Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Naprawy Domowe i Remonty > Tapetowanie > Jak położyć tapetę?

Jak położyć tapetę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (234 ocen)
Oceń 
Tapetowanie pokoju może być prostsze, niż się spodziewasz. Wystarczy tylko przed przystąpieniem do pracy odpowiednio się przygotować. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak w prosty i w miarę szybki sposób uporać się z położeniem tapety. Jeżeli zastosujesz się do tych kilku prostych zasad, może to być w miarę łatwe zadanie.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Ołówek, Metr, Wiaderko i szeroki pędzel, Poziomica, Drabina, Tapeta, Nożyczki, Nożyk do papieru, Stół, Linijka, Klej do tapet, Gąbka
1

Przygotowanie.

Przygotuj wszystkie narzędzia, które będą potrzebne do pracy. Następnie zmierz wysokość pomieszczenia i dolicz do niej około 10 cm od góry i od dołu. Wszystkie pomiary zapisz sobie gdzieś na kartce, dzięki temu, w razie czego zawsze będziesz mógł na nie zerknąć. Jeśli zdecydowałeś się na położenie bardzo wzorzystej tapety, możesz uciąć jej nieco więcej. Dzięki temu będziesz mógł lepiej zgrać ze sobą każdy z fragmentów tapety. Utnij pierwszy odpowiedniej wielkości pasek tapety i połóż go na stole wzorem do dołu.

2

Od czego zacząć?

Miejsce, od którego rozpoczynamy tapetowanie pokoju, nie jest ściśle określone. Jeśli w naszym pokoju znajduje się jakiś dominujący i wyróżniający się obiekt (np. kominek), zaczynamy od niego. Jeśli jednak nasz pokój jest prosty, najlepiej zacząć od któregoś z kątów. Jeśli zaczynasz układanie tapety od kominka, zmierz go i zaznacz środek. Następnie przy pomocy kredy narysuj na ścianie pionową linię biegnącą od środka kominka, aż do sufitu. Na tej linii powinna znajdować się krawędź pierwszego pasa tapety. Przyklej go wzdłuż linii i przemieszczaj się na zewnątrz. Jeśli zaczynasz w kącie, odmierz na ścianie odległość równą szerokości pasa tapety (odejmij około 2 cm na pokrycie rogu) i narysuj w tym miejscu na ścianie pionową linię. Krawędź pierwszego pasa tapety powinna pokrywać się z tą linią.

Jak malować płytki ceramiczne?
Jak łączyć kolory?
Jak rozpalić w piecu?
Jak czyścić pędzle?
 4.8/5 (234 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

shikusia - 2015-01-15
Bardzo dobre znalazłam tu porady,super sprawa , ale czy można zadawać pytania, na tematy których nie znalazłam?
martyna - 2013-09-16
Autorzy nie wspominają słowem o obowiązku przeczytania etykiety z rolki przed przystąpieniem do tapetowania, może się okazać , że tapeta jest na flizelinie i wówczas odpada smarowanie jej klejem, klej nakładamy na wcześniej zagruntowaną ścianę, po czym przyklejamy do niej suche bryty tapety.
EEE:D - 2011-01-06
dobre przydaje się
Nieraz pewnie zastanawialiście się jak nałożyć tapetę na ściany w pokoju. Mimo , iż czynność ta wydaje się byś o wiele...
Jak tapetować ściany?
Nieraz pewnie zastanawialiście się jak nałożyć tapetę na ściany w pokoju. Mimo...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Jolanta Mroz
  • Edyta Hertrampf
  • Rafał Kluska
  • Danuta Obczynska
  • Renia Trela
  • Maria Borowiec
  • Rafał Zawadzki
  • Jakub Górny
  • Martyna Buczyńska
  • Malgorzata Strojny
  • Magdalena Chojnacka
  • Marta Skonieczna
  • Mariusz Felisiak
  • Beata Palińska
  • IlonaMaria Sobota
  • Anna Stawowska
  • Andrzej Chronowski
  • Edyta Giłka
  • Krzysztof Kurek
  • Łukasz Puchalski
  • Bozena Pietrucha
  • Napek Zdzisiek
  • Sylwia Kowalczyk
  • Adela Wolas
  • Barbara Beger
  • Ireneusz Kozicz
  • Edyta Jędrzejewska
  • Magda Mietła
  • Marcin Kadzikiewicz
  • Ewelina Koral
pasożyt