Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Oczy i Wzrok > Jak dobrać soczewki kontaktowe?
Jak dobrać soczewki kontaktowe?

Jak dobrać soczewki kontaktowe?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Przy dzisiejszych rozwiązaniach technologicznych większość ludzi może z powodzeniem nosić soczewki kontaktowe. Ale oczywiście nie każdy może nosić takie same. Twój okulista zaproponuje ci soczewki dopasowane ze względu na twój stan zdrowia i styl życia. Ale wszyscy mamy przecież wolny wybór. Bezpieczne, wygodne i przede wszystkim skuteczne użytkowanie zależy od świadomych decyzji, które podejmiesz po konsultacji z okulistą. Po pierwsze soczewki muszą korygować wadę wzroku. Po drugie muszą być odpowiednio dopasowane do rogówki. Soczewki są więc opatrzone dziesiątkami parametrów pomiarowych określających ich kształt, wielkość i moc. Okulista zbada twoje oczy i weźmie pod uwagę indywidualne cechy takie jak np. suchość oczu, konieczność noszenia soczewek nocą, czy chęć zmiany koloru tęczówki. Jednak nawet po tak szczegółowych wytycznych, wciąż będziesz miał wybór spośród różnych marek i modeli. Poniżej znajdziesz wskazówki jak dobrać soczewki kontaktowe.
1
Możesz wybrać soczewki miękkie, twarde, przepuszczalne dla powietrza, jednorazowe lub np. dwuogniskowe. Są one dostępne wielu modelach dostosowanych do indywidualnych potrzeb.
2

Soczewki miękkie.

Wykonane są z miękkiego tworzywa sztucznego i są bardziej komfortowe, niż soczewki twarde, ponieważ zawierają więcej wody. Bardzo często maja też filtry zabezpieczające przed promieniowaniem UV. Zazwyczaj są to soczewki jednorazowe i można je wyrzucić po krótkim okresie użytkowania. Soczewki używane krótkoterminowo są lepsze, niż długoterminowe, ponieważ ryzyko zabrudzenia i zakażenia jest w ich przypadku znacznie mniejsze. Podczas gdy większość ludzi wybiera miękkie soczewki ze względu na ich zalety, maja one także wady. Miękkie soczewki łatwo pochłaniają zanieczyszczenia takie jak np. unoszące się w powietrzu kropelki domowych środków chemicznych, a to może podrażniać oczy. Są także bardziej kruche, niż soczewki twarde przez co łatwiej ulegają uszkodzeniu i powodują łzawienie oczu. Najlepsze spośród jednorazowych soczewek są jednodniowe. Ich używanie jest bardzo higieniczne.

Jak leczyć jęczmień na oku?
Jak zmniejszyć opuchliznę oka?
Ostre zapalenie spojówek – objawy i leczenie
Sposoby na zmęczone oczy – astenopia
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Aga1 - 2010-08-27
Ja mam problem z dobraniem soczewek. Tylko raz byłam zadowolona ale niestety nie pamiętam jakie to były. Zawsze mnie uwierają, czuje je na oku, oko mi łzawi, przyklejają mi się do powieki - w ogóle masakra.
Astygmatyzm to wada, która może być wrodzona, jednak u większości osób pojawia się dopiero w wieku dorosłym. Zdarza się...
Astygmatyzm - objawy i leczenie
Astygmatyzm to wada, która może być wrodzona, jednak...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Danuta Lisowska
  • Damian Wojciech
  • Mączek Pączek
  • Monika Jurczyk
  • Winona Winona
  • Agata Niemotko
  • Marek Krzeminski
  • Ewa Włodarczyk
  • Maciek Paluchniak
  • Bożena Burka
  • Adrian Bujak
  • Marzena Buczek
  • Monika Salamon
pasożyt