Tutaj jesteś: Ślub i Wesele > Planowanie Ślubu i Wesela > Kuchnia Weselna > Jak udekorować tort weselny?
Jak udekorować tort weselny?

Jak udekorować tort weselny?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (265 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Upieczenie tortu i przełożenie go kilkoma warstwami mas jest tylko początkiem całej pracy. Żeby uzyskać piękny, wielopoziomowy tort weselny, trzeba wiedzieć jak go udekorować.
Zakładam, że masz już gotowe poszczególne poziomy tortu i chcesz przystąpić do jego dekoracji. Oto co powinnaś zrobić:
1
dekorowanie tortu weselnego - krok 1.
Najpierw nałóż polewę na wierzch tortu. Żeby lepiej się trzymała, możesz posmarować ją z wierzchu syropem cukrowym. Teraz przykryj polewą boki tortu. Nie obawiaj się o niezbyt estetyczne miejsca styku boków tortu i jego wierzchu. Zakryjesz je później za pomocą odpowiednich dekoracji.
2
dekorowanie tortu weselnego - krok 2.
Gdy cały tort jest już gotowy, włóż go do lodówki na co najmniej godzinę. Polewa powinna dobrze zastygnąć przed kolejnym etapem dekoracji tortu. Uwaga: polewy, których składnikami jest bita śmietana lub ser będą stygnąć dłużej.
Tort po wyjęciu z lodówki powinien być gładki i pokryty równą warstwą polewy.
Powyższe kroki powtórz dla każdego poziomu tortu weselnego.
3
dekorowanie tortu weselnego - krok 3.
Zanim zaczniesz układać kolejne poziomy tortu, potrzebujesz dodatkowego wsparcia. Mogłabyś po prostu położyć kolejną warstwę na okrągłym kawałku tektury umieszczonym na warstwie poprzedniej, ale tort będzie łatwiejszy do demontażu i krojenia, jeśli użyjesz specjalnych podpórek oddzielających od siebie sąsiadujące warstwy tortu.
- Możesz kupić specjalne podpórki do tortów lub zrobić je z odpowiednio uciętych plastikowych słomek.
- Podpórki nie powinny wystawać wyżej, niż 6 mm ponad powierzchnię danej warstwy.

W tym artykule opisuję tort nakładany na siebie warstwami – każda warstwa znajduje się bezpośrednio na poprzedniej. Inną opcją są torty wielopoziomowe, umieszczane na specjalnych stojakach.
Jak zrobić tort w kształcie sowy?
18 pomysłów na proste dekoracje tortu
Jak zrobić róże na tort z lukru plastycznego?
Jak zrobić karmelowe sprężynki do dekoracji tortów i ciastek?
4
dekorowanie tortu weselnego - krok 4.
Spód każdej warstwy tortu powinien być płaski. Na szkielecie ze słomek umieść kartonową, okrągłą podkładkę pod tort w ten sposób, by była ona niewidoczna z zewnątrz. Bardzo ostrożnie umieść drugą warstwę tortu na warstwie bazowej. Upewnij się, że znajduje się ona idealnie na środku. Najlepiej będzie jeśli pomożesz sobie przy pomocy specjalnej szpatułki do tortów. Dzięki niej unikniesz odcisków palców na polewie tortu. Postępuj analogicznie z kolejnymi warstwami tortu.
5
dekorowanie tortu weselnego - krok 5.
Gdy wszystkie warstwy będą już na właściwym miejscu, nadejdzie czas na zakrycie wszystkich niedociągnięć i ukrycie przestrzeni między warstwami. Za pomocą rękawa cukierniczego zrób dookoła każdej warstwy obwódkę z „muszelek”, „perełek” lub dowolnego innego wzoru.
6
dekorowanie tortu weselnego - krok 6.
Różne końcówki rękawa cukierniczego dają ci ogromne możliwości. Najwyższą warstwę tortu możesz udekorować robiąc na niej wzory przypominające delikatną koronkę. Nie jest to łatwy sposób, dlatego najpierw poćwicz robienie wzorów na talerzu lub papierze pergaminowym. Do dekoracji doskonale sprawdzą się również marcepanowe różyczki, owoce i kandyzowane kwiaty.
7
dekorowanie tortu weselnego - krok 7.
Na szczycie tortu możesz umieścić figurkę Młodej Pary. W sklepach dostępny jest szeroki wybór takich figurek, zarówno w wersji klasycznej, jak i humorystycznej.
8
dekorowanie tortu weselnego - krok 8.
Tort najlepiej przechowywać w lodówce nie dłużej, niż dwa dni przed ślubem. W przeciwnym razie straci on na jakości.
Przeczytaj teraz: Jak wybrać tort weselny?
 4.9/5 (265 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

<p>Jeśli do tej pory zachwycałaś się ślicznymi dekoracjami na tortach w twojej ulubionej cukierni, wyobraź sobie jak...
Jak zrobić różyczki na tort z masy marcepanowej?
Jeśli do tej pory zachwycałaś się ślicznymi dekoracjami...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt