Tutaj jesteś: Zwierzęta > Owady > Mrówki > Domowe sposoby na mrówki
Domowe sposoby na mrówki

Domowe sposoby na mrówki

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (25 ocen)
Oceń 
Mrówki czerwone, mrówki czarne – od lat owady te są zmorą wielu z nas. Można je znaleźć niemal wszędzie. Znajomość sposobu ich pozbycia się może być kluczem do udanych wakacji. Określ z jakim rodzajem mrówek masz do czynienia, a następnie podejmij wszelkie działania niezbędne do ich wytępienia. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak skutecznie i w naturalny sposób pobyć się mrówek z twojego domu i ogrodu.
1
Określ dlaczego mrówki przychodzą do twojego domu. Wyeliminuj wszelkie źródła pożywienia i wody dla mrówek, które są niezbędne, aby mogły one przeżyć.
2
Niezwłocznie po posiłku umyj naczynia i wynieś z domu wszystkie śmieci. Aby pozbyć się mrówek, musisz wyeliminować wszystko, co mogłoby stanowić dla nich pożywienie czy schronienie.
3
Wynieś na zewnątrz pojemnik na śmieci i pojemniki do segregacji odpadów. Trzymaj je tak daleko od domu, jak jest to tylko możliwe.
4
Szczelnie zawiń i schowaj do pojemnika żywność, którą chcesz pozostawić na kuchennym blacie.
5
Łatwo psującą się żywność przechowuj w lodówce. Szczególną uwagę zwróć na to latem, gdy owoce i warzywa szybko ulegają procesowi psucia się.
6
Usuń pojemniki ze stojąca wodą. Mrówki również potrzebują pić.
7
Uszczelnij wszystkie pęknięcia. Najmniej toksycznym sposobem jest użycie naturalnej masy uszczelniającej.
8
Zwróć uwagę, którędy przemieszczają się mrówki. Na ich ścieżkach rozsyp sproszkowaną paprykę chili, słodką paprykę, suszoną miętę pieprzową lub boraks. Dzięki temu zapobiegniesz ich wkraczaniu do mieszkania.
5 przyrządów do usuwania kleszczy
Jak bezpiecznie zwalczyć karaluchy w mieszkaniu?
Jak odstraszyć szerszenie?
Jak pozbyć się karaluchów?
strona 1 z 2następna >
 3/5 (25 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

Figa - 2014-10-16
Jak można wylewać wrzątek na mrowisko? Mrówki trzeba odstraszać a nie zabijać.Jestem wsztrząśnięta.Mrówki są pożyteczne.Trzeba smarować ich drogę czosnkiem i octem a nawet perfumować. A na mrowisko należy siusiać. Mrówki się wyniosą .
grazyna2 - 2013-04-13
Stosowałam już chyba wszystko i nic nie pomogło.Chyba tych gniazd mam zbyt wiele. Wiem jednak, iż należy wywabić królową - wtedy mrówki zrobią gniazdo gdzie indziej.. To jednak trudne, stosowałam różne wywabiacze i nic. Sposób też miałam taki, by położyć jabłko i niech się zbierają przy nim, a potem wyśledzić skąd idą mrówki, ale nie udało się. Powodzenia życzę!
Michal - 2012-07-05
@Wojciech Dokładnie. Miałem w domu czerwone mrówki (zrobiły gniazdo w schodach). posypałem proszkiem do pieczenia szczelinę pod drzwiami i po 5 minutach nie było ani jednej mrówki. Polecam ten sposób.
lew - 2010-08-28
najlepszy sposób to wlać do słoika wode włożyć do niego 10 liści orzecha zostawić w suchym miejscu najlepiej w piwnicy na trzy dni, po odkręceniu jak najszydciej wylać cały słój na mrowisko !!! UWAGA MOCNO ŚMIERDZI !!!
Wojciech - 2010-08-10
Wystarczy ścieżki i dziury z których wychodzą zasypać proszkiem do pieczenia lub fusami po kawie. Dobrym sposobem (ale śmierdzącym) jest umieszczanie petów po papierosach namoczonych w nafcie. Do domowych sposobów należą też gałązki ostróżki lub piżmaczka położone w poprzez dróżki.
Chcesz wypocząć w swoim domu lub ogródku, ale męczące owady i uciążliwe gryzonie nie dają Ci spokoju? Dowiedz się, co...
Jak pozbyć się gryzoni i owadów z domu i ogrodu?
Chcesz wypocząć w swoim domu lub ogródku, ale męczące...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Natalia Luzak
  • Efka Efka
  • Barbara Gewont
  • Danuta Chochulska
  • Zofia Jagusiak
  • Anna Wiśniewska
  • Aleksandra Matuszewska
  • Magdalena Wechterowicz
  • Adam Krzysztof Rolek
  • Katarzyna Kobielus
  • Anna Doktór
  • Andżelika Kluza
  • Marcin Szewczyk
  • Justyna Wu
  • Iwona Gruszka
  • Agnieszka Cybulska
  • Stefan Flisowski
  • Anna Mazurkiewicz
  • Krystyna Łozińska
  • Małgorzata Koczorowska
  • Kamila Chabraś
  • Aleksandra Nowak
  • Anna Maria Burian
  • Karolina Justyna Lisowska
  • Ewa Jadczak
  • Karolina Murawska Gosk
  • Marianna Folek
  • Izabela Barbara
  • Maria Burdzi
  • Tomek Narojek