znacie taki produkt, jak miód z krzewu herbacianego, bardziej popularny jako manuka. Nawet w serwisie jest artykuł dotyczący jego właściwości. Stosuje się go w diecie przy wrzodach i właśnie IBS. Poza tym, możesz go stosować równolegle z kuracją antybiotykową.

oolka93 - 2011-03-07

Ale ja miłam juz kolonoskopie, i gastroskopie. Wykryto tylko tam tylko bakterie helicobacter...

cos takiego, dostałam leki, ale to nie przechodzi takie ataki sie powtarzaja...

Ide nie długo do lekarza, troche sie obawiam... byłam u niego jakis rok temu, a od tamtego okresu moje zdrowie znacznie sie pogorszylo. Ostatnio mój ginekolog robił mi badania krwi na poziom hormonów, i wyniki sa zle. Mam rowniez problemy z nerkami. Moze to sie jakos łaczy... Sama juz nie wiem...

Wiesia - 2011-03-06

oolka93,

zespół jelita drażliwego jest bolesny, ale nie słyszałam nigdy o tym, żeby ktoś z tego powodu mdlał czy miał dreszcze. Niepokojące jest również to, że boli cię zawsze tylko jedna strona brzucha. Lepiej dmuchać na zimne i udać się do lekarza. Może wystarczy zwykłe USG i zmiana leków na mocniejsze. W ostateczności lekarz może cię skierować na kolonoskopię (nie ma się czego bać, zabieg wykonywany jest pod całkowitym znieczuleniem), która da ci pewny obraz tego, co się kryje za tym bólem.

Nie ma sensu niepotrzebnie cierpieć i się zamartwiać. Umów się do lekarza nawet jutro! Pozdrawiam i trzymam kciuki.

oolka93 - 2011-03-06
jestem chora na zespół jelita drazliwego od jakiegos czasu.
Co jakis czas mam ataki które polegaja, na bardzo silnym, bólu, po lewej stronie brzucha, wtedy czuje, ze musze do toalety... Sidze tam z jakies 30 min, nastepnie dostaje dreszczy, uczucia zimna, oraz liczysz omdlen z powodu nawracaja cego bólu, coś takiego trwa ze 2 godz, nawet do 3.
Nic nie pomaga, leiki rozkurczowe, przeciwbolowe...
czy to jest normalne?????
Serafin - 2010-10-06
Mam 21 lat, lekarz przypuszczał u mnie chorobę owrzodzenia dwunastnicy, po przejściu nieprzyjemnych badań ( kolonoskopii i gastroskopii) stwierdzono, że moje jelita są w idealnym stanie. Od półtora roku borykam się z sytuacjami nagłej potrzeby oddawania stolca, która czasem nawet po wypróżnieniu nie znika. Jestem zawodowym ochroniarzem i w moim zawodzie nie powinno się dopuszczać do takich sytuacji, gdyż muszę być cały czas w gotowości do interwencji. Przez ostatnie pół roku zmagań z moimi dolegliwościami omal się nie spłukałem na leki, wizyty u prywatnych lekarzy i pobyty w klinikach. Po obliczeniu frekwencji w pracy mój szef wezwał mnie na rozmowę, w której oznajmił mi, że zbliżam się do zwolnienia, gdyż więcej jestem na chorobowym, niż w pracy, przez to nie ma ze mnie pożytku. Szukam z utęsknieniem remedium, które pozwoli mi odzyskać moje życie. Jedno mogę wam wszystkim poradzić, nie rezygnujcie z leczenia i nie ignorujcie objawów choroby. Może nic już nie jest w stanie mnie wyleczyć, ale żyć muszę dalej i dopóki jest nadzieja, że wszystko wróci do normy to będę szukał skutecznego sposobu na mój organizm.
Wacka - 2010-08-02
Mi lekarz zalecił unikanie mięsa. Najlepiej od razu przerzucić się na dietę wegetariańską. Jeśli się nie da (bo lubi się mięso) to jeść tylko chude mięsa (drób, chuda wołowinka, cielęcina, króliki) oraz chude ryby.
Katrin - 2010-08-02
Jeść jak najwięcej posiłków ciepłych i codziennie zupę! Zupy są lekkostrawne i pożywne.
Vera - 2010-08-02
Należy unikać przede wszystkich chemii spożywczej a więc unikamy gotowych produktów, słodyczy, wędlin, kostek rosołowych i wszystkich przypraw z glutaminianem sodu.
Raz na jakiś czas taka przypadłość dopada każdą z nas. Brzuch nie zawsze boli w tym samym miejscu i nie zawsze w taki...
Ból brzucha - co może oznaczać?
Raz na jakiś czas taka przypadłość dopada każdą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Krzysztof Zbrożek
  • Agnieszka Mituta
  • AnJa Domoradzka
  • Dawid Owczarek
  • Lidia Misztak
  • Joanna Jeruzalem
  • Maria Januszewska
  • Adam Kielbowicz
  • Roman Bednarski
  • Pau Lincia
  • Tomczyk Dariusz
pasożyt