Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Uprawa Warzyw > Jak sadzić pomidory?

Jak sadzić pomidory?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (244 ocen)
Oceń 
Pomidory są bardzo zdrowe, ale te kupowane w sklepach często są w różny sposób modyfikowane i ulepszane. Najlepiej mieć własne. Niestety trzeba mieć do tego kawałek ziemi lub przynajmniej większy balkon. Jednak smak własnych pomidorów w porównaniu ze smakiem pomidorów kupowanych w sklepie jest nieporównywalny. Spróbujcie sami!
1

Jak pozyskać nasiona?

Musisz wybrać bardzo dojrzałego pomidora. To właśnie z niego będziesz mieć nasiona na nowe sadzonki. Pomidora po zerwaniu z krzaczka połóż na kilka dni na talerzyku na parapecie. Po tym czasie przekrój go na pół i wydziel ziarenka. Opłucz je dokładnie i odsącz. Następnie rozłóż je na czystym, suchym talerzyku do całkowitego wyschnięcia. Może to potrwać. Możesz również kupić gotowe nasiona pomidora (wiele różnych gatunków znajdziesz tutaj).

2

Jak sadzić pomidory?

Nasiona sadzi się do doniczek w domu na początku marca. Wielu osobom nie udaje się uzyskać pięknych pomidorów tylko dlatego, że sadzą je zbyt szybko. Ziemia z ogródka nie będzie zbyt dobra, jako że zawiera zbyt dużo mikroorganizmów mogących wywołać różne choroby. Najlepiej zakup ziemię w sklepie, już ze składnikami odżywczymi. Unikaj jednak ziemi z wysoką zawartością nawozu. Może to przynieść więcej szkody, niż pożytku. Ziemia, w której będziesz sadzić nasiona, powinna być wilgotna, ale nie mokra i nasączona wodą.

Maseczka z płatków owsianych
Jak uprawiać pomidory?
Jak zrobić sałatkę z pomidora, ogórka i sałaty?
Jak grillować pomidory?
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Jak uprawiać pomidory?
 4.5/5 (244 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (8)

sobol - 2015-05-14
w zeszłym roku wypreparowałem z 2 gatunków pomidora malinowego Ożarów nasionka . mam balkon w bloku od południa . posiałem bazylie miętę chili Thailandia i 2 pomidory . Właśnie wyszły . Troche puxno ale ma max słońca więc jestem dobrej myśli . Pomidor kupuję na bazarku , chodzi mi o wygląd i o zapach . zobaczymy co będzie ... pozdrawiam .
Karol Słowik - 2014-04-07
Ale te pomidory to sadzi się tak jak ziółko albo mefedron czy jak kapuste że do beczki albo do słoiczka?
Patriszja - 2014-02-12
Informacje dotyczące sadzenia pomidorów bardzo wyczerpujące :-). A może ktoś mi podpowie coś więcej na temat odmian tych warzyw i które najlepiej sadzić??
AIRAM463 - 2013-05-05
Na kilka godzin przed wsadzeniem rozsady pomidora do ziemi należy rozsadę dobrze podlać.
Dobrze jest wsadzać roślinę pod kątem ( w pozycji półleżącej ) tak , aby większa część łodygi była przysypana ziemią , ( należy zadbać by ziemia dobrze przylegała do łodygi). Dzięki takiemu sadzeniu zwiększy się system korzeniowy rośliny co będzie miało duży wpływ na lepsze warunki do czerpania wody oraz składników odżywczych z ziemi.Dobrze odżywiona roślina mniej podatna jest na choroby. lepiej rośnie i wydaje więcej owoców.
Justyna306 - 2013-04-11
Jeśli uprawiacie pomidorki w domu i nie ma możliwości zapylenia przez pszczółki, wystarczy że potrząśniemy delikatnie krzaczkami (oczywiście gdy już pojawia się kwiaty). W ten sposób kwiat powinien się zapylić a owoc zawiązać :)
joannanowa8019 - 2013-02-18
no wlasnie
ogrodnik - 2012-04-06
nasiona się sieje a nie sadzi.....
12321 - 2011-08-30
A kijek kiedy wsadzić do ziemi? Przecież pomidory dojrzewają na długich palikach.
Ten lekki sos na bazie pomidorów doda do każdego dania śródziemnomorskiej nuty. Doskonale pasuje do smażonych i...
Jak zrobić sos pomidorowy z bazylią?
Ten lekki sos na bazie pomidorów doda do każdego dania...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Zuzanna Lizakowska
  • Wieslawa Kutryn
  • Marlena Maja Marcinkowska
  • Raf Mis
  • Marta Pocałujew
  • Hanna Rosół
  • Kazimierz Woźnica
  • Urszula Pikulska
  • Jola Boberska
  • Monika Diakowska
  • Anna Baryga
  • Krystyna Kluszczynska
  • Barbara Bryla
  • Anna Kurcz
  • Aneczka Tb
  • Seba Piotr Koperkiewicz
  • Jacek Gębski
  • Joanna Żukowska
  • Joanna Masłowska
  • Ewelina Wawrzaszek
  • Katarzyna Zakrzacka
  • Paweł Grysak
  • Iwona Malek
  • Barbara Zeman
  • Teresa Żurek
  • Bożena Pałczyńska
  • Wojewoda Beata
  • Aurelia Gebala
  • Jola Golebiewska Baca
  • Iza Garbowska