Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Podłogi i sufity > Jak położyć płytki na podłodze?

Jak położyć płytki na podłodze?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (372 ocen)
Oceń 
Układanie płytek potrafi spędzić sen z powiek niejednemu majsterkowiczowi. Jeśli nie mamy w tym doświadczenia mogą pojawić się niemałe problemy. W rezultacie płytek zacznie ubywać, a postępów w pracy nie będzie. Jeśli chcesz zrobić to dobrze zapoznaj się z prostą instrukcją układania płytek na podłodze. Pamiętaj, by dokładnie przeczytać ją zanim przystąpisz do pracy. W razie wątpliwości przeczytaj instrukcję kilka razy.
1
kładzenie płytek podłogowych - krok 1.

Przygotowanie podłogi.

  • Zacznij od usunięcia z podłogi wszelkiego rodzaju tłustych substancji, takich jak wosk, smar czy olej. Zrób to przy użyciu środka bezpiecznego dla środowiska. Pamiętaj, że klej nie będzie dobrze trzymał, jeśli na powierzchni będzie znajdował się olej czy tłuszcz.

  • Następnie wyrównaj powierzchnię i przybij wszystkie luźne klepki w drewnianej podłodze. Wszelkie nierówności z czasem zaczną przebijać przez płytki i mogą zniszczyć całą naszą pracę.

  • Jeśli oryginalna podłoga jest w złym stanie, może zaistnieć potrzeba pokrycia jej wytrzymałą sklejką lub płytą.

  • Jeśli układasz nową podłogę, przybij ją co 10 cm wzdłuż każdej krawędzi i we wszystkich kierunkach. Układaj panele naprzemiennie, tak aby cztery krawędzie nie stykały się ze sobą. Użyj hartowanych gwoździ z płaskimi łepkami, aby mieć pewność, że nie będą wystawać nad poziom desek.

2

Zacznij od samego środka pomieszczenia.

Pierwsze płytki powinny być ułożone na samym środku pomieszczenia. Wykonaj więc następujące kroki, aby go zlokalizować.

  • Znajdź dokładny środek każdej ze ścian pokoju. Zaznacz go punktem.

  • W pokoju, którym znajdują się wnęki i przesunięcia ściany, należy podczas pomiaru ignorować te nierówności.

  • Weź do ręki metr i przyłóż jego jeden koniec do zaznaczonego punktu na ścianie, a drugi do punktu wyznaczającego środek przeciwległej ściany. Poprowadź wzdłuż niego linię. Tę samą czynność powtórz z kolejnymi naprzeciwległymi ścianami. Punkt przecięcia się tych dwóch linii to ścisły środek pokoju.

  • Aby sprawdzić dokładność pomiarów, odmierz na jednej linii od środka odległość 3 cm i na prostopadłej do niej linii odmierz od środka 4 cm (między obiema liniami powinien być kąt 90º). Odcinek łączący oba te punkty powinien mieć dokładnie 5 cm. Jeśli pomiary się nie zgadzają, powtórz wszystkie czynności mające na celu wyznaczenie środka pokoju. Znajdź właściwy środek pokoju, ma to istotne znaczenie dla dobrego wykończenia.

Jak kłaść panele podłogowe?
Jak oddziaływują kolory w Feng Shui?
Jak złożyć chusteczkę na kształt koszuli męskiej?
Jak zrobić pudełko na biżuterię?
Ostrzeżenia
  • Nie myj nowej podłogi przez co najmniej tydzień od ułożenia.
 2.6/5 (372 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Ksyw - 2015-05-18
a potem przenikaj przez ściany jak odetniesz sobie drogę do drzwi
zenek50zenek - 2013-02-12
W sumie to żadna filozofia tylko potrzeba dobrej organizacji
Do położenia wykładziny potrzeba niewielu narzędzi, lecz jeśli chcesz osiągnąć dobry efekt końcowy, musisz je...
Jak wybrać narzędzia potrzebne do położenia wykładziny?
Do położenia wykładziny potrzeba niewielu narzędzi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Karolina Kaminska
  • Anna Niedośpiał
  • Monika Kulbat
  • Marzena Domeredzka
  • Dosia Nowińska
  • Barbara Hrabal
  • Krzysztof Torz
  • Laura Barkowska
  • Katarzyna Brzózka
  • Marzena Grzegorz Nocon
  • Waldek Seta
  • Lilianna Laszczewska
pasożyt