Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Naprawy Domowe i Remonty > Tapetowanie > Jak położyć tapetę?

Jak położyć tapetę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (234 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Tapetowanie pokoju może być prostsze, niż się spodziewasz. Wystarczy tylko przed przystąpieniem do pracy odpowiednio się przygotować. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak w prosty i w miarę szybki sposób uporać się z położeniem tapety. Jeżeli zastosujesz się do tych kilku prostych zasad, może to być w miarę łatwe zadanie.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Ołówek, Metr, Wiaderko i szeroki pędzel, Poziomica, Drabina, Tapeta, Nożyczki, Nożyk do papieru, Stół, Linijka, Klej do tapet, Gąbka
1

Przygotowanie.

Przygotuj wszystkie narzędzia, które będą potrzebne do pracy. Następnie zmierz wysokość pomieszczenia i dolicz do niej około 10 cm od góry i od dołu. Wszystkie pomiary zapisz sobie gdzieś na kartce, dzięki temu, w razie czego zawsze będziesz mógł na nie zerknąć. Jeśli zdecydowałeś się na położenie bardzo wzorzystej tapety, możesz uciąć jej nieco więcej. Dzięki temu będziesz mógł lepiej zgrać ze sobą każdy z fragmentów tapety. Utnij pierwszy odpowiedniej wielkości pasek tapety i połóż go na stole wzorem do dołu.

2

Od czego zacząć?

Miejsce, od którego rozpoczynamy tapetowanie pokoju, nie jest ściśle określone. Jeśli w naszym pokoju znajduje się jakiś dominujący i wyróżniający się obiekt (np. kominek), zaczynamy od niego. Jeśli jednak nasz pokój jest prosty, najlepiej zacząć od któregoś z kątów. Jeśli zaczynasz układanie tapety od kominka, zmierz go i zaznacz środek. Następnie przy pomocy kredy narysuj na ścianie pionową linię biegnącą od środka kominka, aż do sufitu. Na tej linii powinna znajdować się krawędź pierwszego pasa tapety. Przyklej go wzdłuż linii i przemieszczaj się na zewnątrz. Jeśli zaczynasz w kącie, odmierz na ścianie odległość równą szerokości pasa tapety (odejmij około 2 cm na pokrycie rogu) i narysuj w tym miejscu na ścianie pionową linię. Krawędź pierwszego pasa tapety powinna pokrywać się z tą linią.

Jak usunąć klej z tapety?
Jak naprawić spłuczkę?
Jak kłaść panele podłogowe?
Jak odkazić wodę w studni?
 4.8/5 (234 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

shikusia - 2015-01-15
Bardzo dobre znalazłam tu porady,super sprawa , ale czy można zadawać pytania, na tematy których nie znalazłam?
martyna - 2013-09-16
Autorzy nie wspominają słowem o obowiązku przeczytania etykiety z rolki przed przystąpieniem do tapetowania, może się okazać , że tapeta jest na flizelinie i wówczas odpada smarowanie jej klejem, klej nakładamy na wcześniej zagruntowaną ścianę, po czym przyklejamy do niej suche bryty tapety.
EEE:D - 2011-01-06
dobre przydaje się
Za każdym razem kiedy remontujemy mieszkanie nadchodzi czas pozbywania się starych elementów dekoracyjnych.Najczęściej...
Jak zdzierać tapetę?
Za każdym razem kiedy remontujemy mieszkanie nadchodzi czas pozbywania się starych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Józefa Niziołek
  • Elżbieta Małgorzata Nowicka
  • Ania Helak
  • Edward Wozniak
  • Bozena Jaszczyk
  • Kuba Magoń
  • Sylwester Niemierka
  • Justyna Podgórska
  • Michal Markiewicz
  • Jakub Skiba
  • Aneta Zwierzchowska
pasożyt