Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Przetwory > Jak zrobić dżem z gruszek?

Jak zrobić dżem z gruszek?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (232 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 13 
Gruszki, gruszeczki.... Ich orzeźwiający i słodki smak sprawia, że te owoce niemal rozpływają się w ustach. Są bardzo soczyste oraz zdrowe. Owoce gruszki są bogate w witaminy, minerały i błonnik. Poza tym, zawierają antyoksydanty, które chronią nas przed wolnymi rodnikami. Niestety przez cały rok ciężko nam mieć dostęp do świeżych gruszek. Dlatego warto pomyśleć o zamknięciu ich w słoikach w formie dżemu. Jak to zrobić?
Rzeczy, których potrzebujesz:
4 szklanki posiekanych gruszek, 1 szklanka cukru, 2 łyżki soku z cytryny, 1 opakowanie żelatyny.
1
dżem z gruszek - krok 1.
Na zdjęciu pokazano narzędzia kuchenne potrzebne do zrobienia naszego dżemu z gruszek. Są to deska do krojenia, duży i mały nóż, obieraczka do owoców i narzędzie do cięcia gruszek.
2
dżem z gruszek - krok 2.
Umyj gruszki w zimnej wodzie i obierz je ze skórki.
3
dżem z gruszek - krok 3.
Następnie za pomocą przyrządu do cięcia owoców na kawałki, potnij gruszki. Zacznij od cieńszego końca przy ogonku. Jak na zdjęciu obok.
4
dżem z gruszek - krok 4.
Dzięki temu będziesz mieć osiem kawałków gruszki i ogryzek osobno. Sprytne, prawda?
5
dżem z gruszek - krok 5.
Następnie pokrój gruszki nożykiem na mniejsze kawałki.
6
dżem z gruszek - krok 6.
Odmierz potrzebną ilość cukru i wsyp do miski. Nie będziesz musiała potem odmierzać potrzebnej ilości, będziesz ją miała pod ręką.
7
dżem z gruszek - krok 7.
Gruszki wsyp do dużego garnka i za pomocą durszlaka do ziemniaków trochę je rozgnieć.
8
dżem z gruszek - krok 8.
Dodaj do gruszek żelatynę i sok z cytryny. Wstaw garnek na ogień i doprowadź do wrzenia ciągle mieszając.
9
dżem z gruszek - krok 9.
Wyparz wieczka. Włóż do garnka z wodą i postaw na ogniu. W momencie, gdy woda będzie zaczynała kipieć zakręć ogień. Pozostaw wieczka w gorącej wodzie do momentu, aż będziesz ich potrzebować.
10
dżem z gruszek - krok 10.
Włóż słoiki do wysokiej brytfanki. Zanim jednak włożysz słoiki wlej do niej troszkę wody. Wstaw brytfannę na kuchenkę i zapal gaz. Podgrzana, lekko gotująca się woda wysterylizuje i podgrzeje słoiki. Nie powinno się wlewać gorącego dżemu do zimnych słoików.
11
dżem z gruszek - krok 11.
Jak już gruszki będą kipiały, dodaj cukier. Może nie dodawaj od razu wszystkiego, w sumie nie wiadomo jak bardzo słodkie masz gruszki. W razie potrzeby dodasz cukier, gdyby wsypana przez Ciebie ilość była niewystarczająca. Ciągle mieszaj, aż cukier się rozpuści.
12
dżem z gruszek - krok 12.
Aby zredukować pianę tworzącą się podczas smażenia owoców, dodaj odrobinę masła. Ponownie zamieszaj gruszki, aby masło się roztopiło. Ponownie doprowadź do wrzenia. Gotuj jeszcze przez minutę. Po tym czasie zdejmij garnek z ognia. Wypełniaj słoiki w ¾ ich objętości. Wytrzyj brzegi czystą ściereczką i zakręć wieczka. Wyparz słoiki.
 2.6/5 (232 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

maritta - 2015-09-07
Ja zrobiłam podobnie ale z konfiturką,cynamonen i laską wanillii szału nie ma szczerze mówiąc. Gruszki to chyba jednak nie najleprzy owoc na dżem. Teraz planuję zrobić z brzoskwiń ciekawe jak ten wyjdzie.
maritta - 2015-09-07
gruszkomaniak - 2015-08-26
Dojrzała gruszka jest dość mocno słodka sama w sobie. Także, tak jak napisał kuchcik, 1-1,2 szklanki na 1kg wystarczy.
kuchcik - 2012-09-13
Więcej cukru niż gruszek? W powyższych proporcjach to wyjdzie cukrowa zawiesina o smaku gruszkowym. Chyba chodziło o 5 łyżek, a nie szklanek cukru. Mała szklanka na 1 kg powinna wystarczyć.
poulette - 2012-08-21
fajny artykuł dzięki za porady :)
 
Ceniąc ich smak, zapominamy o walorach zdrowotnych. A szkoda, bo są istną skarbnicą składników odżywczych. Naukowcy z...
7 sekretów zdrowych przetworów
Ceniąc ich smak, zapominamy o walorach zdrowotnych. A...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt