Tutaj jesteś: Zwierzęta > Owady > Inne Owady > Jak pozbyć się rybików?

Jak pozbyć się rybików?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (353 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 7 
Rybiki są powszechnie spotykane pod prysznicami, wanną i w miejscach, gdzie panuje wilgoć. Te małe srebrne owady przypominają swoim wyglądem rybę. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak zapobiec inwazji rybików w swoim domu.
1
sposoby na rybiki - krok 1

Zmniejszenie wilgotności.

Woda jest niezbędnym elementem do tego, by rybiki mogły przetrwać. Przewietrz wszystkie miejsca występowania rybików. Zainwestuj w osuszacze i wentylatory. Usuń źródła wody. Wymień lub napraw nieszczelne rury i zawory. Dokładnie zamknij drzwi od prysznica. Jeśli nie masz w domu zwierząt, ani dzieci, umieść żel krzemionkowy w narożnikach ścian, wanny, pęknięciach w płytkach lub tapetach i w szafce pod zlewozmywakiem.

2
sposoby na rybiki - krok 2

Porządek.

Rybiki są w stanie przetrwać nawet rok bez posiłku. Upewnij się, że dokładnie wymiotłaś, odkurzyłaś i zmyłaś wszystkie powierzchnie. Rybiki jedzą pełne ziarna, skrobię i wszystko co tylko mogą znaleźć. Mogą również zjeść papier, klej i książki. Trzymaj więc dokumenty i magazyny w szczelnie zamkniętych pojemnikach. Również bawełna, len i jedwab smakują rybikom. Zwróć zatem uwagę z czego wykonane są twoje dywaniki. Pozbądź się pleśni, ona również znajduje się w ich menu.

3
sposoby na rybiki - krok 3

Napraw lub usuń tapety.

Klej do tapet to doskonała pożywka dla rybików. Jeśli zauważyłaś, że krawędzie twojej tapety się łuszczą lub odklejają się od ściany, musisz z powrotem je zamocować, obciąć lub w najgorszym wypadku całkowicie usunąć tapetę.

4
sposoby na rybiki - krok 4

Wyreguluj temperaturę i oświetlenie.

Rybiki nie lubią wysokiej temperatury ani światła. Optymalna temperatura do ich rozwoju to 21–26ºC. Jeśli nie stanowi to dla ciebie problemu, podnieś temperaturę opanowanego przez rybiki pomieszczenia do ponad 27ºC lub obniż poniżej 15ºC. Użyj światła, aby zmusić je do przebywania na obszarach, gdzie łatwiej jest je kontrolować.

5
sposoby na rybiki - krok 5

Zakryj i wypełnij wszystkie szczeliny i otwory.

Bardzo uważnie obejrzyj całe pomieszczenie w poszukiwaniu jakichkolwiek otworów i pęknięć w ścianach i podłogach. Użyj gipsu lub masy uszczelniającej, aby je uzupełnić. Rybiki wykorzystywały te otwory, aby dostać się do wnętrza domu. Używały one również takich miejsc do składania jaj. Zwróć szczególną uwagę na niewielkie szczeliny miedzy ujściem rur a podłogą.

6
sposoby na rybiki - krok 6

Środki owadobójcze.

Walka z rybikami zazwyczaj wymaga połączenia środków zapobiegawczych z substancjami owadobójczymi (do kupienia tutaj). Po usunięciu wody, żywności i wilgoci, czas zastosować środek owadobójczy. W sklepach istnieje ogromny wybór środków do zwalczania rybików. Wybierz najbardziej odpowiedni dla ciebie i stosuj go zgodnie z zaleceniami producenta. Zachowaj szczególną ostrożność podczas jego stosowania.

 4.3/5 (353 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (62)

rybik - 2016-09-27
Było podzielić ten "artykuł" na 70 stron, ale by było kliknięć... :) (przeczytałem tylko pierwszą stronę, a sposobów dowiedziałem się z komentarzy)
ddd - 2016-09-05
ja zrobiłam tak: kupiłam lepy na muchy i pocięłam na mniejsze paski (ok.5) i zostawiłam w miejscach, gdzie widziałam srebrzyki. Najczęsciej przy ścianach oraz pod różnymi szafkami, gdzie się chowały. Skuteczniejsza od innych metoda jakie używałam
ddd - 2016-07-19
miałam taki problem rok temu, panoszyły się po całym mieszkaniu, ku[iłam boraks na allegro i mieszałam pół na pół z cukrem pudrem , sypałam we wszystkie zakamarki gdzie tylko zobaczyłam, że wychodzą i je wytępiłam. odetchnęłam z ulgą na rok... ostatnio znowu pojedynczo zaczęły się pojawiać, od razu sypie boraksem, żeby się nie rozmnożyły znowu
piotr12 - 2016-07-04
Witam .Jakiś czas temu opisywałem jak się tego robaczka pozbyć (chyba z 2 lata temu) prosty taniusi sposób.W aptece kupić płyn za 4-6 zł.Tylko nie pamiętam nazwy jakoś BISAL BORAL nie pamiętam mieszałem to w szklance 4 łyżki tego płynu i 0.5 łyżeczki cukru pudru parę kropelek w miejscach występowania i na drugi dzień nie ma śladu po rybikach zabieg trzeba było powtarzać i był spokój .P.S.Morze spróbować odszukać komentarz.Pozdrawiam.
alex - 2016-07-01
Przeprowadziłam się dwa miesiące temu do innego mieszkania (wynajm), w którym są dość zniszczone i dziurawe parkiety. Nie wiem czy rybiki wychodzą z tych szpar, ale w sypialni na dywanie jest inwazja, mimo silikonowania listw. Nie udało mi się namierzyć ich kryjówki bo zawsze łażą po całym dywanie... już nie mam sił, szukam innego mieszkania, ale boję się iz przeniose je właśnie z dywanami. Dodam iż jest to mieszkanie a ostatnim piętrze, nie było zalane, a sąsiadów ich nie ma. Znacie jakiś środek żeby trochę się ich pozbyć z pokoi? Czy ktoś poleca spryskanie octem?
znawca - 2016-06-16
Ja kupilem kota tajskiego.Jako ,ze rybiki przywedrowaly do nas z Azji.To koty tajskie sa ich naturalnym wrogiem.Poluje moj kocur po calych nocach i sa efekty.Do tego utrzymywanie mieszkania w czystosci i spryskiwanie newralgicznych miejsc szpreiem na insekty.Tak do konca sie tego dziadostwa nie wypleni.
Przerażona - 2016-05-23
U mnie problem z rybikami jest w całym domu, nie tylko w łazience. Krew mnie zalewa, kiedy w nocy zapalę światło, a to cholerstwo pełza tuż koło mojego łóżka. Nie rozumiem, jak można mówić, że nie ma po co walczyć i lepiej dać spokój, bo nic nie robią. A właśnie, że robią! Pewnego razu miałam sytuację, że pod ścianą postawiłam karton po laptopie, bo miał się przydać jeszcze. Po jakichś dwóch tygodniach otwieram, a tam farma! Ma-sak-ra! Ponad to, karton był tak pogryziony, że znajdowały się w nim normalnie takie strzępy, jakby tam chomik mieszkał a nie 'robaczki'. Współczuję ludziom, którzy piszą, że znajdują je w szufladach- ja się jeszcze nie spotkałam i mam nadzieję, że do moich szuflad się nie zbliżają. Najgorsze jest to, że nawet pająki sobie u mnie z nimi nie radzą- celowo ich nie zabijam, ale i ich jest dużo a i rybików wcale nie mniej. Szczerze ich nienawidzę ale już nie mam sił walczyć z nimi. Za rok wyprowadzam się na studia i mam nadzieję, że w miejscu, w którym mieszkam dam radę z nimi od początku...
observerpl - 2016-04-19
Dajcie żyć pająkom a rybiki znikną.
LK. - 2016-04-04
Paskudne nie wytępialne pasożyty ,żywią się grzybami i pasożytami od człowieczymi ,dlatego są w
łazience i w brudnej odzieży.
Meri - 2016-01-07
Kup se lakier do włosów elnett i popryskał z kąd wychodzą robaki lakier tak wali ze ja to ledwo wytrzymuje a co dopiero takie robaczki
Basia - 2015-09-24
Ją też walcze z tym paskuctwem. Mam je w całym domu, te domowe sposoby to lipa rozmnazały się jak kròliki.Też mam małe dziecko ale nie było wyjścia. Jedynie co po działało, gdzie prawie ich nie mam. To taki proszek zakupiony od gościa który się zajmuje DDD czyli dezynfekcja deratyzacja i coś tam. Zapłaciła mu tylko 10 zł!! taki proszek do rozrobienia w wodzie gdzie smaruje się kąty. Życze wszystkim wytrwałości!
Przerażona - 2015-08-11
Moi drodzy. Czytam te Wasze pochwały na temat rybików i jestem przerażona:( Mieszkam w nowym, kilkuletnim bloku, w którym zalęgły się rybiki. Niestety nie ograniczają się tylko do zakamarków mojej łazienki. Doskonale zadomowiły się w całym mieszkaniu, łącznie z pokojem dzieci. Wyobraźcie sobie miny i strach w oczach moich dzieci, kiedy po powrocie z 2 tyg. urlopu znalazły gromadkę tych potworków pod swoimi kołdrami. Te potworki potrafią łazić po ścianach i przesiadywać w szufladach z zabawkami dzieci. To naprawdę nie jest zbyt przyjemne uczucie wiedząc, że sypiają z Tobą w łóżku. Dodam jeszcze, że nie jestem syfiarą i mam w domu kilkuletnią kotkę, która najwyraźniej nie gustuje w rybikach. Sposób w tekturą miodową mam już przetestowany - bez efektów:( Proszę o pomoc i jakiś skuteczny sposób na rybiki, dzięki któremu nie podtruję przy okazji swojego kota.
ao - 2015-07-30
Podane sposoby to kpina: rybiki występują w łazienkach a sposobem na ich zlikwidowanie wg porad są: zmniejszenie wilgotności, zmniejszenie temperatury poniżej 15'C, zlikwidowanie szpar - SZANOWNY doradco: w łazience MUSI być wilgotno, MUSI być minimum 20'C, MUSZĄ być szpary ponieważ obecnie każda łazienka to "zabudowa". Państwa porady są niedorzeczne.
ola - 2015-07-23
U mnie poluja na nie takie chude pajaki i robia z nich mumie więc nie mam z rybikami problemu hi
poziOmka - 2015-07-20
No masakraaa jak ktos lubi przebywac z robakami i mu to nie przeszkadza to pozdro.. ludzie ogarnijcie sie.. wiekszosc z Was chyba strony pomylilo bo jak widac ta jest to ZWALCZANIA tego dziadostwa.. obroncy sie znalezli
maic - 2015-05-14
juz nie wiem gdzie to przeczytalem , ale zastosowalem i mam spokoj, a recepta jest taka- pol lyzeczki cukru pudru i pol lyzeczki kwasu boraksowego w proszku z apteki, wymieszac te dwa skladniki i po szczypcie rozdzielic w roznych czesciach mieszkania i pozostawic na kilka dni. Miejsca ich przebywania najlepiej zlokalizowac w nocy.
lolodolo - 2015-05-14
Mnie osobiście one nie przeszkadzają . Czasem je spotykam i nie robią mi krzywdy . Dlaczego mam walczyć z tym stworzeniem skoro jest nieszkodliwe ? Nie jest to jakiś banderowiec bandyta, lub tym podobna kanalia do zwalczenia. Rury mam szczelne, nie mam wycieków z instalacji i są . Najwidoczniej wystarcza im woda która skrapla się na rurach i w łazience.
Ania - 2015-05-14
Ale po co się ich pozbywać? Są bardzo pożyteczne-żywią się roztoczami i są zupełnie nie groźne. Tego typu artykuły w ogóle nie powinny się pojawiać. Zaniedługo pozbędziemy się nawet mikroorganizmów niezbędnych do prawidłowego funcjonowania naszego organizmu...masakra
Ania - 2015-05-14
Thor - 2015-05-14
a ja lubie rybiki i nie mam ochoty ich zabijać i co wy k.... na to? Wy co wszystko chcecie zabić? Wy co walczycie z kretami, ptakami, myszami, i dżdżownicami? Ja mam pełno rybików w łazience i żyją, jaskółki na schodach, jeża i dżdżownice w ogrodzie i słowika i ten słowik sra na mój samochód, bo lubię jak śpiewa i mam to w d....
se - 2015-05-14
Pisał to ktoś kto ma fobie na punkcie Rybików lub też zarabia na reklamie środków do zabijania owadów. Trzeba było napisać, że "link sponsorowany" lub "artykuł sponsorowany".
Najwyraźniej pisała to osoba, która nic lepszego nie ma do roboty.
Rybiki nie są groźne. Krzywdy człowiekowi nie robią a że zjedzą sobie trochę pleśni..
Nie przenoszą też żadnych chorób.
Podobno też w przeciwieństwie do człowieka są wierne swoim partnerom.
147 - 2015-05-14
A może lepiej dać im spokój. W końcu nogi nie odgryzą, oka nie wykolą a, że trochę kleju do tapet zeżrą... Niech im idzie na rybikowe zdrowie.
qwerty - 2015-05-14
a miało być prosto....
niki - 2015-05-14
ocet spirytusowy rozcienczony z woda spryskac podloge , głupki
Ann - 2015-05-14
U mnie pojawiły się w nowym bloku. Psikałam w każdą szczelinę (między ścianą,a podłogą) preparatem do antybakteryjnym. Długo się nie pojawiały. U mnie zawsze wietrzę mieszkanie i łazienka jest otwarta. Musiałam je psikać i zakleić wszystkie dziury. Lubią być w szczelinach przy prysznicu- jakaś listwa,cokolwiek.
Kot - 2015-05-14
Na rybiki najlepszy jest kot :)
pawel - 2015-05-14
takie gówniane pisanie
okonek - 2015-05-14
rybiki poza tym, ze nieprzyjemne nie sa grozne dla ludzi - zaliczaja sie dogrupy "komensali", nie gryza, nie przenosza zadnych chorob - a jak ma sie w domu czysto to sie wynosza - czasem zdarza sie, ze szkodza troszke bo sa w stanie jesc celuloze i atakuja ksiazki. reaguja na wszystkie srodki owadobojcze - rzeczywiscie skuteczny jest sposob z boraksem i cukrem (dziala rowniez na mrowki -tylko lepiej wtedy boraks wymieszac z zoltkiem) i wszystkie wtyczki "antykomarowe" zostawiane wlaczone na noc w miejscach gdzie wystepuja
squara - 2015-05-14
Mam kota. Zjada wszystkie które się pojawią :)
ww - 2015-05-14
-jak pozbyć się rybików?
-skończyć studia,znaleźć pracę,wziąć kredyt
dziad zły - 2015-05-14
lubię rybiki, człowiek sobie sr... i może prowadzić obserwacje a nie koncentruje się na g...
Dżeki - 2015-05-14
"Poniżej znajdziesz wskazówki(...)" - znaczy się w komentarzach, bo reszty "wskazówek" autora artykułu raczej poniżej nie znajdziesz. Co za kretyn wymyślił dzielenie artykułu na kilka stron. Od razu odechciewa się czytać.
Mat - 2015-05-14
Obecność rybików jest wskazana, ponieważ usuwają resztki naskórka, które spadają na podłogę podczas wycierania czy czesania oraz inne resztki organiczne. Dopiero ich duża ilość świadczyć może o brudzie. Wówczas wystarczy regularnie zacząć sprzątać i problem rozwiązuje się sam. Ale nie ma t, jak postraszyć czytelników "robactwem".
Leon - 2015-05-14
Skuteczny sposób na rybiki: w szczeliny, gdzie się pojawiają wsypać proszek przeciwko mrówkom. Rybiki go uwielbiają! Wymierają w kilka dni.
~~oko~~ - 2015-05-14
żenada
skuteczny - 2015-05-14
do "D" te babcine sposoby, próbowałem i nic rybiki się rozlazły prawie po całym mieszkaniu, w końcu zacząłem szukać chemii i znalazłem tani owadozol p wypryskałem wszystkie kąty, listwy i zakamarki rybiki zdychają aż miło
ekolog - 2015-05-14
a po co zwalczac wystarczy polubic
Greg - 2015-05-14
Najlepszym sposobem jest zagazowanie całego mieszkania, posypanie podłóg trucizną. Polecam mieszanke różnych mocnych trucizn. Zgniną nie tylko rybiki....
Zbig - 2015-05-14
Można kupić pułapki na rybiki - ja zastosowałem i pozbyłem się ich w 2 tygodnie.
dawidsznurek - 2015-05-14
Masakra ludziska... Jak od czasu do czasu wyjdzie wam rybik to nic się nie stanie, a jak macie jakiegoś codziennie albo nawet kilka w ciągu dnia (generalnie im więcej tym gorzej) to nie zwalczycie ich inwazyjnie, wystarczy sprawdzić, czy nigdzie nie macie grzybów bo rybiki żywią się grzybem. Jeśli jest dużo rybików to i dużo grzyba, nie będzie grzyba nie będzie rybika.
fbdf - 2015-05-14
zlikwidowac źródła wody. GENIALNA RADA ! W łazience to pestka
yenot - 2015-05-14
Ale po co?
adam - 2015-05-14
A po co się ich pozbywać? Są całkiem sympatyczne i nie groźne.
xxl - 2014-11-27
dynamitem, tylko dynamit pomoże
Agniesia2678 - 2013-12-30
Co należy zrobić, by pozbyć się rybików

• Osuszyć wilgotne pomieszczenie.

• Zachowywać porządek, zminimalizować ilość rzeczy znajdujących się w łazience.

• Rozjaśnić pomieszczenie.
siwek - 2013-11-18
Ja mam odświerzacz powietrza w ubikacji więc biore go i pryskam na nie tym.i od razu padają
Rybik - 2013-10-09
Ale szajs nie artykuł! Gdyby nie komentarze, to bym nie dowiedział sięNICZEGO o zwalczaniu rybików. Tipy.pl jesteście żałośni. Sami mieszkajcie w 27stC!!!
pinio - 2013-08-06
kup w sklepie chemicznym afanisep w proszku i po klopocie-wyprobowany sposob na rybiki cukrowe/nanies tylko przy listwach/
ja - 2013-06-07
Ja z rybikami żyłam przez wiele lat pod jednym dachem. Nic złego nie robią, ba, nawet zjadają obumarły naskórek, który z nas opada. Nie przyjmowałam się nimi, nawet je lubiłam. Zniknęły same, jak wymieniłam szafkę znajdującą się pod umywalką.
Martyna - 2013-04-29
Tyle się z nimi męczyłam - i nic! Wyczyściłam całą kuchnię i łazienkę, to uciekły do... szafy! Aż wreszcie zakupiłam Raid do kontaktu, który miał mi pomóc pozbyć się pająków. Okazało się, że Raid zmienia środowisko wodne, czyli zaburza też receptory u rybików. Włączyłam go na kilka dni bez przerwy i znajduję co chwilę konające rybiki - niektóre powyłaziły wielkie, ponad 1cm! A reszta pewnie ginie w ciemnościach :) Polecam ten sposób :)
piotr12 - 2013-04-08

Re: Jak pozbyć się rybików?

Witam.

W 100% skutecznym środkiem i nie szkodliwym jest płyn BORASOL kupiony w aptece (4,50zł).

Łyżeczka lub dwie rozmieszać z cukrem pudrem do uzyskania syropy następnie pokropić w miejsca spacerów rybików i sprawa z głowy po 24 godzinach nie zobaczycie żadnego.U mnie zadziałało a nic innego nie działało jestem po tym zabiegu tydzień i żadnego srebrnego i szybko biegającego robala.Super polecam.

kasia - 2013-04-08
ja mam tez problem z nimi mam je w lazience pod prysznicem ale kiedy tam ide i zapalam swiatlo odrazu uciekaja wkurzaja mnie jednego raz widzialam w pokoju ale pies go zjadl nie wiem co zrobic zeby je z tamtad zlikwidowac
mmm - 2013-01-18
ja psikam perfumą ;) od razu unieruchamia i zabija
mis - 2012-11-19
przez te robaki nikną mi skarpetki ;D
ona - 2012-08-16
do Witka.
Masz racje z tym domestosem! Ja nie cierpie robakow,kiedys zauwazylam rybika w brodziku,polalam go wlasnie domestosem.Szybko sie rozlozyl :p zostal po nim malutki slad :))
Slonce - 2012-03-09
Witam, mam problem z tym robaczkami bo chodza po lazience i ztrzynaja po pokoju. co z tym zrobic ???prosze o rade( nie mam drzwi od kabiny)
witka - 2012-03-05
właśnie się dowiedziałam,że DOMESTOS zadziała :)
z samego rana próbuję!!!!
piotr12 - 2011-09-11
Witam.
Anna - 2011-08-13
Witam ja mam chyba najwiekszy problem z tymi skubancami ponieważ nie posiadam w domu ogrzewania jezeli bedzie mnie stac w tym roku to w tym roku kupie. problem w tym ze jezeli nie mam ogrzewania nie mam jak osuszyc mieszkania i jest wilgoc zima woda w lazience stoi na plytkach czy jezeli nie bede miala centralnego ogrzewania (bo o innym narazie nie ma mowy) to czy sam preparat pomoze mi sie ich pozbyc? Interweniuje teraz bo widzialam jak pelzal mi po talerzu... uhhh prosze o pomoc!;)
Paulina8888 - 2011-08-01
Chodza po scianach w pokoju. Zastosowalam wszystkie wskazowki wietrzenie swiatlo itp. jednak one nadal u mnie zamieszkuja... w lazience nie przeszkadzaja zbyt szczegolnie ale w pokoju staja sie problemem gdyz moje male dziecko po ich schwytaniu czesto wklada rece do buzi nie chce tez dlatego uzywac mocniejszych srodkow poniewaz moga zagrozic dziecku. prosze o porade.
ksywko - 2011-02-18
Wyjechalem sobie na dwa tygodnie wakacji, wracam a tu w sypialni biegaja mi po scianach robaczki ktore opisem pasuja do rybikow. Czy to mozliwe ze te male skubance zamieszkaly w sypialni? I dlaczego wlasnie tam a nie w lazience?
Kotka - 2010-08-05
Mój kot lubi się bawić rybikami więc mi szczególnie ich obecność nie przeszkadza. Przynajmniej kotek ma jakąś rozrywkę jak much nie ma.
 
Czyszczenie muszli klozetowej nie należy do najprzyjemniejszych rzeczy jednak od czasu do czasu po prostu trzeba to...
Jak wyczyścić toaletę?
Czyszczenie muszli klozetowej nie należy do najprzyjemniejszych rzeczy jednak od czasu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt