Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Jak przygotować się do gastroskopii?

Jak przygotować się do gastroskopii?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Lekarz zalecił ci gastroskopię z powodu możliwych problemów trawiennych, takich jak refluks żołądkowy, zapalenie błony śluzowej żołądka lub owrzodzenie? Być może czujesz się trochę przerażona. W końcu wyobrażenie o tym, że musisz połknąć rurkę nie jest wcale pocieszające. Jednak nie ma powodu do zmartwień. Badanie to jest całkowicie bezpieczne i nie ma negatywnego wpływu na nasze zdrowie. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak najlepiej przygotować się do całego zabiegu.
1

Kilka dni przed zabiegiem.

Jeśli w przeszłości miałaś zawał serca lub udar mózgu, skonsultuj się z lekarzem zanim przystąpisz do zabiegu. Zaprzestań przyjmowania leków przeciwbólowych, takich jak Aspiryna, Advil, Aleve czy Ibuprofen na 7 dni przed zabiegiem. Mogą one bowiem zwiększyć ryzyko wystąpienia krwawienia po usunięciu ewentualnego polipa.
Jeśli przyjmujesz leki rozrzedzające krew, należy przerwać leczenie na pięć dni przed planowanym badaniem. Po zabiegu ponownie skontaktuj się z lekarzem. Prawdopodobnie zaleci ci on kontynuowanie leczenia tymi środkami. Jeśli jesteś cukrzykiem i przyjmujesz leki mające na celu kontrolowanie stężenia cukru we krwi, udaj się do lekarza specjalisty, który poinformuje cię, jakie leki powinnaś przyjmować przygotowując się do badania.

2

Dzień badania.

  • Jeśli twoje badanie przewidziane jest na godziny przedpołudniowe, nie jedz i nie pij niczego po północy w noc poprzedzającą zabieg. W dniu badania należy przyjąć standardowe leki popijając je kilkoma łyżkami wody na co najmniej dwie godziny przed zabiegiem (z wyjątkiem leków przeciwzakrzepowych i laków na cukrzycę). Nie należy przyjmować żadnych leków zobojętniających kwasy żołądkowe. Nie pal tytoniu na co najmniej dwie godziny przed zabiegiem, może to bowiem wpłynąć na błonę śluzową żołądka, zmieniając jej naturalny koloryt.

  • Jeśli zabieg przewidziany jest na godziny popołudniowe, dozwolone jest spożycie śniadania w postaci klarownych płynów. Może ono składać się ze szklanki soku jabłkowego, klarownego rosołu, galaretki, herbaty lub wody. Nie spożywaj niczego na cztery godziny przed badaniem. Załóż na siebie wygodne ubranie, które nie będzie cię uciskać. Nie zakładaj biżuterii.

Jak złagodzić refluks?
Jak pozbyć się kamieni żółciowych?
Jak oczyścić wątrobę z toksyn?
Jak leczyć gazy?
Przeczytaj teraz: Jak zrobić lewatywę?
 3.6/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

zenek50zenek - 2013-02-22
Nie zycze nikomu to okropne badanie
Grypa żołądkowa to problem, który prędzej czy później dotyka prawie wszystkich ludzi na całym świecie. Trudno byłoby...
Jak leczyć grypę żołądkową?
Grypa żołądkowa to problem, który prędzej czy później...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Lilia Barzyk
  • Magda Nyga
  • Ewa Karpacz
  • Krzysztof Kmita
  • Filip Szlapkin
  • Radek Molski
  • Bożena Borkowicz Ciołek
  • Ewa Baran
  • Wioletta Ziemniarska
  • Marta Uzarczyk
  • Aneta Sztekiel
  • Ewa Dukała
pasożyt