Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Drinki, Napoje, Koktajle, Alkohole > Piwo > Jak zrobić grzańca?
Jak zrobić grzańca?

Jak zrobić grzańca?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.1/5 (220 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Właśnie wróciłeś z zewnątrz i jesteś przemoknięty lub przemarznięty? Zapomnij o gorącej czekoladzie czy herbacie. Jest coś, co Cię rozgrzeje bardziej niż to. Co to takiego? Oczywiście grzane piwo! Tak, dobrze widzisz. Ludzie rozkoszują się jego smakiem i rozgrzewającymi właściwościami już od wielu lat, spróbuj i Ty. Jest naprawdę świetne na chłodne dni i wieczory. Pomaga także wyleczyć katar i przeziębienie.
Rzeczy, których potrzebujesz:
butelka lub puszka dobrej jakości piwa, 1 jajko, 2 łyżeczki cukru, szczypta imbiru, szczypta gałki muszkatołowej, 1-2 szczypty cynamonu, szczypta goździków, 1 łyżka miodu.
1
Wlej piwo do małego garnka i dodaj przyprawy. Nie dodawaj jajka i miodu. Zamieszaj.
2
Podgrzej piwo z przyprawami na małym ogniu. Jeśli piwo zaczyna kipieć, zdejmij je z ognia. Zacznie się pienić, ale piana opadnie po kilku minutach.
3
Oddziel białko od żółtka. Będziesz potrzebować tylko żółtka.
4
Dodaj do żółtka dwie łyżeczki cukru.
5
Ubij żółtko z cukrem za pomocą ubijaczki lub widelca. Ubijaj do momentu, aż będzie miało prawie biały kolor. Może to chwilkę potrwać.
6
Aby żółtko się nie ścięło, gdy dodasz je do ciepłego piwa, dodaj najpierw bardzo powoli kilka łyżek ciepłego piwa do żółtek i ostrożnie wymieszaj.
7
Powoli dodaj żółtka do piwa. Kontynuuj podgrzewanie przez kolejne pięć minut. Delikatnie mieszaj.
8
Teraz czas na miód. Dodaj go tyle ile uważasz. Ma Ci smakować.
9
Jeśli chcesz przecedź grzańca przez sitko wlewając go do kufla. W ten sposób będziesz miał pewność, że nie dostanie się do kufla żadne ścięte żółtko.
10
Podawaj oczywiście ciepłe. Smacznego!
Jak zrobić koktajl bananowy?
Jak zrobić koktajl truskawkowy?
Pomysły na orzeźwiające drinki z piwem
Jak parzyć kawę po turecku?
Wskazówki
  • Ilości przypraw podane w składnikach mają służyć jako wzór. Oczywiście dodaj tyle ile chcesz, do smaku. Każdy lubi grzańca po swojemu.
  • Eksperymentuj z różnymi rodzajami piwa, zdziwisz się, jak może się zmienić smak!
Przeczytaj teraz: Jak zrobić grog?
 1.1/5 (220 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

daron - 2016-08-04
Znam prostszy przepis. Otwieram buteleczkę Noteckiego, nogi na kaloryfer, u boku gorąca kobieta :)
monikaa - 2014-01-09
polecam grzańca na bazie cydru lubelskiego - pyszny wychodzi!
 
Cydr jabłkowy to prawdziwy hit tego roku. Zimą proponuję ci cydr w wersji na ciepło. Ten napój rozgrzeje nawet...
Jak zrobić grzany cydr?
Cydr jabłkowy to prawdziwy hit tego roku. Zimą proponuję ci cydr w wersji na ciepło...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt