Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Szkodniki, Choroby, Problemy > Domowe sposoby na mszyce

Domowe sposoby na mszyce

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (16 ocen)
Oceń 
Pozbycie się mszyc z ogrodu jest bardzo istotne. Owady te mają bardzo ostre szczęki i potrafią zjeść wszystkie zielone części rośliny. W późniejszym okresie lata wydzielają słodką spadź i zwabiają tym mrówki, które również nadgryzają liście. Mszyce mogą zaatakować wszystkie części rośliny, ale szczególnie lubią najmłodsze, które dopiero wzrastają. Największym jednak problemem jest to, że mszyce mogą przenosić wirusy z jednej rośliny na inne, wywołując choroby roślin. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak domowymi sposobami wytępić mszyce.
1

Ręczne usuwanie mszyc.

Bieżące, ręczne usuwanie mszyc dział bardzo dobrze pod warunkiem, że obszar ich występowania umożliwia takie działanie. Nałóż gumowe rękawice, zbieraj mszyce z liści i top je w wodzie z mydłem. Mszyce zwykle żerują na spodniej stronie liści, więc tam ich szukaj.

2

Mocny strumień wody.

Możesz usunąć mszyce mocny strumieniem wody. Tą metodę należy powtarzać raz lub dwa razy w tygodniu, wtedy będzie skuteczna. Możesz używać zwykłego węża ogrodowego, ale możesz także rozważyć zakup specjalnej końcówki, która koncentruje strumień wody.

3

Rośliny odstraszające mszyce.

Możesz pozbyć się tych niechcianych owadów sadząc w ogrodzie rośliny, które swoim zapachem odstraszają mszyce. Do roślin tych należy wiele ziół np. hyzop, szałwia, koper, lawenda, tymianek. Możesz także sporządzić oprysk z czosnku. Weź ząbek lub dwa czosnku, rozgnieć, zmieszaj z wodą i spryskaj rośliny zagrożone przez mszyce (szczególnie narażone są krzewy różane).

Jak się pozbyć komarów w ogrodzie?
Jak pozbyć się kotów z ogrodu?
Jak zwalczyć nornice w ogrodzie?
Jak pozbyć się pluskiew łóżkowych?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się rybików?
 4.1/5 (16 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

kasska - 2015-03-16
Chyba coś się autorce pomyliło, to przecież koper jest najczęściej atakowany przez mszyce to jakim cudem ma odstraszać? Przykre ale domowe sposoby ani sadzenie polecanych roślin obok siebie nie pomagają jedynie chemia. W działkowcu polecają różne sposoby ale tylko te biologiczne z żywymi owadami które zjadają intruzy pomagają ale to tyczy tuneli lub zamknie tych ogrodów, owady z wiatrem odlatują.
Justyna306 - 2014-06-04
Niestety, nie zawsze te sposoby sa pomocne. Probowałam wszystkiego, kiedy pojawiły się wszyce na jabłoni. niestety, były wytrzymałe na wszysto. Wtedy pomogła tylko i wyłacznie chemia. niestety sa minusy, chemia potrafi popalić liscie i oczywiście trzeba uważać, by po pojawieniu się kwiatów zaprzestać spryskiwania.
mądrala - 2013-03-31
W poradzie 6 nie napisano, jakie rośliny należy zbierać na ten środek. Kwas hydro-cyjanowy? Po polsku to nie jest! Mszyce nie mają szczęk, lecz wkłuwają się w roślinę. A mrówki nie zjadają tych roślin, lecz hodują te mszyce dla ich spadzi bogatej w cukier. Poza tym ta polszczyzna... "Około" rządzi narzędnikiem. Przecinki... I jeszcze rada: zbieraj mszyce z liści i top je w wodzie z mydłem. Po co? Mszyce są tak drobne, że przy zbieraniu dłońmi w rękawicach już zostaje z nich miazga i żadne topienie nie jest już potrzebne. Do poprawki wiedza z biologii i polskiego; logika też by się przydała.
Jola - 2010-08-13
Mszyce nie cierpią czosnku! Czosnkowych sposobów na mszyce jest kilka, do wyboru do koloru a więc możemy:

- połówką czosnku natrzeć gałązki na których są mszyce
- kawałki czosnku położyć w doniczce
- wycisnąć kilka ząbków czosnku, zalać wrzątkiem, poczekać dobę. Po tym czasie przelewamy wywar do spryskiwacza i pryskamy nim rośliny oblężone przez mszyce.

Powodzenia!

Ciekawe porady

Jak sadzić magnolie?

Zwalczanie pluskiew łóżkowych może kosztować cię dużo czasu i pieniędzy. Istotne jest wczesne wykrycie pluskiew i...
Jak pozbyć się pluskiew łóżkowych?
Zwalczanie pluskiew łóżkowych może kosztować cię...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub