Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Jak oczyścić jelita?

Jak oczyścić jelita?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 1.2/5 (229 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Jelito grube jest odpowiedzialne za oczyszczanie naszego organizmu. To w nim zachodzą procesy, które przerabiają zjedzoną przez nas żywność na fekalia. Jego głównym zadaniem jest właśnie formowanie kału oraz wchłanianie wody i mikroelementów. Czasami jednak wskutek przejedzenia lub innych czynników praca jelit zostaje zaburzona, co skutkuje biegunką lub zaparciami. Warto wtedy oczyścić jelita. Jelita mają duży wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu, a zaniedbane, źle funkcjonujące jelita mogą doprowadzić do chorób innych naszych narządów. Poniżej piszę jak można oczyścić jelita.
1
woda

Zafunduj sobie oczyszczanie płynami. Zrób trzy do maksimum pięciodniową dietę płynną. Pij dużo wody, przynajmniej dwa-trzy litry wody dziennie. Najlepiej jeśli przy problemach z jelitami dodasz do niej sok cytrynowy i sok z aloesu (do kupienia tutaj). Nigdy nie pij wody prosto z kranu, zawsze pij wodę przefiltrowaną, lub mineralną. W porach posiłków pij soki. Najlepsze będą samodzielnie przygotowane soki z marchwi, pomidorów, selera, kapusty i pietruszki. Zrobisz z nich doskonale oczyszczający i detoksykujący napój. Jeśli nie masz możliwości zrobienia własnego soku, kup gotowy w sklepie. Upewnij się, że te soki nie są dosładzane.

2
warzywa

Po zakończeniu tej diety dodawaj powoli warzywa. Przez kolejne trzy-cztery dni po diecie płynnej jedz tylko surowe warzywa i owoce. Aby ułatwić jelitom pracę rozdrabniaj je blenderem. Jedz brokuły, marchewki, dynię, jabłka, banany, mango i grejpfruty.

3
herbata ziołowa

Pij herbatki ziołowe takie jak herbata zielona, czerwona czy z mniszka lekarskiego . Włącz do diety herbatę rumiankową, która ma bardzo dobry wpływ na pracę systemu immunologicznego i oczyszczania jelit. Miksuj zioła, dodawaj imbir, czosnek, rabarbar czy lukrecję.

4
fast food

Zrezygnuj z kawy, alkoholu, tłustych potraw, jedzenia zmodyfikowanego, papierosów, tabletek i wszystkiego co nie jest naturalne i ekologiczne. Jedz jogurty naturalne, ponieważ zawarte w nich bakterie bardzo dobrze wpłyną na Twój system trawienny.

Przeczytaj teraz: Jak walczyć z zaparciami?
 1.2/5 (229 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (6)

lubie placki - 2016-04-11
Nagla zmiana nawyków żywieniowych = szok dla organizmu (negatywny)
kasiaosta - 2015-10-26
Czytałam niedawno że prawidłowe oczyszczanie trwa do 3 lat, nie wiem ile w tym prawdy ale wiem że z dicopegiem czuję się o 10 kg lżejsza mój brzuch w końcu płaski, koniec z zaparciami.
bluem - 2015-08-05
Odpowiednia dieta pomaga także osobom ze skłonnościami do zaparć, zanim jednak organizm się przestawi i ona zadziała można stosować dicopeg.
wieslaw - 2015-07-17
Żeby cokolwiek wyleczyć to taka dietę trzeba stosować od 2 do trzech lat i trzeba odrzucić owoce.
wieslaw - 2015-07-17
john doe - 2012-12-10
Taka dieta 5 dniowa na samych płynach doprowadzi do wycieńczenia organizmu :)
 
Zaparcia to problemy z oddawaniem stolca. Z pozoru wydają się one niegroźne, ale w rzeczywistości mogą być bardzo...
Jak leczyć zaparcia?
Zaparcia to problemy z oddawaniem stolca. Z pozoru wydają się one niegroźne, ale w...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt