Tutaj jesteś: Zwierzęta > Owady > Inne Owady > Jak zwalczyć pluskwy domowe?

Jak zwalczyć pluskwy domowe?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (312 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Gdy w twoim domu pojawiają się pluskwy, od razu widoczne są oznaki ich obecności. Zauważysz na swoim ciele białe pręgi, najczęściej wokół talii. Być może na twoim prześcieradle pojawią się ślady ich odchodów lub czerwone plamy z krwi. Pluskwy pasożytują na skórze człowieka, podobnie jak i komary. Wstrzykują do twojego ciała środek znieczulający, dzięki temu nie czujemy ich ugryzienia. Czerpią one krew, dopóki się nie najedzą. Następnie odczepiają się od ciała żywiciela i spadają na łóżko. Gdy nieświadomie je zniszczymy, na naszej pościeli widoczne będą plamy krwi. Pluskwy co pewien czas zrzucają swój pancerzyk, który również możemy zaobserwować w okolicy łóżka. Owady te zazwyczaj nie wywołują alergii, ale niektórzy z nas mogą być na nie uczuleni.
1
Pluskwy to brązowo–czerwone owady o płaskim owalnym kształcie. Osiągają długość około 4 mm i powszechnie występują na całym świecie pasożytując na ludziach i zwierzętach. Zamieszkują one w pęknięciach i szczelinach w materacach i na tapczanie, traktując człowieka jako żywiciela. Ich płaski kształt pozwala im z łatwością dostać się do wszelkich pęknięć w meblach i pościeli. Często można je spotkać na drewnie i tkaninach, rzadziej na rzeczach plastikowych i powierzchniach metalowych. Owady te mogą przetrwać w stanie uśpienia nawet do roku czasu, dlatego pozbycie się ich jest wyjątkowo trudne.
2
Pluskwy często występują w dużych miastach, gdzie z łatwością mogą się przemieszczać. Mogą przyczepić się do odzieży, bądź torby podróżnej, dzięki czemu z łatwością znajdują drogę do domów, hoteli i mieszkań.
W obszarach wiejskich pluskwy mogą zostać wniesione do domu po pobycie w hotelu, bądź w akademiku. Mogą również zostać wniesione z meblami, jeśli ukrywały się w ich szczelinach i pęknięciach. Inne rodzaje pluskiew, które normalnie żywią się krwią nietoperzy bądź myszy, mogą zaatakować człowieka, wówczas gdy źródło ich pożywienia zniknie.
Jak pozbyć się rybików?
Jak pozbyć się karaluchów?
Jak pozbyć się brzydkiego zapachu w szafie?
Jak usunąć sierść z dywanu?
3
Jeśli zauważysz na swoim ciele ugryzienia, a na pościeli plamy, najwyższy czas, aby rozejrzeć się po sypialni i znaleźć szkodniki. Aby odnaleźć ich kryjówkę, będziesz musiała zajrzeć w najmniejszą szczelinę w swojej sypialni i rozerwać wszystkie rzeczy, w których mogą się one ukrywać. Zdemontuj ramę łóżka i skontroluj wszystkie pęknięcia i szczeliny. Sprawdź każdy szew i pęknięcie w materacu, dokładnie obejrzyj pojemnik na pościel. Sprawdź półki i szuflady w komodzie, wszystkie meble odwróć do góry nogami, być może właśnie tam ukrywają się pluskwy.
4
Używając odkurzacza i wąskiej końcówki, odkurz wszystkie szczeliny w meblach i listwach podłogowych. Odkurz dokładnie najdrobniejsze nawet przedmioty i rysy w sypialni i w pobliskich pomieszczeniach, ponieważ pluskwy mogą się przemieszczać. Worek z odkurzacza zapakuj w plastikową torebkę, dokładnie zamknij i wynieś do kosza na zewnątrz, jak najdalej od domu.
5
Pluskwy mogą schować się naprawdę wszędzie – nad ramką ze zdjęciem na ścianie, w książkach, czy koszu na brudną bieliznę. Musisz wyprać wszystkie swoje ubrania oraz pościel i wysuszyć je gorącym powietrzem przez około godzinę, aby zabić wszystkie larwy i jaja. Spróbuj znaleźć miejsca, przez które pluskwy mogły dostać się do twojego domu. Uszczelnij wszystkie dziury, pęknięcia i przewody wchodzące do twojego domu.
6
Najskuteczniejszym sposobem na pozbycie się pluskiew bez użycia pestycydów, jest zastosowanie parowych urządzeń czyszczących. Używaj ich do oczyszczenia wszystkich pęknięć i szczelin w materacu. Stosuj uderzenie pary przez 2–3 sekundy w każdym pęknięciu. Czynność powtarzaj raz w tygodniu przez około 9 tygodni, aby mieć pewność, że zabiłaś szkodniki we wszystkich stadiach rozwojowych.
7
Pluskwy składają jaja w wielu różnych miejscach w pobliżu żywiciela, więc wszystko co cię otacza musi zostać dokładnie umyte. Przedmioty, których nie można wyprać, zamknij szczelnie w plastikowej torbie na co najmniej dwa tygodnie. Ponieważ pluskwy mogą przebywać w stanie uśpienia nawet przez rok, przedmioty których nie możesz wyprać, włóż do zamrażalnika (jeśli to możliwe) na dwa tygodnie, aby skutecznie zabić wszystkie jaja i osobniki dorosłe. Dywany muszą zostać dokładnie wyszczotkowane, a następnie odkurzone, aby usunąć wszystkie znajdujące się w nich jaja. Następnie poddaj je czyszczeniu gorącą parą wodną, aby upewnić się, że wszystkie jaja zostały zniszczone. Jest to najlepszy sposób na pozbycie się pluskiew bez użycia środków chemicznych.
8
Jeśli zauważyłaś jakieś pęknięcia na swoim materacu, najlepiej jest całkowicie go wymienić. Pluskwy mogły dostać się głęboko do jego wnętrza. Najlepiej wyrzucić stary materac i kupić sobie nowy. Jeśli nie stać cię na wymianę materaca, szczelnie owiń go plastikową torbą lub folią, aby zapobiec ucieczce szkodników i ponownemu rozprzestrzenieniu się po całym domu.
9
Jeśli nadal nie możesz pozbyć się pluskiew ze swojego domu, zakup specjalistyczne środki owadobójcze (zobacz tutaj) lub poproś o pomoc specjalistów. Zazwyczaj jednak powyższe środki są wystarczające. Ważne jest by utrzymywać dom w czystości i regularnie go sprzątać.
Przeczytaj teraz: Jak zwalczyć pluskwy?
 4.3/5 (312 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (31)

paulinka33172 - 2016-12-02
błagam dajcie najskuteczniejszy środek owadobójczy jaki znacie bo "owadostop"już nie działa mam je w łóżkach w materacach głęboko a nie stać mnie na nowe
Polak1 - 2016-11-14
Kupiłem naftę w UK paraffinum ale napisane ze szkodliwe na płuca wiec bojevsievzeczaszkodxi . Nic ta nafta nie pomaga to samo olejek aukaliptusowy
nogossip - 2016-11-12
Marleno ,Tadeuszu! ja już od lata walcze zwlekłam sobie z innego i to czystego domu do obecnego ,linek nie widac na "trapy" czyli pułapki nic nie weszło więc juz nie wiem czy obsesja czy coś jeszcze łazi.mam dośćżycia cygana za ciężko zarobione pieniądz;( bez zasłon,firan wciąz z zapaloną mocniejszą lamką nocną. Wstydze się blizn na rękach które na prawdę przykuwają uwage w pracy
nogossip - 2016-11-12
co masz na myśli suchy lód ? i miara "troszke'??
Izabela - 2016-11-07
rozrzuć trochę suchego lodu w mieszkaniu
Andrzej - 2016-11-02
Pluskwy ! Strasznie uciążliwe w mieszkaniu ,wynajełem pokój mężczyżnie po dwóch tygodniach zwolniłem go bo pił i przyprowadzał pijaków ,miał brudną odzież ,on to przyniósł ,męczyłem się tymi preparatami różnymi co są w sprzedaży dużo miesięcy i wymiana mebli na nowe i też się pojawiły na nowe .Zamówiłem Dezynsekcje i wyprowadziłem się na 3 doby .Po dwóch tygodniach powtórzenie Dezynsekcji i już było dobrze .Pluskwy zostały całkowicie zniszczone .W tym miesiącu mija 6 miesięcy od zakończenia Dezynsekcji i nadal jest wszystko dobrze .Nie widać śladów szkodników .A wiec tylko w przypadku takiego problemu najlepsza jest Dezynsekcja .
Marlena - 2016-10-20
Wydawało mi sie ze zginęły , a jednak wróciły po 6 miesiącach teraz nie moge ich znalesc , parowalam prałam , wymieniłam lozka , RAID , getox, stop owadom , i chyba znowu sa , mam co jakiś czas maluteńkiej chrostki jak by z woda , pojawiają sie w ciągu dnia jedna czasem dwie , ale poprzednim razem były wielkie bomble , juz sama nie wiem czy wróciły czy to jakieś chrostki
Tadeusz - 2016-09-26
w czasie malowania dodałem żółci wołowej do farby i zginęły
nogossip - 2016-09-26
Aby się upewnić ,że wiemy o czym mówimy postaram się załączyc foty dla autorki tekstu ( ot błachostka bez alergi...)
nogossip - 2016-09-26
Krupeczko! bardzo dziękuje za porady, nafta juz była,lawenda,ocet, parownica..światło i taśmy dwustronne dały na jakiś czas dobry efekt. Co do szczelności okien,drzwi itp iluzja ,duzo płacisz mniej dostajesz . JA PRZEGRAŁAM walke z tym dziadostwem ..ku PRZESTRODZE i wszędzie będe to pisac , wyjezdzajcie do innych krajów ! Na prawde UK to syf malaria jakiej nie znałam/ podkreślam ze tylko 3 osoby wynajmują duzy dom,więc nie ma biedy...no i ukochany pies więc nie moge poprosic pest controle 2 dni nie moze miec kontaktu z jakimkolwiek srodkiem
Krupeczka - 2016-09-06
Moja babcia skutecznie walczyła z pluskwami w zapluskwionej kamienicy. Tylko u niej nie było pluskiew, ale systematycznie każdą szczelinkę w mieszkaniu napuszczała naftą (taką nieoczyszczoną od lampy) nawet futryny w oknach, listwy podłogowe, wywietrzniki, gniazdka elektryczne i szparki w meblach. Pluskwy przechowują się też w szwach tapicerki meblowej. Zapach nafty w mieszkaniu jest nielubiany przez pluskwy lecz zdrowy dla człowieka na drogi oddechowe. Naftą też można odpluskwić samochód. Myślę, że jest bezpieczniejsza dla człowieka niż agresywna chemia, którą wdycha się razem z pluskwami.
nogossip - 2016-07-19
P.Jarosławie ! Dziękuje za odp od ponad tyg co drugi dzień wszystko 'traktuje 'właśnie gorącą parą .faktycznie ich teraz nie widać ,pod prześcieradłem mam liście orzecha ,dookoła materaca taśmy a sam materac zabezpieczyłam folią . Wiem ,ze to duzy problem,materac bezpośrednio na wykładzinie ,ale proszę mi uwierzyc jak się nie pracuje w UK ponad miesiąc i do tego choruje to człowiek zostaje z pustymi kieszeniami. piore 60,90 usypiam przy włączonym świetle,ciuchy wyprasowane ,częśc wygotowana...do wywalenia się nadaje. Teraz jest upalnie więc pościel idzie na zew.gdy chłodniej uff gorąca para i pózniej zelazko. nie jestem na tyle odwazna aby załozyc firanki na okna...dzień po dniu walcze. Co do pest control Panie Jarosławie oczywiście ma Pan racje! dzwoniliśmy firmy są wręcz przeciążone w naszym mieście od zleceń . Zakupiłam bed bug traps od paru dni są rozłozone ale narazie pustki na taśmach z klejem. Do tego jest spory problem ,ludzie boją się przyznac ze były lub są u nich PLUSKWY wciąż pokutuje opinia,że pluskwa lokuje się tylko u brudasów...ja byłam zawsze wręcz sterylna ..pozdrawiam ,pieknie dziękuje
Jarosław - 2016-07-19
Generator pary (myjka ciśnieniowa) likwiduje nie tylko owady, ale także jaja! Zapomnijcie o innych wynalazkach i płatnych usługach. Sprawdziłem to. Pamiętać musicie jedynie o starannie wykonanym zabiegu. Ominięcie jakiegoś gniazda spowoduje powrót problemu. Ale bez obaw. Owady zakładają gniazda blisko miejsc naszego nocnego spoczynku.
nogossip - 2016-06-20
Dramat w 3 aktach ! pluskwy,bomble wściekle swędzące ..stosowałam ocet ,kremy przeciw swędzeniu skóry ,deborac m na niegojące się rany dostalam antybiotyk i leki przeciw alergii ,tydzien i min poprawa,nowe mieszkanie starałam się wszystko wyprac wyprasowac,rany nie chcą się goić czytam wasze posty umęczona jak większość z Was znów lekarz nowy antybiotyk ,nowe leki . Przeczytałam ze olejek z drzewa herb .łagodzi swąd i antyseptycznie działą,kupiłam posmarowałam.Cholerne robale stały się moją wielką udręką ,nawet nie mam juz si ły płakac a do tego jestem w Anglii,pracuje przez cholerną agencje ...lada moment bez kasy ;(( syf Angolia,pchły w poprzednim domu przerabialismy ..podobnie i pst.controle....co robic???
Maniak - 2016-06-16
Mam pluskwy były w ramce obrazu i łożku dziecka , wybiłam katczcherem i opryskiem , ale pojawiły sie w pokoju obok takie maleńkie ledwo je widać rude , juz noe wiem co zrobic , to jeży skórzana kanapa
jj - 2016-05-13
sprawdzony i tani sposób na pozbycie się pluskiew to dokładne popryskanie łózka i kołder roztworem woda+ocet w proporcji 1:1. Może być nawet więcej octu. Niestety zapach jest przez kilka dni nieciekawy, ale da się wytrzymać. Najlepiej zastosować rano przed wyjściem z domu. Nie żałować roztworu. Użyć spryskiwacza.
Gregory - 2016-05-04
Bardzo skuteczny i jedyny zapewniam wyjątkowo sprawdzony sposób. Kilo zielonych ogórków. Wycisnąć sok. Spryskać miejsca występowania pluskiew takie male brązowe plamki. Od tej pory spać spokojnie od czasu do czasu na wszelkie zaś ponowić spryskanie.
Ewa - 2016-04-21
A, i jeszcze jedno pytanie- czy na czas pryskania muszę opuścić mieszkanie na noc ???
mario - 2016-02-08
a kto mi powie jak wytepic pluskwy w samochodzie?Bylismy w rumunii i zalapalem tam pluskwy i jak teraz je wytepic z samochodu?
aga - 2015-11-30
I mnie to dopadło. Pierwszej nocy w nowo wynajętym mieszkaniu. Przez trzy miesiące odczulano mnie. Mój chłopak nie miał żadnych śladów, co gruntownie przekonało i mnie i lekarzy, że to jakieś uczulenie. Którejś nocy swędzenie było tak dotkliwe, że nie mogłam spać. No i po zapaleniu światła odkryłam źródło moich problemów. Odkryliśmy je w kanapie, pod ozdobnymi przeszyciami. Mnóstwo jaj i pluskiew w różnym stadium rozwoju. Nie widziałam ich wcześniej, bo naszyte na kanapę wałeczki skutecznie je osłaniały. Może to co teraz napisze pomoże komuś w walce z tymi potworami.
PO PIERWSZE
Kawałkiem taśmy z mocnym klejem zebraliśmy wszystkie widoczne jaja i pluskwy.
PO DRUGIE
Pluskwy nie uciekały, kiedy skierowaliśmy na nie ostre światło z latarki.
PO TRZECIE
Odparowaliśmy czyścikiem parowym ( w JULI kupiłam go za 100 zł ) wszystkie dostępne miejsca w kanapie.
PO CZWARTE
Odcięliśmy im źródło pożywienia. Okleiliśmy poduchę kanapy taśmą dwustronną. Rownież podłogę wokół kanapy , aby nic z zewnątrz nie miało do nas dostępu. Kanapę odsunęliśmy od ścian.
PO PIĄTE
Gruntownie odkurzyliśmy mieszkanie i potraktowaliśmy listwy przypodłogowe, futryny i inne widoczne szpary czyścikiem. Przejrzeliśmy szafę, ale na szczęście niczego niepokojącego nie znaleźliśmy.
PO SZÓSTE
Zaczęliśmy zostawiać zapalone światło. Mimo tego i tak wychodziły, bo chyba zaczął im głód doskwierać, a jedzonko było tuż tuż.
PO SIÓDME
Kawałkiem klejącej taśmy wyłapywaliśmy każdą, która się pokazała.

Od miesiąca śpię nareszcie spokojnie. Cały czas stosuję te same metody, bo nie mogę zastosować chemii ze względu na to, że jestem alergikiem. Nie wiem... Może się wyniosły, może zahibernowały, a może wybiliśmy je wszystkie. Jedno jest pewne. Czyścik parowy co drugi dzień, porządne odkurzanie ( trzeba pamiętać, żeby nie zostawiać worka w odkurzaczu, bo wyjdą )i taśma narazie załatwiły sprawę. Mam nadzieję, że na zawsze.
Te intensywna walka trwała około dwóch tygodni. Zobaczymy, co dalej.
Chciałabym, żeby komuś przydały się moje porady, bo problem jest wyjątkowo uciążliwy. Pozdrawiam wszystkich i życzę skuteczności w działaniu.
aga - 2015-11-30
PO PIERWSZE
PO DRUGIE
PO TRZECIE
PO CZWARTE
PO PIĄTE
PO SZÓSTE
PO SIÓDME

kasia - 2015-09-02
Witam PLUSKWIAKÓW
ja próbowałam wszystkiego co była możliwe, środki do pryskania, proszki na pluskwy ,remont, pranie wszystkiego, wymianę mebli , nocne polowania, wyrzucenie wszystkiego, nawet czyścik parowy. OBŁĘD. i NIC dalej były w mniejszych ilościach. Po paru miesiącach walki pogryziona i zdesperowana znalazłam informacje o `ziemi okrzemkowej. Kupiłam na allegro jakaś za 9 zł za 1 kg , Wszyscy się śmiali że kupiłam jedzonko dla zwierzyny. Posypywałam gdzie to było możliwe ,"zwierzaki" chodziły i taplały się w niej,Po dwóch tygodniach znikły. Minął rok i nie ma po nich śladu.
polecam mi pomogła jedynie ziemia okrzemkowa
Jerzy A - 2014-12-15
Pani Moniko pragnę sprostować i zapewnić że to płyn Agent czyni cuda,woda nie była wrzatkiem tylko gorąca.Po wstrzaśnięciu wytwarza się wręcz wybuchowa mieszanina,bardzo aktywna i zabija natychmiast.Usychają im nogi a potem całe na brązowy kolor.Napisałem o tym gdyż jest to bardzo tani i skuteczny sposób.Oczywiście nie pisałem że wszystkie ubrania wyrzuciłem,zerwałem też tapety i podłogę.Teraz jest już po. Życzę wszystkim wytrwałości/około 6 miesięcy walki.Pozdrawiam.Jerzy A.
monika - 2014-12-10
Agent z goraca woda ogolnie goraco zabija je gdy poparzy sie ich pancerz one gina wiec nie tyle agent pomogl co wrzatek urzadzenie na goraca pare dziala cuda wiem bo mialam je w domu to byl koszmar a mialam ich duzo i byly bardzo juz duze bo przez 3 miesiace zarly nas a my szukalismy przyczyny naszych krost i chodzilismy od dermatologa do dermatologa 3 dni i 3 noce pralam i suszylam w suszarce bebnowej wszystko co mialam w domu potem pakowalam na dwa tygodnie do worow foliowych czego nie moglam wysuszyc musialam spryskac spirytusem bo ten pluskwy spala i dusza sie wszystkie dywany wyrzucilam luzeczko mojej rocznej coreczki ruszalo sie od larw wiec cala posciel od razu w worku poszla na smieci nigdy tego nie zapomne parowanie suszenie spirytus od jego oparow w domu nie dalo sie wysiedziec a to byla zima okien nie mozna bylo otworzyc na szczescie z pomoca facjowej firmy ktora przychodzila piec razy w odstepach miesiecznych udalo sie je pokonac czego wszystkim posiadaczom tych zwierzatek zycze tu w ameryce jest tego pelno jedno czego nie wolno robic to brac od ludzi uzywanych rzeczy one moga sie zadomowic nawet w lampce nocnej czy w kontakcie drewnianej ramce do zdjecia czy krzesle mozna je nawet z centrum handlowego przyniesc a walka z nimi to walka na smierc i zycie wie to tylko ten kto je mial w domu jaki koszmar potrafia zgotowac ludziom
Jerzy A - 2014-12-03
DRODZY PAŃSTWO TO NIESZCZĘŚCIE SPOTKAŁO MNIE W KWIETNIU TEGO ROKU. BYŁEM POGRYZIONY GŁÓWNIE OD KOLAN W DÓŁ. KU PRZESTRODZE I W DUCH UCZCIWOŚCI OŚWIADCZAM ŻE POZBYŁEM SIĘ TEGO KOSZMARU-KAŻDY KTO SPOTKAŁ PLUSKWY WIE O CZYM PISZĘ. A WIĘC STOSOWAŁEM POLCYP 10 WP -CENA OK 15 ZŁ, ORAZ CO PEWNIE WYWOŁA ŚMIECH-PŁYN AGENT MAX z Biedronki za 3,90 ZŁ.AGENT NALEŻY ZMIESZAĆ Z BARDZO GORĄCĄ WODĄ W PROPORCJI 1/3 I WSTRZĄSNĄĆ PRZED UŻYCIEM.stosowałem to cierpliwie co trzy dni w szpary między drewno oraz wszędzie gdzie były pluskwy.NAJWAŻNIEJSZA JEST SYSTEMATYCZNOŚĆ I WIARA W SKUTECZNOŚĆ ZABIEGU.Pozdrawiam i życzę sukcesów. Uwaga,jeśli sąsiedzi za ścianą nie uczynią tak samo to pluskwy mogą powrócić.Jerzy Augustynek
Erol - 2014-10-16
Pluskwy to najczesciej polski problem.Pluskwy wystepuja najczesciej w krajach slowianskich.W Rosji nawet w drogich hotelach mozna stac sie ofiara tychinsektow
Mateusz - 2014-10-16
U Ojca Mateusza jest Pluskwa. Widziałem ją jest dużym samcem z zarostem.
becia - 2014-10-16
ja będąc w USA w hotelu,spotkałam te pasożyty.Pogryzły mnie na maksa,robią ślady 3 kropki (śniadanie,obiad,kolacja).Byłam tak niesamowicie pogryziona,swędzenie straszne.Smarowałam się jakiś białym płynem-mleczkiem.Po paru dniach zeszło.Było nas parę osób,spałam z mężem w jednym łóżku,a one tylko mnie pogryzły.Byłam chyba uczulona na nie,bo wyglądałam strasznie cała w czerwonych plamach.
Pluskacz - 2014-10-16
To co tutaj wypisują, to kompletne bzdury. Zamiast szukać pluskiew, niczym igły w stogu siana, to przy podejrzeniu ich obecności od razu należy zakupić pułapkę (około 30zł) i ustawić ją. Jeżeli pluskwy są, to na pewno jakaś się złapie. Poza tym wszystkie domowe sposoby można sobie wsadzić w buty. Od razu należy zastosować ciężka artylerię, czyli pełną dezynsekcję mieszkania, lub bomby przeciw owadom. Getox (30zł), to tylko środek doraźny, zabezpieczający, ale też nie w pełni.
Pluskwy mnożą się bardzo szybko, więc czas jest tutaj istotnym czynnikiem. Najpewniej wszystkie łóżka w domu będą do wymiany, a meble do dokładnego oczyszczenia, również od spodu.
Poza tym lubią gnieździć się również w książkach, szczególnie za tapetami, wszelkiego rodzaju obrazkami, w kartonach, zakamarkach...
Z pluskwami walka jest długa i uciążliwa. Nie należy również jej przerywać przedwcześnie, bowiem to może dać czas niedobitkom na ponowne rozmnożenie się.
didi16 - 2012-11-14
miałam ten problem na jednej ze stancji na studia... Pamiętam, że kupiłyśmy we Wrocławiu jakiś płyn do spryskania mieszkania (getox czy coś takiego)... Naprawdę był dobry, raz wystarczyło.
marta - 2012-09-27
Miałam ten problem jakiś rok temu, kiedy to wynajmowałam mieszkanie chyba z pluskwami, mimo że właściciel udawał że nic o tym nie wie. Pluskwy zaczęły gryźć już pierwszej nocy jednak ok. 3 tygodni zajęło mi odkrycie że to co tak okropnie gryzie to pluskwa domowa!!! Na szczęście jestem w Warszawy - tarchomin i często miłałam taki sklep zwalczanie szkodników przy ekspresowej więc udałam się tam kupiłam: bombę blacj jack USA, kilka pułapek na pluskwy, opryski na pluskwy z tego co pamiętam na pewno taki produkt kothrine reszty nie pamiętam ale było ich 3 żeby pryskać za każdym razem innym preparatem, bo podobno na poprzedni mogą się uodpornić.Trochę to trwało, ale z każdym dniem było coraz mniej owadów i można było znaleźć nawet martwe. Po jakiś 3 tygodniach sytuacja uspokoiła się. Bardzo polecam te środki. Dla osób nie z Warszawy jest sklep w necie www.pryskaj.pl
 
Zaglądasz rano do szafki kuchennej, by wyjąć z niej swoje ulubione płatki śniadaniowe, a tu… niespodzianka. Armia...
12 naturalnych środków przeciwko domowym szkodnikom
Zaglądasz rano do szafki kuchennej, by wyjąć z niej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt