Tutaj jesteś: Praca i Kariera > Szukanie pracy > CV i Listy Motywacyjne > Jak napisać swoje pierwsze CV?
Jak napisać swoje pierwsze CV?

Jak napisać swoje pierwsze CV?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Właśnie przyszedł czas na Ciebie i musisz napisać swoje pierwsze CV. Wbrew pozorom napisanie CV bez żadnego doświadczenia jest możliwe. No bo gdzie i jak masz zdobyć to doświadczenie, skoro nie możesz dostać nigdzie żadnej pracy? Kluczem do napisania takiego CV jest skupienie się na swoich umiejętnościach i edukacji. Pamiętaj, aby CV było dostosowane do rodzaju pracy, o którą się ubiegasz.
1
Zrób listę wszystkich swoich umiejętności, które możesz zaoferować potencjalnemu pracodawcy. To czego pracodawcy poszukują to umiejętność komunikowania się, dobra organizacja pracy, ambicja, motywacja do pracy oraz umiejętność pracy na komputerze.
2
Zrób z każdej swojej zalety nagłówek. Pod spodem wymień przykłady sytuacji, w których przyszło Ci wykorzystać daną umiejętność. Na przykład, jeśli Twoją zaletą jest dobra komunikacja, możesz napisać kiedy, w jakich okolicznościach zdarzyło Ci się przemawiać do grupy ludzi i dzielić z nimi swoimi spostrzeżeniami. Nie musiało to być przecież w poprzedniej pracy (skoro jej i tak nie miałeś). Szukaj na studiach, które ukończyłeś, wolontariatach czy w innych miejscach i wydarzeniach, w których uczestniczyłeś.
3
Otwórz nowy dokument. W lewym górnym rogu napisz swoje dane (imię i nazwisko, aktualny adres, telefon kontaktowy, e mail). Naciśnij 'enter' przynajmniej dwa razy i zacznij pisać swoje CV. Pamiętaj, aby je zatytułować na środku strony, na samej górze.
Jak dostać się na staż?
Jak ozdobić album na zdjęcia?
Jak dobrze wypaść na egzaminie ustnym?
Jak zrobić podwójną bluzkę z motywem liści?
Wskazówki
  • Nie pisz za dużo. Idealne CV powinno mieć jedną stronę. Jeśli jednak nie zmieścisz się na jednej, postaraj się, aby CV miało maksymalnie dwie strony.
  • Nie wspominaj o referencjach w CV. Jeśli pracodawca będzie je chciał, sam zapyta.
4
Utwórz podrubrykę 'Wykształcenie'. Wpisz historię swojej edukacji. Ukończone szkoły, kursy i szkolenia. Podaj daty.
5
W kolejnej podrubryce – 'Umiejętności' wymień wszystkie swoje zalety, tak jak to zostało wspomniane w kroku drugim.
6
Jeśli masz jakieś małe doświadczenie zawodowe, utwórz rubrykę po tym tytułem. Nawet jeśli doświadczenie jakie posiadasz, nie jest związane ze stanowiskiem, o które się ubiegasz, powinieneś o tym wspomnieć. Powie to Twojemu potencjalnemu pracodawcy, że nie próżnujesz i że chcesz i potrafisz pracować.
7
Stwórz jeszcze jedną podrubrykę – 'Zainteresowania'. Wpisz tu o swoim hobby, super jeśli zajmujesz się czymś fajnym na co dzień, jak na przykład planespotting, rolkarstwo, wspinaczka. Napisz o tym. Pracodawca zobaczy, że jesteś w czymś dobry, że masz pasję. A to jest bardzo ważne.
Wskazówki
Przeczytaj teraz: Jak podrasować CV?
 4/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

Justyna - 2011-06-13
Mam pytanie: jak mogę napisać w cv o tym, że pomagałam w sklepie rodziców?
Kariera - 2010-09-09

do bezrobotna: w CV nigdzie nie pisze się o przerwie w pracy i jej powodach.

bezrobotna - 2010-09-09
Mam pytanie a gdzie mam w CV umieścić informację że po ukończeniu szkoły zawodowej i odbyciu praktyk,przez 6lat nie pracowałam ponieważ wychowywałam dzieci lecz teraz chodzą do przedszkola i teraz chciała bym podjąć pracę.
Elunia - 2010-09-03

Jak najbardziej, to bardzo cenna informacja dla pracodawcy. Świadczy o tym, że miała Pani praktyczną styczność z wyuczonym zawodem.

@@@@@ - 2010-09-03
czy jerzeli odbywałam praktyki w ramach szkoły nalerzy je umiescic w cv bo to sa praktyki zawodowe bo uczyłam sie w zawodówce
 
Curriculum Vitae jest niezbędnym dokumentem, który przedstawia nasze wykształcenie, oraz doświadczenie zawodowe. Pomaga...
Jak napisać Curriculum Vitae?
Curriculum Vitae jest niezbędnym dokumentem, który przedstawia nasze wykształcenie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt