Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Szkodniki, Choroby, Problemy > Domowe sposoby na mszyce

Domowe sposoby na mszyce

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (35 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 9 
Pozbycie się mszyc z ogrodu jest bardzo istotne. Owady te mają bardzo ostre szczęki i potrafią zjeść wszystkie zielone części rośliny. W późniejszym okresie lata wydzielają słodką spadź i zwabiają tym mrówki, które również nadgryzają liście. Mszyce mogą zaatakować wszystkie części rośliny, ale szczególnie lubią najmłodsze, które dopiero wzrastają. Największym jednak problemem jest to, że mszyce mogą przenosić wirusy z jednej rośliny na inne, wywołując choroby roślin. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak domowymi sposobami wytępić mszyce.
 3.4/5 (35 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (8)

twbolek - 2015-06-21
Mam gdzieś artykuły po 5 linijek na 20 stronach. To nie dziennikarstwo tylko pazerna reklama.
marta - 2015-06-21
Ja mam już sposób na mszyce .Próbowałam i pomaga.Gotuję parę cebul w łupinach(można pokroić ja tak robię),dodaję 2 gałki czosnku zalewam wodą i gotuję 0,5 godziny na wolnym ogniu.Odstawiam do ostygnięcia.Oprysk gotowy.Naturalny naprawdę pomocny w walce z mszycami.Pozdrawiam.
Njagdaick - 2015-05-06
Koper raczej nie odstrasza mszyc, bo co roku go zjadają.Wpisz komentarz
zet - 2015-05-02
Mszyce nie "zżerają szczękami" mszyce jak wampiry- wysysają, autorko. Narządem kłująco-ssącym (hemipteroidalnym)
kasska - 2015-03-16
Chyba coś się autorce pomyliło, to przecież koper jest najczęściej atakowany przez mszyce to jakim cudem ma odstraszać? Przykre ale domowe sposoby ani sadzenie polecanych roślin obok siebie nie pomagają jedynie chemia. W działkowcu polecają różne sposoby ale tylko te biologiczne z żywymi owadami które zjadają intruzy pomagają ale to tyczy tuneli lub zamknie tych ogrodów, owady z wiatrem odlatują.
Justyna306 - 2014-06-04
Niestety, nie zawsze te sposoby sa pomocne. Probowałam wszystkiego, kiedy pojawiły się wszyce na jabłoni. niestety, były wytrzymałe na wszysto. Wtedy pomogła tylko i wyłacznie chemia. niestety sa minusy, chemia potrafi popalić liscie i oczywiście trzeba uważać, by po pojawieniu się kwiatów zaprzestać spryskiwania.
mądrala - 2013-03-31
W poradzie 6 nie napisano, jakie rośliny należy zbierać na ten środek. Kwas hydro-cyjanowy? Po polsku to nie jest! Mszyce nie mają szczęk, lecz wkłuwają się w roślinę. A mrówki nie zjadają tych roślin, lecz hodują te mszyce dla ich spadzi bogatej w cukier. Poza tym ta polszczyzna... "Około" rządzi narzędnikiem. Przecinki... I jeszcze rada: zbieraj mszyce z liści i top je w wodzie z mydłem. Po co? Mszyce są tak drobne, że przy zbieraniu dłońmi w rękawicach już zostaje z nich miazga i żadne topienie nie jest już potrzebne. Do poprawki wiedza z biologii i polskiego; logika też by się przydała.
Jola - 2010-08-13
Mszyce nie cierpią czosnku! Czosnkowych sposobów na mszyce jest kilka, do wyboru do koloru a więc możemy:

- połówką czosnku natrzeć gałązki na których są mszyce
- kawałki czosnku położyć w doniczce
- wycisnąć kilka ząbków czosnku, zalać wrzątkiem, poczekać dobę. Po tym czasie przelewamy wywar do spryskiwacza i pryskamy nim rośliny oblężone przez mszyce.

Powodzenia!
Gdy w twoim domu pojawiają się pluskwy, od razu widoczne są oznaki ich obecności. Zauważysz na swoim ciele białe pręgi,...
Jak zwalczyć pluskwy domowe?
Gdy w twoim domu pojawiają się pluskwy, od razu widoczne są oznaki ich obecności...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Agnieszka Chwałowska
  • Wanda Zwiewka
  • Krystyna Zykus
  • Piotr Kołodziej
  • Max Polander
  • Janina Domaradzka
  • Beata Marcin Gadomscy
  • Henryk Cieślak
  • Anna Frąckowiak
  • Jan Bałazy
  • Anna Boguszewska
  • Basia Wójcik
pasożyt